Larsen91 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Hei, jeg har lenge overlevd med mitt gamle PortaPro headset og begynner å tenke at det er på tide å skifte.. jeg har ca 500kr å bruke på ett nytt headset som jeg skal bruke til musikk ved PC og når jeg sitter på buss ca 3 timer hver dag for å komme meg til og fra skolen.. Jeg spiller også mye på PC, så det burde ha innebygd mic.. ikke nødvendig men det er ett pluss. de burde også være lukket og isolere godt og ikke høres så godt av andre som kanskje sitter rett ved siden.. siden jeg elsker å ha høyt volum når jeg først skal høre på musikk ^^ jeg har selv tatt en titt på "SteelSeries SteelSound 5H v2", men hører at den ikke er så god når det kommer til musikk.. eller er det noen som har denne og anbefaler meg i å kjøpe den? Noen som kan hjelpe meg siden jeg ikke har så mye erfaring når det kommer til headset? Endret 25. mars 2009 av Larsen91 Lenke til kommentar
Svinefot Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 jeg har ca 500kr å bruke på ett nytt headset som jeg skal bruke til musikk ved PC og når jeg sitter på buss ca 3 timer hver dag for å komme meg til og fra skolen.. Høres ut som om du bør bruke litt mer enn 500 kr på headsettet jeg har selv tatt en titt på "SteelSeries SteelSound 5H v2", men hører at den ikke er så god når det kommer til musikk.. And you've heard right! Hold deg unna sånn billig fjortis-plast: SteelSeries, Skullcandy, WeSC osv... Sisste Sennheiser headsettet jeg hadde søg kølle, men det var jo fordi det var "akkustisk modell" og beregnet for tekno. Tror kanskje Goldring DR50? Har hørt bra ting om disse: http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...elefon_sort.htm Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvorfor vill du ha nytt headset når du har portapro? Lenke til kommentar
Svinefot Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvorfor vill du ha nytt headset når du har portapro? Porta Pro holder ikke i lengden, ikke om man er "soundsfreaks" som meg og Larsen Lenke til kommentar
Larsen91 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) hmm, tror ikke den egner seg så bra til å ta med seg på buss eller til gaming:P syns jeg har lest at den ikke isolerer så mye lyd+ at mye lyd unnslipper og ender opp i ørene til andre:P skal se litt nærmere på den men er det noen fra sennheiser som egner seg for både spilling og musikk? Endret 25. mars 2009 av Larsen91 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hadde igrunn samme utgangspunkt. Endte opp med å kjøpe AKG K518DJ (nå 459,- på CDON) og er stor-fornøyd. Kjempelyd for prisen! De dekker ikke hele øret, er dermed ikke så stor at den ser fullstendig teit ut på gata/bussen, men de er lukkede og isolerer det værste både inn og ut-lyd. Dessuten kan de brettes sammen så de går greit å putte i pc-veska i motsetning til vanlige klokker. Det er dog et par ting med de: De kan være litt 'stramme' og passer ikke alle hoder/ører... funker fint for min del men jeg leser om andre som ikke syntes de var behagelige. Det andre er at det er laaang ledning (2,5m). Kjempefint når pc'en står på gulvet, men må bruke strikk e.l. til ledningen når jeg bruker den på MP3-spilleren. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Creative Aurvana (tror det var navnet) koster 499 kr på Rema 1000 i StorM senteret på Tiller i Trondheim, på Datakjeden som ligger vegg i vegg med Rema 1000 koster samme headset 990 kr. Vil da tro at dette er ett bra kjøp. Har sett dette headsetet på flere Rema butikker så jeg tror nok du vil finne det i en litt større Rema 100. Lenke til kommentar
Larsen91 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Hmm, skal se litt nærmere på AKG K518 men er litt skeptisk med dt at de ikke dekker hele øret.. skal bestille i løpet av helga, så jeg må lete mer. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Rema headsettet er Creative Aurvana Live og koster 990 kr på norges billigste nettbutikk. Istedefor å bestille headset på nett og vente en uke på at det kommer så stikk heller inne på nærmeste Rema 1000 og spør etter disse, det hadde ihvertfall jeg gjort hadde jeg vært deg. Lenke til kommentar
Larsen91 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) men, hva er dt som er så spesielt med Aurvana? har lest at den har dårlig isolering både inn og ut :| + at putene er litt små btw, fant Sennheiser HD215 på ebay for ca 550kr. de skal vel være ganske gode? noen hær som har litt erfaring når dt kommer til HD-215? hvordan er det med inn/ut isolering? har ikke særlig lyst å få meg ett headset som jeg blir nødt å legge på hylla rett etter jeg har testa den.. :| Endret 28. mars 2009 av Larsen91 Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 men, hva er dt som er så spesielt med Aurvana? Ikke noe spesielt med disse, ett par headsett i 1000-1500 kr klassen som man får for 500 kr. Betaler man full pris for disse er det ikke noe spesielt med de men de er nok sinnsykt gode til prisen når man får de for halv pris av billigste nettbutikk. Så jeg tror du skal slite med å finne noe som er bedre enn disse for 500 kr.... Lenke til kommentar
Larsen91 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 da må jeg velge mellom Aurvana, HD 215 og AKG K418.. er fremdeles ikke helt sikker -.- siden de som lager dem aldri klarer å lage dem gode nok xD Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 da må jeg velge mellom Aurvana, HD 215 og AKG K418.. er fremdeles ikke helt sikker -.- siden de som lager dem aldri klarer å lage dem gode nok xD Vet du hva, hvis du finner en Rema som har disse inne og snakker med de så får du nok åpnet ett par og prøvd de i butikken eller at du kanskje får ett par dager returrett på de. Bestiller du på nett kan du teste eventuell produkt i 14 dager og bruke angreretten hvis du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hmm, skal se litt nærmere på AKG K518 men er litt skeptisk med dt at de ikke dekker hele øret.. skal bestille i løpet av helga, så jeg må lete mer. Jeg støtter K518, de dekker hele øret, men de ligger på øret i stedenfor å gå rundt øret, for min del er de veldig komfortable på putene, men de gnager litt på hodet, så om du skal sitte i mange timer kanskje du må se etter noe annet, eller lime fast noen skumgummiputer på undersiden av bøylen. Lenke til kommentar
Larsen91 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 hmm, når du sier at de ligger på øret.. mener du at de presser øret inn mot hodet? eller at de bare er mer eller mindre borti øret? det er ikke så mange timer, ca 1 1/2 time på morgenen og samme på ettermiddagen.. og selvfølgelig når jeg sitter å spiller på PC / PS3 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 hmm, når du sier at de ligger på øret.. mener du at de presser øret inn mot hodet? eller at de bare er mer eller mindre borti øret? det er ikke så mange timer, ca 1 1/2 time på morgenen og samme på ettermiddagen.. og selvfølgelig når jeg sitter å spiller på PC / PS3 På mitt hode presser de svakt, litt hardere enn koss porta pro om du har prøvd dem. (Må jo være litt press for å få det tett) De er meget behagelig på ørene for meg, er værre på toppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå