Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Først virket bios start, nå kommer ikke et signal til skjerm

Anbefalte innlegg

Har en maskin jeg skulle hjelpe noen med å reinstalere pga programmene startet ikke og mye rot.

Fikk den i posten i dag - Startet den opp og får bare beskjed om å sette i CD. Så den hadde restore ferdig instalert, så bestemte meg for å bruke denne. Men personen hadde endel musikk filer som skulle tas vare på, så jeg startet opp med ERD Commander for å hente ut disse først. CD begynner å kjøres og etter en stund slår maskinen seg av.

Etter dette får jeg ingen signal til skjerm og sjekker grafikkort og ser vifta ikke går. Så jeg setter inn et helt nytt kort. Samme problem - signal kommer ikke til skjerm og den fortsetter å slå seg av, noen ganger står den og går lenge uten å gjøre det, andre ganger tar det bare noen sekunder.

Jeg var i bios før den sluttet å sende signal og der gjorde jeg ikke annet enn å endre dato og tid, som viste 2004 elns. CPU viste 32 grader.

Jeg tenkte kanskje det var bios batteriet, men ser ingen volt elns på det som står i, så tørr ikke prøve et annet. De har vel forskjellig styrke, så man kan ikke bare ta et vilkårlig ett? ... mulig jeg er på ville veier også, så vil gjerne høre med dere hva dere tror feilen kan være. (virker som alle andre vifter går)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...