Gå til innhold

Forslag til mystisk musikk?

MrL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal lage en liten film, og trenger noe "mystisk" musikk som går i bakrunnen. Det skal bare være instrumenter, ingen stemme. Tenker på noe alla bakrunnmusikk som sendes f.eks i Åndenes makt/Dokumentarer med uopklarte saker osv. Musikken skal gå i bakrunnen mens en annen forteller en historie.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet så burde denne postes her.

Han er ikke ute etter en spesiell sang (med artist album osv)

Kanskje: Monster Magnet - King of Mars 2004

Er deler av sangen de holder kjeft ganske mye

Eller: Monster Magnet - "Theme from Masterburner"

Lenke til kommentar

Får prøve å komme med noen forslag jeg da.

Deler av Ulvers Dead City Centre Jam kan nok brukes, (den varer i 24:00, aner ikke hvor lange opptak du trenger). Det samme gjelder også Deathprod EP Treetop Drive 1-3, Towboat. Mye mystisk stemningsmusikk der. Mulig dette er litt for "hardt". Sangen du postet var en ganske rolig pianolåt.

Treetop Drive 3

Se filmen hos Youtube

Ellers, om du kan godta at det er ganske abstrakt, kan du sjekke ut noe fra de fem albumene ved navn Symphonies of the Planets (1-5). Dette er bakgrunnsstøy NASA har tatt opp fra planetene i solsystemet, og som har blitt gjort om til "musikk". Eksempel fra youtube får du her:

Mulig komponisten Vangelis har laget noe brukbart. Du kan f.eks sjekke ut det han gjorde for filmen Blade Runner.

Ellers så kan du ta en titt på Hecq, spesielt fra albumet Night Falls, (da det ikke er brukt breaks der).

(Har en mistanke om at dette kanskje ble litt for space-inspirert (?). Men du får ta en titt, om du enda ikke har funnet låta du ønsker å bruke.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...