mvfjor Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg har problemer med å connecte fra min vista pc til en annen xp pc på nettverket med Remote Desktop Connection. Det funker fint omvendt, at jeg connecter fra xp pcen til vista pcen. Endret 25. mars 2009 av mvfjor Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 brannmuren er sjekket? og remote desktop er aktivert på xp-pcen? Lenke til kommentar
mvfjor Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Ja, alle brannmurer er av. Jeg regner med at Remote Desktop er aktivert på xp-pcen siden jeg får connecta derfra og til vista-pcen. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har problemer med å connecte fra min vista pc til en annen xp pc på nettverket med Remote Desktop Connection. Det funker fint omvendt, at jeg connecter fra xp pcen til vista pcen. Du må ha Ultimate edition for å connecte med remote desktop til xp. Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du kan remote desktoppe ut fra alle versjoner av vista og xp, men du må ha xp pro eller vista business for å remote desktoppe inn til den maskina. Hvilken versjon av xp har du? For å aktivere rdp på maskina med xp: Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, velg fanen eksternt, så må du sette en hake på punktet "la andre kobler til denne maskinen" Lenke til kommentar
mvfjor Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har xp home edition, så da funker det ikke. Noen som vet om et lignende program? Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du kan legge inn et vnc program. Feks UltraVNC Du setter da opp server delen på maskina med xp home, og bruker klienten på maskina med vista på. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 evt LogmeIn www.logmein.com da kan du logge inn fra over alt via nettleser og du trenger ikke bekymre deg over porter og port forwars lenger. så lenge maskina har internet kan du logge inn til den fra over alt! helt genialt og gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå