opijo Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Heisann folkens.. Jeg har trent noen par mage programmer i snart 2 mnd , jeg merker resulatene.. Men på sak.. Når jeg står oppreist , så kan man ikke se noe magemuskler , og når jeg presser inn , så kjenner jeg ikke så veldig mye.. Og når jeg ligger på rygg så kan man se 4 ruter , og man kan kjenne dem godt... Hvorfor det? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) det er nok pga underhudsfett tenker jeg. blir på samme måte som brystene til kvinner. hvis de har små pupper og legger seg på rygg så blir de nesten helt flate så hvis du vil at de skal synes nåe du står oppreist så må det heftig trening til hver dag og du må "slanke"deg. bli kvitt litt fett EDIT: dette skjer overhode ikke over natten. ligger fryktelig mange timer bak en skikkelig 6-8 pack og grunnen til at du ikke kjenner dem så godt når du står oppreist er at du da ikke bruker magemusklene på samme måte som når du ligger på rygg og løfter opp hode evt for å se på magen Endret 25. mars 2009 av gjeewaytee Lenke til kommentar
opijo Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Takker for svart , vel.. Jeg trener ekstremt mye styrke , 2 timer annenhverdag.. Inkluderer noen par mage øvelser også (ca 30-45 min). Man forbrenner jo litt når man trener styrke? Im right? , korekt meg hvis feil edit: men så er det en ting som er VEEELDIG irrterende , som sagt trener jeg styrke.. Men da må jeg spise mer og event få imeg litt ekstra mye proteins.. Og det ødeleger magen Men men , jeg har ikke så mye fett , overkroppen min henger iallefall ikke , det meste er strammet inn.. Endret 25. mars 2009 av opijo Lenke til kommentar
rolax Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Trener du på senter? Crunch i kabeltrekk er en bra mageøvelse for å øke volum. Nå kommer sommeren da.. men om vinteren gjør det ikke så mye å ligge i kalorioverskudd Løper det vekk til våren. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Har det på samme måten selv TS. Har et lite fettlag (helt normalt, ikke overvektig på noen som helst måte, ikke feit, ikke pondus..), ikke noe skinny-pack. Men når jeg ligger på ryggen forsvinner på en måte alt fettet og magen min ser mye mer muskuløs og "bedre" ut. Er nok fett det går på ja. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 vil ikke si at det er ekstremt med 2 timer annenhver dag. klarer du å trene hver dag 2 timer så er det mye, men ikke ekstremt det heller. du trenger ikke legge på deg selv om du spiser proteiner. da bygger du mer muskler slik at de blir større..ergo mer synlig. så invester i en bøtte med proteiner du. er ikke lengre oppdatert på proteinfronten, så det må noen andre svare på. kanskje de på treningssenteret du går på og vet hvilken og hva man forbrenner jo selvfølgelig med å trene styrke, men det gjelder å svette....en god del. da vet du at du forbrenner fett. så du kan kanskje legge inn noen kondisjonsøvelser på de store muskelgruppene som feks rumpe og lår. ellers er det god trening å trene hardt på romaskin for å svette litt hvis man ikke vil på tredemølla eller aerobick Lenke til kommentar
opijo Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Vel , jeg skal kanksje begynne på senter.. Men finnes det ingen måte å trene vekk fettet ved å gjøre mage øvelser? Cardio osv. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Kanskje jeg misforstår setningen din, men cardio er jo ikke mageøvelser. Du mente kanskje at et alternativ er cardio, og det stemmer. Fettforbrenning, kort og godt, gir deg synligere magemuskler pga underhudsfettet på magen forsvinner og musklene kommer frem. Ellers så forbrenner du jo fett under styrketrening, men det er ikke sånt man slanker seg av. Kan ikke gå dypere inn i det, men er noe slikt med at fettcellene mobiliseres og går ut i blodet, og om man så gjør cardio etterpå, f.eks. roing, sykling eller løping vil dette gå ut av kroppen i form av svette f.eks. Ut ifra dette vil jeg påstå at det er mye bedre å drive cardio etter man har gjort styrke. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Tror du at jeg kan forbrenne masse fett ved å gå/små jogge 4-7 km, tirdsdag og torsdag? i 6 uker? Og små jogge i en halvtime man,ons og fred? Endret 25. mars 2009 av opijo Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 hvis du pakker deg inn med altfor mye klær så svetter du veldig. spesielt hvis det er tette klær. tenker på hvis du skal ut å jogge Lenke til kommentar
opijo Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Hvem har sagt at jeg pakker meg inn i mye klær? Men tilbake til topic Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ehhh...hva har svetting med å miste fett å gjøre ?? Fettet forsvinner ikke ut med svetten hvis det er det dere tror....noen svetter mer enn andre, sånn er det bare....men kjør kardio etter styrkeøkt ja, absolutt.. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Intervaller! 4x4, gerilja kardio, etc. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ehhh...hva har svetting med å miste fett å gjøre ?? Fettet forsvinner ikke ut med svetten hvis det er det dere tror....noen svetter mer enn andre, sånn er det bare....men kjør kardio etter styrkeøkt ja, absolutt.. har drevet med konkurranse i vektklasser (håndbak) og en effektiv måte å gå ned i vekt på er å kle på seg altfor mye klær når man skal feks jogge slik at man blir fryktelig varm. det øker forbrenningen som igjen går løs på fettet. nå skal ikke trådstarter i utgangspunktet ned i vekt men en slik måte tar og fettet Lenke til kommentar
opijo Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Takker for alle svar Ehhh...hva har svetting med å miste fett å gjøre ?? Fettet forsvinner ikke ut med svetten hvis det er det dere tror....noen svetter mer enn andre, sånn er det bare....men kjør kardio etter styrkeøkt ja, absolutt.. Som gjeewaytee sa.. Og når du svetter så føler du at du trener hardt osv.. Jeg skal IKKE gå ned i vekt bare forbrenne magefettet.. Skal prøve å trene 2 timer hverdag, men det er ikke alltid jeg har tid .. Og muskler trenger hvile.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Takker for alle svar Ehhh...hva har svetting med å miste fett å gjøre ?? Fettet forsvinner ikke ut med svetten hvis det er det dere tror....noen svetter mer enn andre, sånn er det bare....men kjør kardio etter styrkeøkt ja, absolutt.. Som gjeewaytee sa.. Og når du svetter så føler du at du trener hardt osv.. Jeg skal IKKE gå ned i vekt bare forbrenne magefettet.. Og muskler trenger hvile.. FOR SISTE GANG! Dette blir sagt i hver tråd som omhandler mage, det er IKKE noe som heter punktforbrenning, det eksisterer simpelten ikke. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Jaja!! Jeg vet at ingenting heter punkforbrenning.. Men jeg har nokså ingen fett på kroppen untatt på magen og på siden.. Så derfor tror jeg at kroppen begynner å tire på magefettet! Men jeg har et lite spørsmål: Går det ann å forbrenne fett uten å gå ned i vekt? Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ehhh...hva har svetting med å miste fett å gjøre ?? Fettet forsvinner ikke ut med svetten hvis det er det dere tror....noen svetter mer enn andre, sånn er det bare....men kjør kardio etter styrkeøkt ja, absolutt.. har drevet med konkurranse i vektklasser (håndbak) og en effektiv måte å gå ned i vekt på er å kle på seg altfor mye klær når man skal feks jogge slik at man blir fryktelig varm. det øker forbrenningen som igjen går løs på fettet. nå skal ikke trådstarter i utgangspunktet ned i vekt men en slik måte tar og fettet Nei,nei,nei....det dehydrerer deg...du mister væske...du mister ikke fett p.g.a det... Er sånn det blir gjort i boksing, mixed martial arts og andre lignende sporter....men så fort man får i seg væske igjen, så kommer vekta tilbake....har ingenting med fett å gjøre...der har du missforstått. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 det var jo det jeg sa jo det går an å forbrenne fett uten å gå ned i vekt for når du samtidig bygger muskler så vil du nok øke i vekt siden muskler veier mer enn fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå