MrL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei, jeg skal lage en liten film, og trenger noe "mystisk" musikk som går i bakrunnen. Det skal bare være instrumenter, ingen stemme. Tenker på noe alla bakrunnmusikk som sendes f.eks i Åndenes makt/Dokumentarer med uopklarte saker osv. Musikken skal gå i bakrunnen mens en annen forteller en historie. Noen forslag? Lenke til kommentar
Svinefot Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Litt sånn 70-talls "Aliens film" som er i typisk tekno med en slags fløyte? Kanskje "Dr. Who Theme Song". Den er i alle fall litt som jeg beskriver øverst Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Så vidt jeg vet så burde denne postes her. Har du sjekka ut Midsommer Murders åpnings melodi? Natrich Lenke til kommentar
Svinefot Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Så vidt jeg vet så burde denne postes her. Han er ikke ute etter en spesiell sang (med artist album osv) Kanskje: Monster Magnet - King of Mars 2004 Er deler av sangen de holder kjeft ganske mye Eller: Monster Magnet - "Theme from Masterburner" Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sjekk ut Lyckantropen Themes og Svidd Neger soundtrack av Ulver! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 OK, men under her finner du Midsommer Murders Midsomer_Murders.mp3 Natrich Lenke til kommentar
Svinefot Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva med Metallica - For whom the bell tolls Kanskje introen er din definisjon på "mystisk" musikk? Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Noe som dette? Endret 25. mars 2009 av TanTheMan Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Natrich og Svinefot: Ikke helt hva jeg er ute etter TanTheMan: Nesten, men litt for mye. Jeg fant en sang som traff ganske bra Hvis noen har flere slike hadde det vært fint Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Får prøve å komme med noen forslag jeg da. Deler av Ulvers Dead City Centre Jam kan nok brukes, (den varer i 24:00, aner ikke hvor lange opptak du trenger). Det samme gjelder også Deathprod EP Treetop Drive 1-3, Towboat. Mye mystisk stemningsmusikk der. Mulig dette er litt for "hardt". Sangen du postet var en ganske rolig pianolåt. Treetop Drive 3 Se filmen hos Youtube Ellers, om du kan godta at det er ganske abstrakt, kan du sjekke ut noe fra de fem albumene ved navn Symphonies of the Planets (1-5). Dette er bakgrunnsstøy NASA har tatt opp fra planetene i solsystemet, og som har blitt gjort om til "musikk". Eksempel fra youtube får du her: Mulig komponisten Vangelis har laget noe brukbart. Du kan f.eks sjekke ut det han gjorde for filmen Blade Runner. Ellers så kan du ta en titt på Hecq, spesielt fra albumet Night Falls, (da det ikke er brukt breaks der). (Har en mistanke om at dette kanskje ble litt for space-inspirert (?). Men du får ta en titt, om du enda ikke har funnet låta du ønsker å bruke.) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Nå synes jeg hele ambientsjangeren er ganske mystisk, er ganske sikker på at du finner noe der. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Ugress har massevis av mystisk/skummel musikk. Du kan høre alle sangene til Ugress her (flere album kan velges til høyre). Endret 27. mars 2009 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå