Gå til innhold

Vil bedre skole svekke FrP på sikt?

Anbefalte innlegg

Kan du fortelle litt mer om dette? Hva mener du om at du ikke kan fortsette under FRP? Driver du tømrerfirma? Eller jobber du i en annens firma? FRP vil jo gi skatteletter, og mindre avgifter ved kjøp og bygging av hus (dokumentavgifter osv,) og da tipper jeg folk skal ha nye hus og pusse opp, osv..?

Hvilket parti gir din yrkesgruppe bedre vilkår?

Et tømrerfirma ville nok tjent på FrP i posisjon, i alle fall en liten periode. Strengere innvandringspolitikk ville gitt norske bedrifter politisk monopol på bekostning av øst-europeisk arbeidskraft. Men om man tar med følgene slik proteksjonisme ville påført norsk økonomi, kan jeg nok si meg enig med Tøffe-Tetra.

Det tror jeg er en forenkling. FRP ønsker å få slutt på at Norge skal være en fristat for late trygdesnyltere og kriminelle fra hele verden, mens hardtarbeidende østeuropeiske håndtverkere fortsatt vil være velkomne. Hvem har vel ikke bruk for Władysław når man skal pusse opp litt hjemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trailersjaføren veit ikke hva han driver med.

Frp er et enkelt parti å stemme på når man ikke er politisk aktiv, gjerne lavt utdannet, fordi de roper høyt om bra veier, billigere drivstoff og mindre innvandring.

De aller fleste velger parti utfra de tingene som opptar dem, det er ytters få som stiller seg 100% bak sitt part sitt valgprogram. kjører man eller eier lastebil er det vel igrunn svært gjenomtenkt og velge ett part som vil satse på en storstilet veiutbygging og lavere kostnader i form av drivstoff.

Hvis det er så vanskelig og velge rett parti at vi må ha universitetsgrad for det så har vi jo ett problem, allerede i dag er det vel ca 2% av befolkningen som er medlemer av partier og har en relativ stor makt i og med disse velger hvem som skal representere folket i gjenom valg. At dette ikke er ett større tema kommer helt enkelt av at vi ikke ønsker at det "brede lag" av folket skal blande seg inn hvordan ting blir styrt. Tenk om man faktisk måtte bry seg om hva som de uinnvidde måtte bekymre seg om.

Lenke til kommentar
Også interresant:
Røyker du? IQ

Nei ................97,6

Ja ................95,5

Hvor ofte drikker du alkohol? IQ

Regelmessig (eller ofte) .......100,5

En gang i blant ........................97,8

Aldri ........................................92,1

Ja, det er opptil hver enkelt å bedømme det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...