Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Samlivsbrudd, hvordan takle?


Anbefalte innlegg

Det er ikke kaldt og slemt.

 

Hun gjorde det slutt med deg, det gjør vondt for deg å se henne, da skjønner hun (med mindre hu er ei skrulle) at du trenger tid for deg selv, og at det ikke funker å gå rett inn i et venneforhold.

Det blei jo slutt fordi det ikke funka for dere å henge rundt hverandre hele tiden, så da er eneste botemiddelet å faktisk være fra hverandre.

 

Du trenger ikke ha noen som helst dårlig samvittighet for å bryte kontakten til du er over henne. Det er ikke noe annet en sundt for din, og hennes del. (men først og fremst din del, som er den viktigste i denne situasjonen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke kaldt og slemt.

 

Hun gjorde det slutt med deg, det gjør vondt for deg å se henne, da skjønner hun (med mindre hu er ei skrulle) at du trenger tid for deg selv, og at det ikke funker å gå rett inn i et venneforhold.

Det blei jo slutt fordi det ikke funka for dere å henge rundt hverandre hele tiden, så da er eneste botemiddelet å faktisk være fra hverandre.

 

Du trenger ikke ha noen som helst dårlig samvittighet for å bryte kontakten til du er over henne. Det er ikke noe annet en sundt for din, og hennes del. (men først og fremst din del, som er den viktigste i denne situasjonen)

 

 

takk :)

 

fått en del hendvendelser fra xer på facebook etter det ble slutt vistnok :p

Lenke til kommentar

Da er jeg nå godt igang med gutteturen i påska. to kompiser og meg tok oss en biltur.

vi er tilbake søndag.. humøret har vært bra, har alltid hatt tankene om xn i bakhue, men har på en måte lagt det litt lengre i bakhodet.

 

fikk nå vite at xn kommer tilbake hjem til der vi bor enda 1 ukere tidligere en hun skulle, og jeg begynner nå å få hetta når jeg tenker på at jeg må møte henne, gi henne klem på mandag og evnt dele mat med henne i 2måneder.. har spurt venner om å få crashe til dem, men hver og en har sagt at det max kan være i et par dager grunnet familie osv. så jeg sitter her nå og kaldsvetter og gleder/gruer meg til å møte henne på mandag.

 

vi sender meldinger annenhver dag, noe som iforseg er litt godt.

omgang med venner, trening og flørting med andre jenter ( over intarweb så langt ) har hjulpet meg godt på vei, gruer meg nå til å komme hjem igjen :O

Lenke til kommentar

Skaff deg et krypinn!!! Jo før jo heller. Den torturen du vil oppleve om du ikke gjør det unner jeg ikke en gang min verste fiende, og den personen vil jeg mye vondt!

 

om deg ut, vær blant venner, ignoerer eksen for alt i verden! Du MÅ (vær så snill å høre på fornuft nå) gjøre alt du kan for å IKKE se eller omgås eksen din. Du vil bare drepe deg selv innvendig ved det.

Lenke til kommentar
Skaff deg et krypinn!!! Jo før jo heller. Den torturen du vil oppleve om du ikke gjør det unner jeg ikke en gang min verste fiende, og den personen vil jeg mye vondt!

 

om deg ut, vær blant venner, ignoerer eksen for alt i verden! Du MÅ (vær så snill å høre på fornuft nå) gjøre alt du kan for å IKKE se eller omgås eksen din. Du vil bare drepe deg selv innvendig ved det.

Ikke nødvendigvis! Som jeg har sagt tidligere: FOLK ER FORSKJELLIGE!

 

Det kommer helt an på person hvordan man håndterer slike situasjoner, og man må få lov til å være seg selv! Ikke alle som ønsker å ende som følelsesløse maskiner...

 

No offense, men det er lov å ikke ville være all-out egoist. :innocent:

Lenke til kommentar
Skaff deg et krypinn!!! Jo før jo heller. Den torturen du vil oppleve om du ikke gjør det unner jeg ikke en gang min verste fiende, og den personen vil jeg mye vondt!

 

om deg ut, vær blant venner, ignoerer eksen for alt i verden! Du MÅ (vær så snill å høre på fornuft nå) gjøre alt du kan for å IKKE se eller omgås eksen din. Du vil bare drepe deg selv innvendig ved det.

Ikke nødvendigvis! Som jeg har sagt tidligere: FOLK ER FORSKJELLIGE!

 

Det kommer helt an på person hvordan man håndterer slike situasjoner, og man må få lov til å være seg selv! Ikke alle som ønsker å ende som følelsesløse maskiner...

 

No offense, men det er lov å ikke ville være all-out egoist. :innocent:

Har du egentlig gjort noe som helst for å sette deg inn i TS sin endring av mental tilstand gjennom denne tråden? Din "FolkMåVæreSammenUansettForAltAnnetErSåTristHoldning" er en destruktiv kraft dom ikke er egnet til annet enn å "tvinge" folk inn i et spor der de unødvendig lar seg torurere følelsesmessig og samtidig kaste vekk dyrebar tid.

 

@TS Kom deg så fort og langt vekk fra din eks som overhodet mulig. Bygg deg et liv uten henne og aldri la henne igjen styre dine handlinger slik som hun gjorde på pizza-kvelden. Du vil ødelegge deg selv innvendig om du fortsetter denne selvpiningen. Tren, flørt og heng med kompiser. Det er det _eneste_ som kan hjelpe deg i den situasjonen du nå er i.

 

Delvis avsporing: Hvem tør sette penger på at TS sin eks _ikke_ har ny type innen 30 dager fra i dag?

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke vært mer enig med det brutal_mann sier her.

 

Har vært i akkurat samme situasjon TO ganger før. Andre gangen jeg ble dumpa gjorde jeg det klokt og kutta all kontakt. Eksen min hadde ny type i løpet av to uker. Selv om grunnen til vi slo opp var at hun sa hun ikke var klar for noe mer forhold, og ville nyte singellivet LENGE... jepp.

 

Og nei, jeg tør ikke sette penger på veddemålet. Tvert imot...

Lenke til kommentar
Har du egentlig gjort noe som helst for å sette deg inn i TS sin endring av mental tilstand gjennom denne tråden? Din "FolkMåVæreSammenUansettForAltAnnetErSåTristHoldning" er en destruktiv kraft dom ikke er egnet til annet enn å "tvinge" folk inn i et spor der de unødvendig lar seg torurere følelsesmessig og samtidig kaste vekk dyrebar tid.

Jeg har overhodet ingen slik holdning, poenget mitt er bare at dersom TS klarer å håndtere det, er det ingenting i veien for å fortsatt holde en viss kontakt med en åpenbart svært god venn av ham over lang tid (hans egne ord)!

 

Jeg vet av erfaring, jeg gikk gjennom et langt mer brutalt brudd (historia mi står andre steder på forumet) med ei tilsvarende viktig jente for meg for ca. 6 mnd. siden og måten jeg håndterte ting der på!

 

Ingen som kjenner meg som menneske mener jeg har en destruktiv holdning, tvert imot! Jeg tar vare på de rundt meg, spesielt de som betyr mye for meg, og ikke kom å si at jeg kaster vekk dyrebar tid, for det er slik jeg ønsker å være og trives med! For meg fungerer det utelukkende positivt, rett og slett fordi jeg hjelper meg selv ved at jeg hjelper andre! Det er slik jeg fungerer, og det er NETTOPP DETTE jeg mener med at folk er forskjellige!

 

Det jeg misliker med DIN holdning er at du generaliserer alle jenter og kvinner som følelseshemma og kalde individer uten evne til å føle kjærlighet (dine egne ord fra en annen tråd), det opplever jeg som helt motbydelig arrogant og jeg blir flau over selv å være et mannfolk på dine vegne!

 

Beklager dersom dette ble for direkte, det er på ingen måte meningen å gjøre dette til noe personangrep..

 

Dersom ikke TS klarer å håndtere tanker og følelser med eksen i nærheten er jeg derimot enig med deg, da bør han ta mest mulig avstand! Men det er noe han er nødt til å vurdere selv, det kan ikke vi gjøre for ham!

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
Jeg har overhodet ingen slik holdning, poenget mitt er bare at dersom TS klarer å håndtere det, er det ingenting i veien for å fortsatt holde en viss kontakt med en åpenbart svært god venn av ham over lang tid (hans egne ord)!
Da var ikke følesene så sterke til å begynne med. Siden TS hadde et sammenbrudd mens eksen var vekke tviler jeg sterkt på at kontakt med henne er noe TS overhode bør vurdere.
Jeg vet av erfaring, jeg gikk gjennom et langt mer brutalt brudd (historia mi står andre steder på forumet) med ei tilsvarende viktig jente for meg for ca. 6 mnd. siden og måten jeg håndterte ting der på!

 

Ingen som kjenner meg som menneske mener jeg har en destruktiv holdning, tvert imot! Jeg tar vare på de rundt meg, spesielt de som betyr mye for meg, og ikke kom å si at jeg kaster vekk dyrebar tid, for det er slik jeg ønsker å være og trives med! For meg fungerer det utelukkende positivt, rett og slett fordi jeg hjelper meg selv ved at jeg hjelper andre! Det er slik jeg fungerer, og det er NETTOPP DETTE jeg mener med at folk er forskjellige!

Igjen, da har ikke følelsene vert sterke nok til å begynne med. Da har det vert et vennskap, ikke et forhold basert på dypere følelser.
Det jeg misliker med DIN holdning er at du generaliserer alle jenter og kvinner som følelseshemma og kalde individer uten evne til å føle kjærlighet (dine egne ord fra en annen tråd), det opplever jeg som helt motbydelig arrogant og jeg blir flau over selv å være et mannfolk på dine vegne!
Skal slutte å generaliser jenter på denne måten når jenter generelt slutter å være på denne måten.
Beklager dersom dette ble for direkte, det er på ingen måte meningen å gjøre dette til noe personangrep..
Jeg har betydelig tykkere hud en det ;)
Dersom ikke TS klarer å håndtere tanker og følelser med eksen i nærheten er jeg derimot enig med deg, da bør han ta mest mulig avstand! Men det er noe han er nødt til å vurdere selv, det kan ikke vi gjøre for ham!

Ut fra hva TS har skrevet så takeler han ikke dise følelsene og lever i en drømme verden der han sliter med å innse fakta.

Lenke til kommentar
Da var ikke følesene så sterke til å begynne med. Siden TS hadde et sammenbrudd mens eksen var vekke tviler jeg sterkt på at kontakt med henne er noe TS overhode bør vurdere.

Jeg har hatt mer enn ett sammenbrudd etter bruddet med min eks, det betyr ikke at jeg kommer meg brukbart mellom dem og kan ha det gjennomsnittlig bra tross en slitsom tid.

 

Igjen, da har ikke følelsene vert sterke nok til å begynne med. Da har det vert et vennskap, ikke et forhold basert på dypere følelser.

Tro meg, følelsene mine var sterke nok! Jeg er i dag sykmeldt pga. post-trauma etter bruddet, men det skyldes måten tingene skjedde på, ikke at jeg og eksen holdt relativt god kontakt og prata om hva som skjedde, hvorfor og hvordan i ettertid. De samtalene og den kontakten er faktisk noe jeg vet har hatt positiv virkning på meg selv, fordi jeg fikk rydda opp i alle de kaotiske tankene og svar på de fleste spørsmålene jeg satt igjen med. Jeg har ikke fast kontakt med eksen lenger nå, fordi hun forandret seg til det langt verre etter bruddet, bl.a. fysisk gått løs på nære venninner hoppa av skole, blitt gravid mens hun selv sliter enormt med panikkangst osv, osv... Jeg har gitt opp den jenta, tross alt jeg fremdeles føles for henne, og det svir mer enn selve bruddet gjør den dag i dag.

 

Nå om dagen tenker jeg lite på henne og har innledet et nytt forhold til ei langt mer stabil jente, med et helt annet syn på livet og mennesket enn eksen, ei som tar like godt vare på meg som jeg gjør med henne.

 

Gjør en liten gjetning på at du vil påstå at hun sannsynligvis også vil forlate meg til fordel for en annen en gang, men jeg velger å fremdeles tro at kjønnene er likestilte mtp å kunne føle kjærlighet og omtanke for hverandre! Det er preferanse for enten "trygt og stabilt" eller "vilt og fritt" det kommer an på, og der er det ekstremer på begge sider hos begge kjønn.

 

Jeg har betydelig tykkere hud en det ;)

Ok, det er bra! :)

 

Ut fra hva TS har skrevet så takeler han ikke dise følelsene og lever i en drømme verden der han sliter med å innse fakta.

Så lenge han selv er klar over dette, er han nok også selv i stand til å vurdere sin egen mentale tilstand. Det er ok og bra med råd og forslag, men dine høres nesten ut som direkte ordre. :whistle:

 

Dersom han overhodet ikke takler situasjonen bør han komme seg vekk, ja!

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Dere begge to har kommet med gode utspill.. og det er utrolig vanskelig å egentlig bestemme seg om man vil ta den harde linja, noe jeg ikke ser jeg får meg til, og det å bo med henne til 1.juli..

 

snakket med henne på msn istad, og det var godt og vondt samtidlig. vi snakket litt om at det ble rart å møtes, på mandag da hun kommer hjem. ordet hjem er skitnet til føler jeg nå..

 

men, er jo lett å se at hun er over meg, og at hun for sitt eget beste vil være venner med meg enda det er slutt.. som når vi snakket på msn, så var hennes hovedproblem med å komme hjem var at det var å bo med meg siden det var slutt. nevnte ikke noe md at det kom til å bli litt hyggelig å møte meg igjen, idiotisk tenkt men slik har jeg tenkt.. at hun iallefall synes det blir litt godt å møte meg igjen.

 

ska spørre a om hu kan bo nå dager til veninner.. jeg imens må vel droppe å sitte på datan da den er på stua, og heller trene masse og sitte på skolen +10 timer og virkelig prøve få gode karakterer. nå har jeg all grunn til det og..

 

nei fuck jenter :p ei jente jeg driver å flørter med, flørter vilt med meg selv om hun har type fant jeg ut, satt å i senga og skrev mld til meg mens han og hans kompiser var på stua og spilt ps3..

 

viser at det faen meg finnes mange kiipe jenter der ute ( uten at xn er under samme kategori)

Lenke til kommentar

Jeg er i AKKURAT samme, jævlig kjipe situasjon. Bortsett fra at jeg dro hjem til foreldrene mine i påskeferien og tenker å bli her noen uker lenger. Livet mitt ble snudd på hodet over natta, og jeg hadde plutselig ingen plass å bo der livet mitt er. Jeg har vært helt elendig på å takle det selv, og hater meg selv for å være så svak for henne, men til tross for alt så har jeg fremdeles veldig sterke følelser...

 

Det hjelper også veeldig lite på hele situasjonen at hun er godt over gjennomsnittlig pen, og en venninne av henne har prøvd å spleise henne med en hun bor med MENS vi var sammen. Drittkjerring. Håper bare hun holder seg rolig til jeg har kommet meg litt opp... men har en lei følelse av at det kan bli stygt.

 

Jeg burde bare dratt fra henne, men jeg måtte bo hjemme noen dager ekstra fordi jeg hadde en viktig avtale i byen der jeg studerer og jobber. Fikk heldigvis fri fra jobb på ubestemt tid.

 

Jeg var ute i går, og skulle liksom sjekke damer med kompiser, men jeg klarte ikke å tenke på annet enn HENNE hele kvelden, og på toppen av det hele fylleringte jeg til henne da jeg kom hjem. Jeg har så utrolig lite motivasjon til å prate med andre jenter, og det skinner vel gjennom vil jeg tro.

 

Akkurat nå suger livet maks...

 

Jeg skjønner deg veldig godt, og det er ikke bestandig like lett å gjøre det "rette" når det er så sterke følelser i bildet. Jeg håper bare jeg klarer å komme meg sterkere ut av dette...

 

Det var veldig godt å lese om andre i samme situasjon, og at jeg ikke er den eneste som blir redusert til en ynkelig tøffel (no offense)..

 

Kan samtidig takke for alle råd jeg har plukket opp tidligere i tråden, selv om de ikke var ment til meg... :)

Lenke til kommentar

ja, denne tråden er helt utrolig :) hadde aldri trodd at jeg kom til å få så mange gode råd, og høre fra folk i samme situasjon og lignende.

 

oppdatering forresten.. nå har xn kommet hjem, og gud hun så pen ut.. hun hadde blitt mye tynnere og var rød i kinna ( hadde jobbet mye ute siste 3 ukene)

 

blir spennende å se hvordan jeg takler denne kvelden nå

Lenke til kommentar
ja, denne tråden er helt utrolig :) hadde aldri trodd at jeg kom til å få så mange gode råd, og høre fra folk i samme situasjon og lignende.

 

oppdatering forresten.. nå har xn kommet hjem, og gud hun så pen ut.. hun hadde blitt mye tynnere og var rød i kinna ( hadde jobbet mye ute siste 3 ukene)

 

blir spennende å se hvordan jeg takler denne kvelden nå

Du er ute på tidenes seiltur ser det ut som...

 

Så får vi se hva du har å fortelle i morgen. Jeg håper inderlig for din del at du krevde sofaen :)

Lenke til kommentar

*krysse fingrene for at han valgte sofaen*

 

Ut i fra det jeg kan se om hvordan du beskrev eksen da hu kom hjem, viser meg at du har et sterkt behov for alene-tid. Ikke la henne ødelegge og utsette prosessen du trenger for å komme deg videre i livet ditt.

Dere kan heller prøve dere på vennskapet når du er over henne, og faktisk har en skikkelig grobunn for et vennskap. Sånn det er nå med alle følelsene involvert vil ikke vennskapet fungere slik et vennskap skal gjøre.

Hvis dere virkelig har lyst til å beholde vennskapet, så er det dere holder på med nå ikke noe annet enn destruktivt.

Ta pausen fra hverandre som dere trenger, og pleie vennskapet når tiden har leget sårene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...