Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Få tilbake ringen?


Anbefalte innlegg

For å gjøre en LANG historie kort: Jeg og ei jente hadde "holdt på" i 3 år, før jeg ble lei av å bli brukt og "slo opp". Vi snakker brukt som i at hun hadde kjæreste (på andre siden av Norge, bokstavlig talt), men at hun (som alle jenter) likte (veldig godt) bekreftelsen hun fikk fra meg. Poenget er at hun dro det til helt (for meg) nye høyder, høyder som absolutt ikke burde nås når man har kjæreste. I dette legger jeg at vi gjorde det meste man gjør i et forhold, bortsett fra det helt intime. Hun holdt meg stadig på kroken med ting som: "om jeg ikke hadde hatt kjæreste, hadde det vært oss", filmkvelder aka. kosekveld.. etc. Dette varte fra siste halvdel av 10. til kvartparten ut i 3. klasse.

Jul, 2. klasse, ga jeg henne en diamantring (dum som jeg var trodde jeg vel det skulle gjøre noen forskjell, men hva gjør man vel ikke for kjærligheten :ermm: ) Bare så det er klart, hun VISSTE jeg var forelsket i henne.

 

Som dere sikkert forstår, var jeg den snille, sjenerte gutten i klassen.

 

For å gi dere et lite innblikk; en beskrivelse jeg fant på wiki:

 

 

Histrionisk personlighetsforstyrrelse

 

Disse menneskene preges av overdreven emosjonalitet, teatralsk væremåte, dramatisering, overdreven oppmerksomhetssøking, selvopptatthet og overdrivelser. De kommer ofte lett i kontakt med andre og kan gjøre et sterkt og godt førsteinntrykk, men har vanskeligheter med å opprettholde varige stabile relasjoner til andre. Noen er kroppslig ekshibisjonistiske, utfordrende og kan være upassende forførende for omgivelsene. Ofte er disse personene lett påvirkbare fra omgivelsene i forhold til meninger og handlinger.

http://no.wikipedia.org/wiki/Personlighetsforstyrrelse

 

 

 

Vi har praktisk talt ikke snakket sammen siden høst, før hun i dag helt ut av det blå ba meg om å få tilbake en bok, som jeg lånte av henne for ca 1. år siden. Det fikk meg til å tenke på ringen.

 

For meg er en ring et symbol på noe: kjærlighet, et medlemskap, etc. Når man skilles, gir man tilbake gifteringen, når man melder seg ut/blir kastet ut av frimurerskapet, blir du fratatt ringen. Det vi eventuelt hadde, er definitivt borte. Allikevel:

 

Er det da moralsk rett av meg og be om å få tilbake ringen?

Endret av Hapo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det da moralsk rett av meg og be om å få tilbake ringen?

Mnjaa, det er mulig, men jeg hadde neppe giddi hvis jeg var deg. For slik det høres ut så er hun en ganske så manipulerende bitch, og du en nice-guy kanskje en som lar deg manipulere. Ut ifra det du beskriver tror jeg ikke hun ser dette med symbolikken og deres bånd på samme måte som deg. Og utelukker ikke at hun kommer til å gjøre en stor sak ut av dette, og kanskje prøve å få deg til å føle deg dritt for å kreve den tilbake. Og det er ikke akkurat noe du trenger nå, er det vel? Og siden du ikke har tenkt på den ringen før nå, så vil jeg kanskje si at den ikke er så jævlig viktig?

 

Hva gjorde hun når du forsøkte å kysse henne/gå videre?

Lenke til kommentar

Det er ubeskrivelig patetisk av deg å be om ringen tilbake. Å kreve gaver tilbake er latterlig. Du VISSTE uhyre godt at dere ikke var et par, fremdels gav du henne en diamantring! Helt uopfordret! Er det hennes feil at du mangler gangsyn, ryggrad og selvinnsikt? Du LÅNTE hennes bok, du GAV henne en ring. Om du ikke ser forskjellen her kommer du til å oppleve mye "festlig" i livet ditt.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

1. Hun var ikke utro, eller det spørs hvor grensen går da.. Og ja, den kostet et par lilla.

2. Og legg merke til var. For ja, jeg var nice-guy :p Men vil si jeg har endret meg kraftig, og fått en helt ny vennekrets. Er vel ca 20 mil unna henne på "den sosiale rangstigen". Så det at hun skal gjøre en sak av det, bryr jeg meg rent lite om. Hun klarer ikke å få meg til å føle meg som en dritt etter alt det hun gjorde. Det eneste jeg bryr meg om, er hva andre mener/synes om jeg ber om å få den tilbake.

 

Angående var, jeg prøvde aldri å kline med henne, men hun ga stadig "hadetkyss" på munnen, etc. Var vel litt for "snill" til sånt...

 

Stikker å trener nå, men er tilbake om et par timer :)

Lenke til kommentar

Kort sagt: Du gav henne en julegave et par år siden og nå vil du be om å få den tilbake? Bare jeg som synes det høres tåpelig ut?

 

Greit du manglet baller og ble utnyttet av jenta (noe du ikke er alene om, skjer med alt for mange alt for ofte). Men synes fortsatt ikke at det gir deg noen rett til å få tilbake en gave du har gitt henne. Og ettersom du lånte den boka burde du vel bare gi den tilbake. For deretter å holde deg borte fra henne, med mindre du vil prøve sjansene for å bli utnyttet enda litt til.

 

Den "symbolske" ringen er for henne neppe noe mer enn en fin ring.

Lenke til kommentar

Jeg er nok enig med brutal_mann i denne saken. Det er stor forskjell på ei lånt bok og en ring som du har gitt i julegave. Du visste til og med at hun ikke var singel, så hun har jo på det viset ikke en gang ført deg bak lyset. Send henne boka tilbake, og la det være slutten på all kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...