RedXIII Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har installert Windows 98 og 2000 på hver sin harddisk på PC'en min og begge OS'ene virker helt fint, men jeg klarer ikke å få opp en oppstartsmeny slik at jeg får velge mellom dem... Det virker som om Windows 2000 ikke finner 98 (Jeg installerte 2000 sist bare så det er sagt) Jeg klarer å komme meg inn i dem vekselvis ved å skifte på oppstartsdisk i BIOS, men dette er fryktelig tungvint når jeg vet at jeg kan få opp et valg i oppstarten.. Windows 2000 ligger på Masterdisken Windows 98 ligger på Slavedisken på partisjon 1 av 2 Er det kanskje noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal sette opp boot.ini filen?? Jeg prøvde meg på det, men jeg fikk ikke til... Lenke til kommentar
KittyHawk Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Her har du boot.ini filen fra mitt system hvis det kan hjelpe deg: [boot loader] timeout=5 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect C: = "Microsoft Windows" Jeg kjører Win98 og Win2000 på henholdsvis C: og D: partisjonen på master HD. Pass også på at du har huket av for "Vis liste over operativsystemer" under: kontrollpanelSystemegenskaperAvansertOppstart og gjenoppretting; i Win2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå