Sjøbanan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Hei, jeg er da på utkikk etter en laptop som kan kjør spill som crysis uten lagg. Har ikke noe krav på alle settings på høyt men slik det ser bra ut oppløsningen trenger ikke være så stor da det ikke er bra etter det jeg har forstått. Hadde vert fint om pcen kunne spille noen nye spill uten noe serilig lagg.... merk jeg ikke trenger full grafikk, ønsker bare det ser fint ut. HDMI utgang hadde vert fint Tro meg jeg vet det er mange andre lenker til gaming laptops, har undersøkt lenge men klarer ikke bestemme meg helt. Så har jeg sett mange fine forslag, men som da er pcer fra sommeren 2008. Kommet noe nytt å bedre kansje ? Lenker til andre poster motas også med et stort smil, beklager at jeg lager en ny post men tror det er det rette å gjøre for meg, da jeg ikke har serlig god peiling på laptops =) MVH Stian Endret 25. mars 2009 av Stian2345 Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Se på denne du: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445169 Den synest jeg så bra ut. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Så bra ut den Har lest at 5930 serien ikke skulle klare crysis uten om på low ? glatt that is,stemmer dette? kansje 6935G serien kan klare dette+ Bare lurer Også Hva er forskjellen på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445169 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426327 Ser at oppløsningen er forskjellig men ikke mer Tusen takk for hjelpen så langt Edit: Har lest at skulle stå Endret 26. mars 2009 av Stian2345 Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jo, jeg spilte bare Crysis på low når jeg hadde det, det er nesten ingen forskjell. Merka nesten ingen forskjell på dem xD Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Ah ok =) Men er det ikke da mange billigere pcer som kan klare crysis på low ? Ser denne pcen har 1 g ram på skjermkortet og litt bedre prosessor... Kansje det hjelper på iforhold til 5930G serien? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Denne sprenger budsjettet litt, men er verdt prisøkningen. om du ikke har råd til den andre. om du ikke har råd til den andre. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Den så kjempe ut Tror det blir noe sånt jeg vil gå for. Takker mini097 som har tatt seg tid til meg! Men jeg så gjennom tillpassingene, er det noe du har satt opp eller er det standard? Reagerte mest på 2g ram istede for 4gig for 200kr ekstra bare lurer da det kan være andre ting du ville endret på som ikke er gjort til denne linken! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Den så kjempe ut Tror det blir noe sånt jeg vil gå for. Takker mini097 som har tatt seg tid til meg! Men jeg så gjennom tillpassingene, er det noe du har satt opp eller er det standard? Reagerte mest på 2g ram istede for 4gig for 200kr ekstra bare lurer da det kan være andre ting du ville endret på som ikke er gjort til denne linken! Det er ikke jeg som har gjort tilpassnignene, vil anbefale 4gb ram om du har råd til det MÅ du forandre oppløsning, 12xx*xxxx er meningsløst på en lapdop. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Den så kjempe ut Tror det blir noe sånt jeg vil gå for. Takker mini097 som har tatt seg tid til meg! Men jeg så gjennom tillpassingene, er det noe du har satt opp eller er det standard? Reagerte mest på 2g ram istede for 4gig for 200kr ekstra bare lurer da det kan være andre ting du ville endret på som ikke er gjort til denne linken! Det er ikke jeg som har gjort tilpassnignene, vil anbefale 4gb ram om du har råd til det MÅ du forandre oppløsning, 12xx*xxxx er meningsløst på en lapdop. Åja, hvorfor er det slik? har lest at det er bedre med mindre oppløsning på gaming laptoper. Dette fordi kravet minsker når man skal kjøre tyngre spill, og at man bruker skjermen optimalt. Samt skjermen har får sitt beste bilde da, iforhold til og stille ned oppløsningen på en skjerm som kan ta mer oppløsing. Ikke halshogg meg nå, har bare tatt meg tid til og undersøke det meste, men er helt grønn på laptops igrunn Endret 27. mars 2009 av Stian2345 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Godt poeng. Man trenger ikke spille i høy oppløsning. Men for å feks surfe på nett er 15,4" ekstremt lite, og oppløsningen kompenserer for dette. Jeg har aldri hørt om tap av kvalitet om du setter oppløsningen ned (forutsatt at antallet pixler er proposjonalt. ) Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Spiller man i en oppløsning som ikke er skjermens native oppløsning, vil man merke at bildet ikke er like klart og crisp. Dette gjelder også vanlig skrivebordsarbeid, men forskjellen er ikke så veldig stor. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Du hadde et godt poeng du også, tror jeg kjøper en skjerm med høyere opløsning! Leste på tråden om Multicom Kunshan M860. Har lagt inn et spørsmål der men kansje du kan svare meg på det:) Var en kar der inne som sa han fikk 9100 poeng i 3dmark06 uklokket, med p9400cpu og 4 gig ram. En annen kar fikk rundt 7000poeng med 2gig ram og p8600. Har cpuen og 2 gig ram så mye å si? Eller var det kansje forskjellen på windows? (Han med p8600 hadde ultimate vista) Kan tweaks ha noe å si?. Har lest Hardware.no sin test, der hadde de så og si det beste som gikk til pcen da, 9897 poeng i 3dmark06. Er 9000+ det jeg kan vente meg? Beklager om jeg spør mye, og mange av spørsmålene er patetiske Men flytter snart så har ikke råd til en stor brøler av en feil, men pc har jeg spart opp til Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Rammen har ikke så mye å si. OS har kanskje et par 100 poeng å si, altså XP gir litt mer. Selv med den svakeste CPUen skal du ikke ha under 9000 uklokket. Iallefall med GTX 260M vil du få over 9000 uklokket. Du må ikke se deg blind på 3dmark score. Scoren kan ikke direkte overføres til performance i spill. Spill som har egne benchmarks er mye mer interessante. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Takker mini097 som har tatt seg tid til meg! Det var ingenting, noe måtte jeg gjøre på skolen xDD 12 åring i Kunst og Handtverk BOOOORING! - Mini097 Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Men for å feks surfe på nett er 15,4" ekstremt lite, og oppløsningen kompenserer for dette. Jeg synest da 15,4" er helt OK til både spill og surfing på nett. Jeg har jo en Acer aspire 5930G 15,4" og det er stort nok til spilling, bra og bære med på lan osv... Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Finnes det allternativer til Multicom Kunshan M860? Pcen hadde 1mnd + i leveringstid. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ikke om du skal ha 15". No way. Lenke til kommentar
djhaakon Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 bestilte meg en bærbar for gaming igår og.. mest grunnet den uendelige furstrasjonen av fps lagg på trackmania og at ting eller har streika på den gamle noteboken med innebygd sjermkort. grunnen til at eg velgte en gamer pc var at stasjonæren min hjemme grillet seg selv for noen mnd. siden. men nok om det. bestilte Amilo Xi3650 18.4" http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445855 merk at det er bitchin stor skjerm på den, tenkte at om man først skal ha en gamer laptop er det ikke som om man sitter å gamer med den på bussen eller flyet. eg jobber offshore,og da blir den i alle fall et ypperlig valg for meg siden eg vil ha noe som minner mest mulig om en stasjonær, men man kan behandle som en bærbar. den koster 2k over rammen, men det er vel litt pytt pytt men å sitte å game crysis på en 15" er ikke særlig kult, burde i alle fall gå opp til 17" Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) ^Fryktelig dårlig forslag. Det er en multimediePC, ikke gamingPC. Endret 30. mars 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
djhaakon Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 ^Fryktelig dårlig forslag. Det er en multimediePC, ikke gamingPC. HAR EG BRUKT 12K PÅ EN "MULTIMEDIA PC"?!?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå