RWS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Fikk ikke til linken... Men fikset det nå-... Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det var ingen som trodde hun var noe tess da! Er rart hvordan man må se re-produktiv ut for at folk skal tro man har noe talent innen felt som sang og underholdning. Videoen viste ihvertfall like godt hvor fordomsfulle folk kan være, som hvor god hun var til å synge. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Orgelkonsert i Nidarosdomen. Damn. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Denne tråden ble mye kortere etter at jeg var ute med "saksen". Vi har ørten tråder i denne kategorien der man kan diskutere om ting har eller bør ha en naturlig forklaring, om Gud eksisterer og hvor folk kan fortelle om de har behov for å tro eller ikke. Denne tråden derimot, har et spesifikt emne: "Fenomener som NESTEN gjør deg religiøs" (Jeg regner et som trådens emne, og ikke spørsmålet om hvorfor vi finner det gyldne snitt så ofte i naturen. De slettede postene er uansett off topic.) Man behøver ikke altså ikke være troende, det er nok at noe overvelder en så mye at man føler man kunne blitt det. De som ikke blir det av noenting behøver ikke spamme tråden for å fortelle oss det. Selv må jeg si at ingenting gir meg den følelsen mer enn å se oppriktig og ærlig afroamerikansk gospelmusikk. Jeg husker da jeg hørte Aretha Franklins dobbeltalbum "Amazing Grace" fra 1972 første gangen. Det fikk meg alvorlig til å lure på om jeg kunne blitt kristen om jeg ikke hadde vokst opp i Oslo men i Harlem. Jeg hadde i hvert fall gått i kirken med glede med slik musikk... Reaksjoner på moderering tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det er flere som ikke greier å skille mellom de forskjelige trådene i forumet. Alt er vist bare en eneste stor suppe for dem. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 En sykkeltur er egentlig alt som trengs for å ta pusten for meg. Bare det å se seg rundt i naturen, eller titte opp på nattehimmelen gir meg en "religiøs" følelse. Toppen av kransekaka er å etterpå lese om det jeg har sett. Det fyller meg med respekt for de kvinner og menn som har utforsket det ukjente og lett etter forklaringsmodeller for naturens og kosmos undre... Litt cheesy, men jeg kan ikke for det 1 Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Vel, slike hubble-bilder, stjernehimmelen ei høstnatt eller lignende får meg jo alltid til å stoppe opp og tenke: "Hvor i all verden kommer alt dette vakre fra?" Så det er vel også en tilnærmet "religiøs" følelse. Eller i alle fall undring og ærefrykt. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Noe som NESTEN gjør meg religiøs er graden av perfekthet fra atomkjerner til planetbaner. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Noe som NESTEN gjør meg religiøs er graden av perfekthet fra atomkjerner til planetbaner. Tja. Begge deler er SVÆRT relativt -- da spesielt planetbaner (De fleste planeter er på vei BORT fra solen, og går i eggformede baner som forandrer seg jjevnlig over millioner av år. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Noe som NESTEN gjør meg religiøs er graden av perfekthet fra atomkjerner til planetbaner. Også de tre (fire) hovedkreftene i universet har akkurat den nøyagtige styrken som skal til for at det hele skal fungere. Så hatten av for skaperen Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Også de tre (fire) hovedkreftene i universet har akkurat den nøyagtige styrken som skal til for at det hele skal fungere. Og for ikke å snakke om hva som forårsaker de 4 hovedkreftene. Ingen vet hvilken kraft som forårsaker og holder kreftene igang. Hvis ikke det er Gud som holder verden oppe, hvordan kan fx sola holde oss på plass i vår bane rundt sola, uten at vi er festet i noen ting. Bare 150 millioner km med tomrom imellom! Eller hvilken magisk kraft er det som holder oss nede på jorden uten at vi er festet i noen ting? Har du noen gang tenkt over dette? Vitenskapen kan ikke forklarer hvordan dette kan skje og hva gravitasjonskraften består av. Og ångående den elektromagnestiske kraften: "If Christ alone is holding the electron together from flying apart at the seams, no physical law known or unknown to man is going to hold it together." - Dr. Kent Hovind Dette er ting som gjør meg religiøs. Endret 15. juni 2010 av jkrist Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvis ikke det er Gud som holder verden oppe, hvordan kan fx sola holde oss på plass i vår bane rundt sola, uten at vi er festet i noen ting. Bare 150 millioner km med tomrom imellom! HUGE facepalm... Eller hvilken magisk kraft er det som holder oss nede på jorden uten at vi er festet i noen ting? Har du noen gang tenkt over dette? Vitenskapen kan ikke forklarer hvordan dette kan skje og hva gravitasjonskraften består av. Hvis dette er slt som gjør deg religiøs kan jeg erlig talt ikke få meg til å tro at du er særlig religiøs av deg... Og ångående den elektromagnestiske kraften: "If Christ alone is holding the electron together from flying apart at the seams, no physical law known or unknown to man is going to hold it together." - Dr. Kent Hovind Dette er ting som gjør meg religiøs. DR hovind? Hva er det han er doktor i da? Ikke skatte snyteri ihvertfall... Her følger en lengre forklaring jeg har holdt så enkel som mulig slik at dere i fanklubben til hovind skjønner det: ................................ .............................. ........................................ .............. Det er nesten så jeg blir religiøs selv over utvist ignoranse og total mangel av egne fornuftige meninger... -------- Det som gjør meg "nesten" religiøs er stor sett musikk og vakker storslagen natur. Sist gang kjent på Metallica konserten når de dro igang "Sad, but true!"... Det er låta som gir deg hår på ryggen det!!! Pluss det å legge seg på ryggen en klar sommer kveld og se opp på stjernene, det er først da det går opp for deg at det er ravende likegyldig om vi lever eller dør på denne kula, det vil ikke endre det store bildet uansett... Og tanken på hva vi har klart å få til. Brennende busker er som ingenting å regne når en ser bilder tatt av hubble teleskopet, der hvert et lite støvkorn er på størrelse med jorden! Det får en til å få frysninger på ryggen over sin egen ubetydelighet det!! Vi mennesker kan nå langt om vi vil... Synd at vi er så flinke til å sløse med sjansene... 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Noe som NESTEN gjør meg religiøs er graden av perfekthet fra atomkjerner til planetbaner. Tja. Begge deler er SVÆRT relativt -- da spesielt planetbaner (De fleste planeter er på vei BORT fra solen, og går i eggformede baner som forandrer seg jjevnlig over millioner av år. Jeg snakket ikke om perfekte baner eller sirkler, men hele det velsmurte maskineriet som gjør at det er de samme lovene som styrer alt, fra atomer til galakser. Det er vakkert det. Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Synes trådstarter skal definere religiøs. For meg er å være religiøs troen på noe guddommelig og man trenger ikke tro på en gud fordi man synes naturen er vakker. Jeg vil si at jeg er fascinert over verden rundt oss, og av hvordan ting henger sammen. At vi mennesker sitter på all kunnskap på hvordan ting fungerer og det vi ikke vet, forklares med noe guddommelig, synes jeg er litt feil. At vi ikke vet med 100% sikkerhet hvordan vi kom på denne planeten, betyr ikke at det var en gud som satte oss her (big gang teorien ja, men fremdeles en teori), men at vi faktisk ikke har klart å bevise hvordan vi kom her enda. Hvis vi skrur tiden noen tusen år tilbake, visste vi for eksempel ikke hvorfor solen gikk opp og ned hver eneste dag. Dette ble forklart med at det va solgudene som styrte dette, og ikke at det va jorda som roterer rundt sola og seg selv, noe som ble bevist senere. Dette kommer også til å skje med det vi ikke vet idag, og det folk forklarer med det guddommelige idag, vil vi om noen tusen år (pluss minus) bevise gjennom vitenskapen slik vi alltid har gjort. 2 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Ingen ting, gjør meg nesten religiøs. De tingen jeg ikke forstår, regner jeg med at jeg ikke forstår fordi jeg er for dum, jeg trenger ikke bli nesten religiøs av slikt. Jeg mener ikke bokstavelig at jeg blir nesten religiøs. Jeg mener at det er så fantastisk hvordan alt henger sammen. Jeg kommer ikke til å bli religiøs noen gang, men må innrømme at det er mye i matematikken og naturen som nesten virker litt magisk... Jeg skjønner hva du mener Det kan være lett å tenke seg til at det nesten må være en intelligent kraft bak det hele. Det blir da interessant å spørre seg, hvis det vi kan observere i dag er "for perfekt" til å helt klare å skjønne hvordan det har blitt til av seg selv, hvor mye vanskeligere blir det å begripe hvordan en Gud, som skapte alt dette, har blitt til Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Å se John Entwistle rase opp og ned på basshalsen. http://www.youtube.com/watch?v=FKvxw0pSoe8 Dette gir meg tro at om det finnes en Gud så er det ham, og han ofret seg selv på et hotellrom i Las Vegas med to prostituerte rundt ham og trynet nedi ei stripe med kokain slik at vi kan leve i rock. På et mer seriøst plan så er vel tilfeldigheten ved selve eksistensen min grunn til å tro. Problemet er at jeg ikke har noe å tro på. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=wlDmslyGmGI You are so beautiful to me You are so beautiful to me Can't you see Your everything I hoped for Your everything I need You are so beautiful to me Such joy and happiness you bring Such joy and happiness you bring Like a dream A guiding light that shines in the night Heavens gift to me You are so beautiful to me Endret 19. juni 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 IHS: Er ikke dette han hovmesteren? i alle fall litt "utpå" http://www.youtube.com/watch?v=uSeuTdd_Ado Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 http://www.youtube.com/watch?v=wlDmslyGmGI You are so beautiful to me You are so beautiful to me Can't you see Your everything I hoped for Your everything I need You are so beautiful to me Such joy and happiness you bring Such joy and happiness you bring Like a dream A guiding light that shines in the night Heavens gift to me You are so beautiful to me IHS: Er ikke dette han hovmesteren? i alle fall litt "utpå" Utsende spiller ingen rolle, vlesknet http://www.youtube.com/watch?v=jqTLlHkfSC4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå