TempO Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei. Blir helt smårar av dissa digitalkameraene jeg'ass.. Er ute etter er digitalt fotokamera, har lest en del tester og slikt, men det er jo så sinnsykt mye kameraer på markedet. Kamerat jeg er ute etter bør ha: - oppimot 4Megapixels (kan 3, ett eller annet være bra nok?) - være passe lite, må gå i en lomme. (at den er lett er ingen minus:) - pris i overkant av 4000 (men selvsagt gjør det ikke noe om det er billigere) Er 32MB minne for lite?hvor mange bilder får man ca plass til på den, i god kvalitet? Hva er anbefalt oppløsning på bilder man tar?best kvalitet av det kamerat klarer, så lenge man har minnebrikke stor nok? Håper noen kan hjelpe meg med valg av et kamera, og med noen andre svar... Jeg er ikke noe annet enn hobbyfotograf, så da har dere litt å gå ut ifra :smile: /me takker for fine svar Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei, Canon Digital Ixus 400 ser ut til å passe godt til dine behov. 32 MB er alt for lite, man MÅ kjøpe minst 128 MB (helst 256 MB) for å få glede av kameraet. MLW Lenke til kommentar
svingen Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 vel det Canon Digital Ixus 400 koster ca 4700 + minne kort til 600 kr (vis du skal ha 256) så skal du helst ha noen batterier siden du har så stort minne kort sei du bruker 600 kr på batteri,da er du oppe i 5900 kr,husk att ting blir ofte lit dyrer så tenkt igjenom hva du kjøper og husk du må nødt til og ha mere minne enn 32mb...vis ikkje får du ikkje bruker kamera lisom.... Lenke til kommentar
TempO Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Hei. har sett Ixus 400 til kr 4 399 på www.fotomagasinet.no og kr 4 406 på telebutikken.no nå. minnebrikke 600 ja (256MB). hvor mange bilder (med en god kvalitet) går det ann å få inn på et 256MB kort da? tenker på batterikapasiteten lixom http://akam.no/tester/batterikapasitet.html så står det at man kan ta ca 363bilder på et batteri....det bør da holde?går da ann å lade opp når man har tatt en del bilder? eller er det noe jeg misforsår her (er som sagt nybegynner på det digitale markedet foreløpig) :wink: men ja, som du sier, blir dyrt etterhvert som ekstrautstyret må til... finnes det eventueller andre valg da, skal ta endel bilder av biler, cross freestyle motocross, partypics å slikt Lenke til kommentar
Jove Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 hvor mange bilder (med en god kvalitet) går det ann å få inn på et 256MB kort da? tenker på batterikapasiteten lixom http://akam.no/tester/batterikapasitet.html så står det at man kan ta ca 363bilder på et batteri....det bør da holde?går da ann å lade opp når man har tatt en del bilder? eller er det noe jeg misforsår her (er som sagt nybegynner på det digitale markedet foreløpig) :wink: Hei! Har bare skummlest nå, men den testen som sier 363 bilder, er nok gjordt på en spesiell måte. Les prosedyren du. Regner med at effektivt tall vil være ganske mye lavere. Men er jo bare å ladde opp ja =) -Såsant du er i nærheten av strøm! mvh Jan Ove Lenke til kommentar
TempO Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Ixusen ligger meget godt ann til å bli den utvalgte her nå ja, selv om det er litt i overkant av hva jeg hadde tenkt til å betale litt off topic her nå, men la oss si jeg må ut med ca 5000kr da, ville det eventuelt vært dumt å bruke dette på et digitalt videokamera hvis det var det jeg var ute etter, eller er det for lite penger til å legge i et digitalt videokamera?( det kommer jo selvsagt ann på hva jeg skal bruke det til, blablabla, ja jeg veit,hehe) har inntrykk av at man må ut med en del mere spenn hvis man skal ha videokamera lixom, så jeg bare lurer, gidder lixom ikke ut med masse spenn for et fotokamera, hvis man klarer seg med den summen for et videokamera. Video er jo 50ganger mere gøyalt Lenke til kommentar
svingen Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 tror du burde kjøpe deg Fujifilm FinePix M603 det er meget bra kvalitet på video film (640*480 og 30fps) se her http://www.pbase.com/hanschee/fujiflim_finepix_m603 får eksempel så bra video kvalitet det er på det,minus med det her vel att det er 2x optisk zoom bare.....og prisen da canon a 70 er og veldig bra kvalitet på video men er bare 15fps se på den topic her får og se på kvaliten... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...bdeba07465db21b virker som den beste løsning er eit a 70 siden det er "ok" video men samtidig veldig bra kvalitet,det er ikkje noe bra bilde kvalitet på bilde på eit DV kamera,det er heller ingen blitz.....video kvaliten er ca halvparten av a70 og er 1megpixel mere enn a70 ellers er det likt,vile godt får a70 eg vist du har penger går du får m603 har lasta ned ein film som heiter "Skihopp.wmv" og er veldig bra kvalitet mener det er fra m603 finner ikkje den posten igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå