Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Samlivsbrudd, hvordan takle?


Anbefalte innlegg

ja si det.

 

vi har 3 mnd oppsigelsestid, noe som er forferdelig egentlig iforhold til å komme over.. men er også godt for da får jeg litt tid med henne før vi skilles.. føles ut som det er selvdestruktivt, men er også så godt å være nær henne..

 

så vi kan flytte ut 1.juli - vi begge er studenter, og å betale 8000kr alene er alt for tungt. de vennene jeg har, har ikke plass til å ha meg der regner jeg med. de bor i studenthjem, eller har samboer på 40+ kvm..

 

jeg tenker enda at dette er et mareritt og at jeg våkner snart.. lå i mårest å så på ryggen hennes, da hun lå mot veggen. noe så vakkert er tungt å miste.. prøvde å ligge der og tenke at det er hun som taper noe på dette.. men det er vanskelig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke det mest hjelpfulle tipset man kan gi, men; prøv å ha minst mulig kontakt med henne mens dere er der? Ikke snakk med henne og svar kort og presist om hun vil noe. Ha det gøy med venner eller alene. Vær minst mulig i hjemmet. Har en liten tro om at jenter takler ting letter enn oss gutter når det kommer til slike ting, dog er jeg ikke ekspert på jenters psyke.

Lenke til kommentar

Ouch, å lese dette var som en oppsummering av mitt siste halvår..

 

Jeg var forlovet med samboer, vi koseprata om barn og fremtiden (som med deg: ikke seriøst, men like fullt koseprat), en jobb trodde jeg bare kunne drømme om, gode og nære (men dessverre felles) venner... Revet bort bokstavlig talt over natta uten at jeg kunne ant noe var galt på forhånd... Jeg ble bedt om å hente sakene mine i løpet av 24 timer og hun hadde funnet seg ny samboer på under 48 timer etter hun brøt opp i forlovelsen med meg... Fremdeles den dag i dag sier hun at hun savner meg veldig og at jeg er spesiell for henne, men at hun elsker hennes nye samboer og forlovede... Now that's harsh!

 

Siste par månedene har jeg blitt veldig godt kjent med ei som tar mye bedre vare på meg i hverdagen enn eksen, og selv om følelsene ikke er de samme for henne som for eksen (ennå!) har jeg det på mange måter bedre nå! Hun har samme livs- og menneskesyn som meg, minst like tålmodig, snill og kjærlig!

 

Jeg er per i dag sykmeldt pga. angst og andre følelsesmessige plager, og har inntil nylig hatt ukentlige samtaletimer på et senter for traumepsykologi. Det som har holdt meg gående er en grunnleggende optimisme og viten om at ting vil ordne seg igjen samme hvor rotete det kunne se ut! Finn lyspunktene dine og fokuser på disse, finn deg noe du kan glede deg over og tillat deg å glede deg over dette!

 

Det er en tung tid, men det er viktig å tillate seg både å strigråte av sorg/savn og glede seg over ting som er bra!

 

Lykke til, det er ikke et spørsmål OM det vil ordne seg for deg, for det vil det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, jeg føler det går litt bedre nå.. har brukt diskusjon.no litt som en psykolog :p men tror det funker !

har jo også snakket endel med venner osv.

 

men, fikk vel en tilbakegang idag

 

idag ble jeg bedt på fest med nå venner, som vet hva jeg går igjenom nå, men takket nei ( hva sier dere??) :p

 

Jeg spurte xn, og hu sa at hu ville ha en siste kveld med meg, siden hun drar bort i morgen tidlig. jeg, dum som jeg var sa ja, og fikk e god følelse i kroppen, hun vil jo være med meg, så har nå startet dagen med å

 

vaske bilen sammens, kjøpe inn mat til hennes tur.

Kjøpe undertøy som hun skal ha med, og nå står hun 10m bak meg og baker pizza.

 

så jaja, jeg vet hun baker pizza og er med meg fordi hun er glad i meg som venn osv, men jeg lurer meg selv så utrolig, men det er så godt ! bare en illusjon av oss to sammens er bedre en ikke noe :p rart ikke sant?

Lenke til kommentar

Uff. Vær så snill å gå på festen heller, kanskje du treffer noen andre. Husker selv min siste dag med eksen, det var ikke noe morsomt.

 

Klokka er bare 6 nå, du rekker å hoppe i dusjen og stikke på festen!

 

Og kjøpe nytt undertøy med henne? Why? Hvem tror du får se det undertøyet? Ikke deg ivertfall...

Endret av thermos
Lenke til kommentar

Synes du burde dra på festen. Seriøst. "Siste dag" er IKKE kult. Selv har jeg hatt "en siste dag" med eksen min. Skal si det ikke gikk bra. Jeg endte med å kjøre derfra (MC) og kjørte nesten i en vegg ved uhell. Litt vanskelig med tårer i øyne mens man har hjelm på og er på motorveien fra byn til Nesttun (Bergen). Anbefaler deg STERKT fra å bli der! Vær så snill. Du vil gjerne føle deg tøff og føle at det går bra nå, fordi hun er i nærheten, men med en "siste dag" så vil jo følelsene dine forbli der og når hun reiser bort så er du FERDIG! Da mener jeg ferdig med hele kroppen din. Du vil ikke klare å gjøre noe, for DA slår det inn i hodet ditt at alt er slutt og du har tapt en stor del av hjertet ditt. Gjerne også tenke at du ikke vil ha noe å leve for lengre (noe som kan være sant)! Gjør heller deg selv en tjeneste og ta skoene på. Det mener jeg, og sikkert alle andre, er det beste. Jenten din har nok kommet en god del lengre enn deg når det kommer til å komme over forholdet. Vis at du har det samme!

 

"She broke my heart - I broke her nose". Samme prinsipp. Ikke brekk nesen hennes, selvfølgelig, men vis at du klarer å stå på egne bein og ikke trenger henne mer. Hun vil nok bli lei seg for at du stikker fra henne, men det har vel forsåvidt hun gjort også; gått fra deg.

 

Er du en mann og vil komme deg videre i livet smertefritt anbefaler jeg deg STERKT å dra på festen!

 

Snakker av erfaring; har vært så pass knust at jeg ble sendt inn til Sandviken Psykiatriske Sykehus av Politiet. Klarer meg greit foreløpig; har funnet jobb, vært med noen jenter, reist på ferie til Tenerife med kompis, etc etc. Rett og slett levd livet mitt, men jeg tenker FORTSATT på eksen. Det er umulig å glemme, og det vil du merke. Eneste jeg tror som vil få meg til å glemme henne er ny kjæreste, dog den personen jeg liker nå for tiden bor et stykke unna (joda, samme land selvfølgelig).

 

Vær så snill og stikk. Si at du beklager deg, du klarer ikke holde deg inne med henne, eller bare gå uten et ord hvis du vil la henne bli værendes der og tenke mens du prøver å komme deg videre.

 

EDIT ADD: Som Thermos sier, hvem tror du får se det nye undertøyet? Stygt av oss å si det, men det er IKKE deg! Det vil få deg kvalm som faen (ja, tar hardt i med banneord her fordi jeg blir fortsatt kvalm av sånt og dette er ikke MIN samboer som går fra meg en gang!) av tanken på andre med DITT hjerte. Kom deg ut og prøv å få deg en del jenter - vet det er standard svar, men det er et faktum at dette er det beste for deg. Tror du ikke hun selv vil gjøre dette, så lever du i en fantasi. Hun vil gjøre samme som deg. Tanken bak det hele er å IKKE tenke på det. Få rumpen din i aksjon slik at du vil bruke tankegangen på annet enn henne.

 

Håper på enigheter med flere brukere her.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig. Hehe.

Psykisk har nok ikke bruddet gått helt opp for deg (TS) ennå, og å ha henne rundt deg er en myk og komfortabel hvilepute. For meg gikk det ikke opp for meg før en liten stund etter det første sjokket, men det var en prosess hvor jeg lærte en del om meg selv, og man kommer vanligvis sterkere ut fra slike opplevelser.

Lenke til kommentar

ehm.. hva skal jeg si

 

Jeg fulgte ikke rådene deres, eller mine venners råd. jeg kan godt tenke meg at jeg enda lever i en slags fase der det ikke har gått opp for meg enda, så jeg ble hjemme.

 

Vi spiste pizza, og jeg hjalp henne med å rydde etterpå, føltes ekkelt men gikk greit. sitter nå og venter på at hun skal bli ferdig i dusjen. vi skal vist se en film. kjenner meg litt nummen mens jeg ligger på sofaen med hennes hode på fanget. grunnen til at jeg valgte å være hjemme var sikkert idiotisk. jeg ville få en kveld der hun kunne iafall omgås meg uten sippinga fra min side slik det har vært siste uka, og der vi la grunnlaget for framtiden, som venner(jeg skal prøve, om det er smart vet jeg ikke, men dere her inne har fått meg litt på andre tanker ang vennegreia)

 

Når vi skal legge oss skal jeg prøve å snu meg med engang, uten å se på kroppen hennes og de fløyelsmyke skuldrene( ja hun har verdens mest sensuelle skuldre:P)

 

føler litt som jeg holder på å lure meg selv, slik dere sier og endel av meg angrer stort på at jeg ikke ble med ut med gutta(skulle være en poker/kebabfest)

 

en ting som jeg kan si til mitt forsvar, er at hun kommer jo tilbake, vi må fortsatt dele leilighet i ++ mnder, og jeg har lovt henne å flytte sakerne, da hun har få i byen som kan hjelpe henne.

 

jeg har alltid nesten med engang prøvd å flørte med andre jenter så fort som mulig, er dette smart? eller bør jeg nekte meg selv dette?

 

jeg leser igjenom hele denne tråden her hver kveld, så uansett hva dere sier, så lenge det ikke er for hardt kan jeg takle. og jeg merker at det har vært mange i min situasjon, og enda mye værre der ute og det, er en trøst for meg....

Lenke til kommentar

En bedre ting vil være å sove i sofaen - for deg, dog det er viktigere å vise framkomst ved å sove i DIN seng. Litt vanskelig, det der.

 

Som jeg skrev over her, ikke snakk med henne. Kos deg med andre. Gjerne sitte på skype med kompiser om mulig, når du er hjemme el.l. (gøy, det. :p kan jo se på film sammen med folka, haha). Gå forbi henne, lag mat etc uten å snakke. Merkelig i begynnelsen så kanskje ta fram en MP3-avspiller, evt. en mob, og hør på musikk, så med tid så klarer du dette uten det.

 

Det kan virke hardt ovenfor henne, men du, som vi, vil bli 'frisk' igjen fortest mulig. Jo fortere du tar opp rådene her, jo tidligere vil det gå bedre med deg. Invitér kompiser over til enhver tid, eller gå ut. Trenger ikke være innesperret med henne fordi dere bor sammen. :) Sov over hos noen?

 

Bestille eskorte? :tease:

Lenke til kommentar

Å være venner etterpå er noe jeg personlig har store problemer med ivertfall, men det kan jo være en svakhet fra min side. Kan være det funker for deg.

 

Når det gjelder andre jenter, så syns jeg du skal gå ut å flørte så mye som mulig. Det er nok ikke smart å hoppe rett inn i et nytt forhold, men flørtinga vil få deg til å føle deg bedre ivertfall, det hjelper på selvtilliten.

 

Og du sier hun skal på studietur i 3 uker? Vær forberedt på at det er veldig stor sjanse for at hun finner seg en ny en der, uansett hva hun sier til deg nå. Og det kan bli tøft for deg. Husk at når en jente slår opp, så er hun egentlig over deg. Hun har jo hatt lang tid til å tenke gjennom dette.

 

Jeg snakker av egen erfaring, og jeg tror de fleste andre her er enig med meg. En av mine ekser fortalte meg hun skulle gå lenge singel før hun hopte inn i nytt forhold, det gikk 2 uker.

Lenke til kommentar

:)

 

Synd det er så lite mann igjen i meg..hehe.

 

jaja, nå har Dama/xn dratt avgårde. vi hadde en fin kveld sammens. lå vel i 3-4 timer uten å få sove i samme seng som henne. hun sov heller ikke, den følelsen jeg fikk da hun la seg rundt meg var vond å svelge.

nå sitter jeg her 5 min etter jeg hjalp henne med å fylle bilen (min) til studieturen.. dumt å være en snill sjel, jeg vet..

så "frekk hun var" sa hun at hun kom til å savne meg, og så ba hun om et kyss og et par klemmer. hva gjorde jeg?

selvfølgelig gav jeg etter og kysset og klemte henne. jeg sa til meg selv at dette var et farvellkyss, og da jeg vinka henne avgårde så prøvde jeg å peppe meg opp til å godta dette nå..

 

Akkurat nå prøver jeg å få utslipp på de følelsene jeg har inne.. tårene fosser og spotify kjører deppesanger på pcn..

Skal prøve å vri dette til noe positivt. har fått enorm støtte her inne og blant venner. nå er jeg alene, for første gang på 3.5år

 

Det skal bli godt!! (selvpepping:P)

Lenke til kommentar

Trådstarter høres ut som om han kunne vært min sjeletvilling, sånn som han har valgt å håndtere dette hittil...

