MFT Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei, Jeg er ikke noe god på datamaskin, så jeg håpet at noen kunne hjelpe meg med et problem med headsettet mitt. Jeg kjøpte nettop ett flunka nytt headsett av Razer (mer info trykk her. Det som er problemet mitt er at når jeg prøver og plugge inn lyd og mikrofon pluggene så skjer det ingenting. Det kommer lyd, men jeg finner det ikke på Lyd- og Lydenheter og mikrofonen fungerer heller ikke. Det gamle headsettet jeg brukte fungerer heller ikke med pluggene (vet ikke hva det heter ), men hadde USB inn/utgang på den. Er det noe med lydkortet? Lydkortet mitt ligger i hovedkortet mitt. Hovedkort: Asus P5K3 Deluxe WiFI/AP. Bruker Windows XP. Håper noen kan hjelpe meg, gi bedskjed vist du ikke skjønenr problemet Takk Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Vet ikke om dette hjelper. Men jeg har et hovedkort som er beslektet med ditt. Der var faktisk noen av pluggene DOA. Men hadde uansett montert et bedre lydkort, så har bare brukt det fremfor det integrerte. EDIT: Kan jo hende det ikke er installert drivere, eller noe annet er galt i innstillingene. Har du noen ganger noen høytalere eller headset på de pluggene? Endret 25. mars 2009 av mamobr Lenke til kommentar
MFT Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har noen høytallere som jeg kobler til i pluggene, men det er bare lyd. Den fungerer bra. Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Altså. Lyden fungerer greit da? Men jeg tror ikke headsetet pleier å vise spesielt på lyder og lydenheter, da det bare er forbundet med vanlig jack(3,5mm). Hjelper vel bare å sette innstillingene på stereo eller ev. headphones. Et USB headset ville dog vist der. Når det gjelder mic'en så vet jeg ikke, men det kan ikke hende det bare er en bryter som slår mic'en av og på? Lenke til kommentar
MFT Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Ja, lyden ser ut til og fungere. Men mikrofonen fungerer ikke, ja jeg sjekket om mikrofonene er på. Bruker et halv-ødelagt eksternt lydkort for øyeblikket, da fungerer alt som det skal. Men vil gjerne kunne bruke pluggene Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hmm. Da kan kanskje ikke jeg bidra med noe mer fornuftig, desverre. Før jeg ville mistenkt at pluggen eller micen er ødelagt ville jeg ihvertfall først prøvd mic'en et annet sted, eller en annen mic i samme plugg etc. Dessuten dobbelskjekket at innstillinger og drivere er riktige. Det kan f eks være en kombinert innlinje/mikrofon som må være innstilt for mic for at du skal få det til å funke, men du har vel sikkert sett slike ting i så fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå