Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Samlivsbrudd, hvordan takle?


Anbefalte innlegg

Du er ute på tidenes seiltur ser det ut som...

 

Så får vi se hva du har å fortelle i morgen. Jeg håper inderlig for din del at du krevde sofaen :)

Kanskje for første gang i denne tråden har jeg ingenting å utsette på det du skriver, brutal_mann! :D Dog tror jeg ikke du er like enig med Smurstafa som jeg er? :roll:

 

*krysse fingrene for at han valgte sofaen*

 

Ut i fra det jeg kan se om hvordan du beskrev eksen da hu kom hjem, viser meg at du har et sterkt behov for alene-tid. Ikke la henne ødelegge og utsette prosessen du trenger for å komme deg videre i livet ditt.

Dere kan heller prøve dere på vennskapet når du er over henne, og faktisk har en skikkelig grobunn for et vennskap. Sånn det er nå med alle følelsene involvert vil ikke vennskapet fungere slik et vennskap skal gjøre.

Hvis dere virkelig har lyst til å beholde vennskapet, så er det dere holder på med nå ikke noe annet enn destruktivt.

Ta pausen fra hverandre som dere trenger, og pleie vennskapet når tiden har leget sårene. :)

Helt enig! For å beholde vennskapet, må/bør stormen etter bruddet få lov til å roe seg først. Jeg er der nå, og selv om jeg faktisk har gått videre både fysisk og følelsesmessig trenger jeg fremdeles mer tid til å lege sårene før jeg kan fortsette å pleie det gamle vennskapet. Det vil antagelig komme med tiden, for visse gamle følelser vil nok aldri gi helt slipp uansett hvor hardt jeg prøver. Ikke at jeg ser noen grunn til å prøve... :roll:

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. ja hva skal jeg si..

 

dere har rett jeg gjør feil..

 

i går kveld dro jeg og xn for å spise ut(maccern da vi ikke hadde mat hjemme) der snakket vi om hvordan vi har hatt det de siste 2-3 ukene fra hverandre. Det var bare godt å høre hennes stemme, og vi hadde en fin kveld egentlig, selv om det er slutt og slikt.

 

og sofaen ja.. endte med at jeg spurte henne hva hun mente, teit som jeg er/var. hun ville ikke ta sofaen da hun ikke har ligget i ei seng på 3 uker(jeg sa at det gikk greit) så la jeg meg i senga sammens med henne. der lå vi å snakka i en liten halvtime... gjett hva som skjedde så? jeg krøyp inntill henne og fikk en uimotståelig trang på å kysse henne i nakken.. vi lå slik til vi sovnet.

Den følelsen jeg hadde akkurat da var helt vanvittig spesiell. en del av meg viste at forholdet var slutt, og at jeg for all del ikke må ligge slik, men den andre delen av meg, opplevde en slags euforie av glede.

mens jeg ligger der tenker jeg bevisst på at det er slutt, og prøver å tenke på andre jenter som jeg har flørta med/flørter med for tiden.

 

så ja, prosjekt sofa failet totalt. og sorgprosessen er sikkert blitt litt reversert, slik at jeg må gå igjenom det en gang til. men det er så ufattelig tungt å bo sammen uten å gjøre de hverdagslige tingene som man tok så gitt.

 

imårest har jeg sitti å flørta med ei jente jeg har møtt på nettet( ja høres teit ut) men det er med på å få meg til å tro at det kan finnes noen andre der ute en xn.

 

jeg skal nå lese igjenom alle postene her et par ganger for å ta inn rådene igjen ( har jeg sikkert gjort 10-15 ganger allerede). ikveld skal jeg på jobb( får tankene vekk fra xn)

Lenke til kommentar

huff da. :/ Det er ikke lett, og jeg veit så altfor godt hvor lite lett det er.

Heldigvis bodde ikke jeg sammen med dama da det ble slutt, så jeg kan ikke tenke meg hvordan det er å bo sammen med henne i tillegg.

 

Fristelsene er ufattelig store, og følelsene får deg til å gjøre ting du selv vet blir feil, og bare gjør ting mer komplisert. Du vet i hvert fall at du ikke gjør ting bedre, og det er et førstesteg i hvert fall.

 

Men den gleden du føler når du holder rundt henne, er kun midlertidig. Bare utsetter sorgen som du må igjennom uansett. Du må være sterk, og ta deg selv i skinnet. Velg sofaen neste natt, og natten etter der igjen. Det beste hadde vært om du hadde kommet deg ut derfra, men er ikke alltid det er like lett.

Vær sterk, og si til deg selv at dette skal du komme deg igjennom! Vær ego, og lev kun for deg selv fremover. Hun kan ikke kreve noe som helst fra deg, akkurat som du ikke kan kreve noe fra henne. Bruk tiden til å dyrke deg selv, og kom deg videre i livet!

 

Stå på! :)

Lenke til kommentar

takk =)

 

ja, jeg vet at jeg utsetter smerten, og gjør den enda værre.. men jeg tenker alltid at "hvorfor ikke nyte det falske gode følelsen mens jeg iallefall har en følelse".

 

Idag har jeg gjort noe som sikkert reverserer det meste jeg har gått igjenom og bearbeidet.. vi hadde sex.. i 5 min før a stoppa og jeg var helt enig i det.. føltes så galt OG så rett..

 

jeg er også nå blitt forkjøla og jævlig :p sikkert vært syk 5-6 gang sia jul.. rart.

 

ska prøve å sove på sofaen, men senga og en varm kropp frister....

Lenke til kommentar

Whoa!

Det er farlig grunn du beveger deg ut på nå, TS. :|

 

Du må komme deg ut derfra så fort som mulig, for det er helt tydelig at det å bo sammen med henne ikke fungerer. Ikke bare fungerer dere ikke sammen emosjonelt, men hun stoppet faktisk midt i sex-akten, noe som er en definitiv bekreftelse på at hun ikke er intressert i å fortsette et fysisk forhold en gang. Og da er det virkelig 110% over.

 

Livet er altfor kort til å henge igjen i gamle flammer på den måten. Det finnes så ufattelig mange flotte jenter der ute, og selv om det virker som at akkurat hun er den ene jenta, så er hun ikke det. Dess fortere du kommer deg ut og videre, dess bedre blir det. Og ikke bare for deg, men for henne også.

 

Gjør deg selv en tjeneste og ta deg selv i nakkeskinnet, og kom deg videre i livet. Du fortjener så mye mer enn å stagnere på samme sted på denne måten.

Lenke til kommentar

=)

 

ahh.. fet sang :p hørt før men, satt den på repeat nå :)

 

jess da.. oppdatering på gang :

 

Har ikke grått på x antall dager nå, selv om jeg iblant under TG fikk små sorgperioder..

Som skrevet ovenfor så skjedde det ting igår som kanskje fikk meg til å innså, spessielt når jeg fikk en kommentar på det som kanskje bekreftet det jeg har tenkt, at ikke engang fysisk forhold vil hun ha.

 

Idag har vi to ryddet leiligheten og vasket litt.. har visning imorgen, så om de vil ha den med engang slår vi til tror jeg, selv om vi er begge midt i en viktig eksamensperiode.

 

Jeg tror nesten 90% at jeg kommer til å flytte med en kompis. han har vært veldig forståelsesfull i denne perioden, og var samt med på den gutteturen vi tok i påska. problemet kanskje er at han er 20 år og ganske forskjellig fra meg.

 

Jeg får iblant slike klemme infall der jeg nesten overfaller xn, hun grynter men smiler tappert etterpå :p huffameg..

 

men føles vel litt ut som jeg er på bedringens vei, er det for tidlig? kan jeg få værre tilbakefall når vi har flyttet ut?

flørter ganske vilt med endel jenter på nettet, og lurer på om det er trygt for psyken, eller om det smeller meg i trynet etterhvert.

Lenke til kommentar

Pøh. Kjør på med flørt. Det værste som kan skje er at du får deg et nummer uten at noen mener noe med det.

 

Men du vil uansett få noe annet å tenke på.

 

brutal_mann kan fremstå som en brutal kuk til tider, men han har faktisk en del gode ting å komme med i slike tilfeller. :)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

@Yaeger Mye bedre holdning nå :)

 

Men vær psykisk forberedt på at din eks kommer drassende med en ny type hvert øyeblikk. Jeg _håper_ jeg tar skammelig feil, men er redd for at jeg ikke gjør det.

 

Angående damene på nett så vil de redusere smerten for deg. Bare ikke tro at det er kvinnen i ditt liv som befinner seg blant dem. I den fasen du er nå duger disse damene kun som bekreftelse på at du er attraktiv. Mao, stå på, pul som faen og så vil ting roe seg ned etter et par år eller noe slik.

Lenke til kommentar

Enig med brutal_mann her.

Ha det gøy, og lev livet. Og ikke minst forbered deg på at eksen kommer gående med en ny fyr om ikke altfor lenge. Statistisk sett har de fleste jentene som regel en kar klar når hu slår opp med typen. Spesielt hvis damen blir sett på som normalt atraktiv ++. Og jeg kan med personlige og venners erfaringer bekrefte dette.

Lenke til kommentar

Helvete! Jeg begynner å bli lei valgene jeg tar på kjærestefronten. Damen har spurt om pause og jeg har mer enn nok dårlige erfaringer med det. Hva faen er det jeg gjør galt? ><

Er jeg for grei, gir jeg damen for mye frihet, vil hun at jeg skal bli mer strict?

Plutselig hadde hun mistet følelsene for meg. Det er noe som skurrer her. ='(

Lenke til kommentar

Vel.. hvis hun står fastsatt på at hun skal ha den derre pausen sin, så får du bare si at da kan dere like godt gjøre det slutt.

Det viser kun at hun vil ha den pausen for å leke seg med noen andre. Det er desverre den harde sannheten. Ellers hadde hun vært med på at dere bare var fra hverandre litt men fortsatt sammen. :/

Lenke til kommentar

Igår sov vi hver for oss for første gang siden hun kom hjem, og det var henne som ville det. det funket fint egentlig, selv om plutselig pressa tårene på og jeg begynte å tenke på den første dagen jeg møtte henne.

 

Idag har jeg vært på forelesning, og vi hadde rydda leiligheten for visning (de kom ikke!) så spratt det ut av henne at hun skulle på fest i helga( det skal jeg og ) der theme var hawaii.. henne med hulaskjørt og blomster i det blonde håret fikk meg til å nesten tilte av framskytt raseri på hennes evnt nye guttebekjentskaper!..

 

jaja.. skal på pub ikveld md studievenner så..

Lenke til kommentar

plutselig har hun blitt ganske kald og har distansert seg ganske kraftig nå, noe som jeg både skjønner og ikke skjønner ut ifra det hun sier, jeg er litt redd for at hun har merket at jeg flørter med jenter og slikt. jeg vil bevare husfreden og vennskapet, bør jeg slutte å flørte på datan mens hun er hjemme?

 

føler meg litt som en idiot når jeg sitter der og lukker msn rutene når hun går forbi..

Lenke til kommentar
plutselig har hun blitt ganske kald og har distansert seg ganske kraftig nå, noe som jeg både skjønner og ikke skjønner ut ifra det hun sier, jeg er litt redd for at hun har merket at jeg flørter med jenter og slikt. jeg vil bevare husfreden og vennskapet, bør jeg slutte å flørte på datan mens hun er hjemme?

 

føler meg litt som en idiot når jeg sitter der og lukker msn rutene når hun går forbi..

Drit i vennskapet, det er tapt uansett om du ser de neste 10 årene inn i fremtiden.

 

Hun har dumpet DEG. Ser ikke hvorfor hun da skal ha vetorett over hvordan du lever ditt liv. Om hun sliter med at du ser på andre jenter så får hun bare flytte da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...