lwtvh Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Det virker som om Opera "hogger" mer og mer systemressurser ved langvarig bruk, og jeg lurte på om det er noen som har noen formening om dette, eventuelt lignende erfaringer og kanskje kan hjelpe litt eller peke i riktig retning Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har opplevd noe liknende, og tror det har noe med at Opera skal "forutse" ditt neste trekk. Slik at hvis du er på en hjemmeside med en link til en ny side, vil opera forutse at du muligens vil følge den linken, og laster den ned til en buffer. Dermed stjeler den mye ram. Mulig at det ikke rydder opp igjen særlig effektivt. Men husk at dette er ikke sikre fakta, bare noe jeg tror basert på hva jeg ser i taskmanager. Sikkert andre som kan si noe mer, sikkert om dette.. Lenke til kommentar
lwtvh Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Noen som kan si om det finnes noe real time memory washer/cleaner som kanskje kan hjelpe? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har opplevd noe liknende, og tror det har noe med at Opera skal "forutse" ditt neste trekk. Slik at hvis du er på en hjemmeside med en link til en ny side, vil opera forutse at du muligens vil følge den linken, og laster den ned til en buffer. Nei, Opera gjer ikkje noko slikt. Mozilla har ein slik funksjon som er slått av som default. Opera "forutser" riktignok neste link, men den blir ikkje lasta ned. Dermed stjeler den mye ram. Mulig at det ikke rydder opp igjen særlig effektivt. Men husk at dette er ikke sikre fakta, bare noe jeg tror basert på hva jeg ser i taskmanager. Sikkert andre som kan si noe mer, sikkert om dette.. Dette stemmer. Opera har litt trøbbel med minneforbruket, og kunne sikkert vore litt meir aggresiv med å rydde opp. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Litt off topic. Men jeg sitter her og kjorer baade Opera 7.10 og IE. I Opera har jeg ca 25 vinduer og Opera bruker ikke mer en 57MB, mens IE som kun viser en webside bruker 27MB Vet ikke hva som sluker mest minne jeg (kidding) Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå