Gå til innhold

Utsette førstegangstjeneste pga studier

Vidalon

Anbefalte innlegg

Venter på innkallelse til f.g.tj (brevet som kommer før selve innkallelsen egentlig). Tror det blir inn i aug/sept.

Så er saken den at jeg har søkt på et masterstudie som begynner i aug. Om jeg kommer inn eller ikke gjenstår jo å se, men ligger litt i grenseland.

Hvis jeg kommer inn på studiet vil jeg helst begynne der og utsette militæret i stedet for å reservere studieplassen. Er det vanskelig å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har kommet inn på studiet, så dra du å fikser deg et bevis fra hvor hen du studerer om at du har fått plass der, også skriver du en skriftlig søknad om utsettelse for perioden du skal studere. For så å sende søknaden og beviset inn til behandling. Var sånn jeg gjorde det da jeg utsatte min førstegangstjeneste

Lenke til kommentar

Ring 03003 og be om å bli innkalt til sjø, mars 2010 (eller ett eller annet annet i januar-mars 2010, men sjø i mars er det garantert ledige plasser på). Så begynner du på studiet ditt, og søker om utsettelse når du har begynt. Om du får endelig innkallelse til ett eller annet i juli/august, får du ikke utsatt fgtj med mindre det er et veldig spesielt studie (f. eks. utenlandsstudier, eller noe annet hvor du ikke får utsatt skoleplassen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...