Gå til innhold

Kjøpe spill til Mac OSX?

Anbefalte innlegg

Hei,

I morgen går jeg til innkjøp av min første Apple maskin noen sinne, det blir en Apple MacBook Pro 15.4" 2.4GHz, 4GiB RAM med GeForce 9400m / GeForce 9600m GT, valgte denne fremfor MacBook 13" 2.4GHz, 4GiB RAM med GeForce 9400M mye på grunn av at MacBook Pro ikke er spesielt mye større (fysisk), har bedre (bedre, ikke større (den er jo større også, men personlig så foretrekker jeg ofte 13" fremfor 15.4")) også har den jo kraftigere skjermkort løsning, og syntes det var verdt den ekstra prisen.

Får da mine første erfaringer med Mac OSX som operativsystem, så det skal bli spennende!

Vil nok legge inn et par spill på den som skal spilles under togturen til / fra Stavanger i påsken, og da lurer jeg på hvorvidt alle spill du kjøper i butikk også fungerer på Mac OSX? Altså jeg vet at spillutvalget til Mac OSX er veldig begrenset, men det er jo et par akseptable spilltitler å finne, slike som Aliens vs Predator 2, Black and White 2, Neverwinter Knights, Railroad Tycoon 3, RollerCoaster Tycoon 3, Warcraft III osv..

Det jeg lurer på er om jeg har noen av disse spillene fra før av, eventuelt vurderer å gå til innkjøp av dem, er det ekstra dilldall jeg må gjøre for å få det opp på Mac OSX? Må det anskaffes en egen Mac OSX versjon? Eller skal alle spill som fungerer på både Windows / Mac OSX ha en universal installasjons-disk som fungerer til begge operativsystem?

Hva med patcher / oppdateringer til spillene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men spesielt virtuelt fungerer jo begrenset ettersom du da må splitte opp ressursene?

Er det noen som har erfaringer med hvordan ytelsen er under spilling ved bruk av Mac OSX kontra Windows7 / WinXP gjennom Bootcamp?

Vil kjøre SSD disk, så lagringen vil ikke være uendelig stor, samtidig som jeg vil unngå unødvendig mye skriving til disken, derfor ville jo egentlig det å kjøre alt igjennom Mac OSX vært det raskeste, letteste og greieste?

Om det ikke er store fordeler ved å kjøre spillene igjennom Windows (bootcamp) da?

Lenke til kommentar

Om du skal bare game spill, så kan du jo heller installere crossover istedenfor. :)

Selv så har jeg brukt crossover til å spille cs, Starwars Academy etc..

Noen spill har en egen MAC OSX versjon, ja. som f.eks COD4. Mens Warcraft som du nevnte har en universal installasjons disk. Alle spill fra Blizzard fungerer. Diablo, WoW og Starcraft..

Og nei, det er like lett å installere som det er piå windows

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...