 

Ja, du vil nok gå på en litt større smell som følge av dette. Gjør du som jeg gjorde, vil du også forsøke å holde på kontakten og vennskapet med henne, men gir det samme utslag som hos meg kommer det til å slite deg ut i lengden! For meg tok det et par måneder før jeg var helt utslitt...

 

Du må ta dine egne valg i dette, du virker som om du er klar over hva følgene kan bli av denne kvelden og likevel var villig til å ta riskene. Jeg gjorde også det, gav eksen både det siste kysset og den siste "ligge i den trygge armkroken din en stund" og tar fremdeles følgene av det, men jeg angrer likevel ingenting!

 

Jeg valgte slik fordi det er en del av den jeg er som person, og ingenting i verden kan få meg til å forandre på den jeg er på det området! Jeg trives for godt med den jeg er, og får i tillegg masse skryt av andre for min innsats for å ta vare på alle mine medmennesker!

 

Uansett hva DU gjør, håper jeg du gjør det basert på din egen rasjonelle tenkning, men at du også tar hensyn til den du er!

 

Lykke til! It might hurt now, men jeg er sikker på du vil klare deg fint på sikt!

Lenke til kommentar
Trådstarter høres ut som om han kunne vært min sjeletvilling, sånn som han har valgt å håndtere dette hittil...

 

Ja, du vil nok gå på en litt større smell som følge av dette. Gjør du som jeg gjorde, vil du også forsøke å holde på kontakten og vennskapet med henne, men gir det samme utslag som hos meg kommer det til å slite deg ut i lengden! For meg tok det et par måneder før jeg var helt utslitt...

 

Du må ta dine egne valg i dette, du virker som om du er klar over hva følgene kan bli av denne kvelden og likevel var villig til å ta riskene. Jeg gjorde også det, gav eksen både det siste kysset og den siste "ligge i den trygge armkroken din en stund" og tar fremdeles følgene av det, men jeg angrer likevel ingenting!

 

Jeg valgte slik fordi det er en del av den jeg er som person, og ingenting i verden kan få meg til å forandre på den jeg er på det området! Jeg trives for godt med den jeg er, og får i tillegg masse skryt av andre for min innsats for å ta vare på alle mine medmennesker!

 

Uansett hva DU gjør, håper jeg du gjør det basert på din egen rasjonelle tenkning, men at du også tar hensyn til den du er!

 

Lykke til! It might hurt now, men jeg er sikker på du vil klare deg fint på sikt!

Heisann. Du er vel ikke 1989 og født 18 des? Gjerne på kvinneklinikken i Bergen? Savner en tvillings.

Lenke til kommentar
Heisann. Du er vel ikke 1989 og født 18 des? Gjerne på kvinneklinikken i Bergen? Savner en tvillings.

*Spore_av...*

 

Jeg er nok ca. året eldre, født på sykehuset i Hamar. :roll:

Men tvillingsjeler er alltid moro, du er velkommen inn i varmen om du syns jeg hørtes veldig "deg" ut!

 

*Skjerpe_seg_før_mods_blir_sinte!!!*

 

"Kontaktannonser" kan/bør/skal vel egentlig tas på PM...? :hmm:

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Ja.

 

Da er den første dagen i mitt nye liv unnastått, som dere har sett har den startet veldig dårlig/rart, med alle de følelsene som kom tilbake.

 

Jeg våknet i 12tiden, etter å ha sovet et par timer av en kompis som dro meg med til sverige faktisk! han og en annen kompis av meg dro dit for å kjøpe litt greier, og turen var faktisk veldig fin, selv om jeg egentlig ikke ville dra. hadde godt av det!

 

De ble etterpå med meg hjem, der vi satte oss ned med hver vår laptop og spilte gamle spill og mimret. bestemte oss at vi skal finne på noe sammens i påska :)

 

Noe som har gjort meg litt lei meg ikveld var xn som sendte meg ei mld der hun skrev om det hun hadde opplevd( var mye og alt nytt ) på en måte var det veldig godt og fint, jeg ville vite at hun hadde hatt en fin dag, og det at hun forsatt ikke har avblåst meg helt, som venn, men sorgen kom ganske hardt da jeg så navnet hennes på meldingen..

 

Nå skal jeg snart legge meg, håper at jeg ikke tenker alt for mye på henne.. har også slitt med lemus i øyet siste uka, noe som jeg tror kanskje er psykosomatisk reaksjon, iafall det jeg har hørt kan oppstå :)

 

mange sjelevenner her ute :) jeg har plass til flere !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...