Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Det meste av spill kræsjer maskinen helt

Anbefalte innlegg

De fleste spill kræsjer maskinen helt. Det vil si at lyden hakker litt først så blir skjermen svart så hakker lyden helt (kontinuerlig hakk-i-plata lyd).

Dette skjer etter forskjellige tidspunkter på forskjellige spill. Team Fortress 2 har jeg spilt masse i det siste, bare skjedd 2 ganger, begge etter å ha spilt lenge. UT3 bruker ca 30 sekunder før den kræsjer, Crysis Warhead ca 1 minutt. Eve Online har jeg ikke opplevd har kræsjet. Company of heroes kræsjet etter et par minutter mens Sins of a Solar empire så langt ikke har kræsjet.

Jeg har en egenbygd maskin. Intel e8400 3ghz. Ati Asus HD 4870. Asus P5Q hovedkort. 4GB ram. Windows 7. Nyeste drivere for alt. Har holdt litt øye med maskinen gjennom Hardware Monitor og er ingen deler som blir i nærheten av for varme. Grafikkortet ligger på ca 60 grader på full load. 40 på idle.

Noen som har peiling på hva dette er? Har ignorert det en liten stund men begynner å bli lei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,,,jeg har hatt samme problem..

av og til når jeg spiller cod4, og battle field 2, gjerne også cs source

Skulle gjerne bli kvitt problemet

kanskje en reinsalasjon av pcen hjelper?? ikke vet jeg, men jeg har i hvert fall samme problem :thumbdown:

Lenke til kommentar

Du kjører et beta operativsystem, så det kan være mange uforklarlige finurligheter som skjer. Har du prøvd å installere Vista eller XP på maskinen?

Vista kan installeres uten lisens i 30 dager etter hva jeg har skjønt. Er det stabilt da, kan det være Win7. Hvis det kræsjer da også, har du hardware-problem av noe slag... Nyeste BIOS og ikke glovarm cpu og hovedkort? Nok strøm til skjermkortet?

Lenke til kommentar

Tenkte du bare kunne kjøre en Dualboot for å sjekke om systemet var stabilt i et annet OS. Er en stor mulighet for at det er Win7, men ikke garantert. Kan være kranglete ram eller høy temp på NB eller cpu.

Har du prøvd å ta på kjøleribbene på hovedkort og cpu? Ikke alltid temp-programmer forteller sannheten. De skal ha en lunken temperatur, med NB som den varmeste. Du merker fort om det er noe galt, for om de er feil montert er de som regel kalde.

Lenke til kommentar

En beta er nettopp dette, altså en beta. Å forvente at den kjører stabilt blir derfor vanskelig. For ikke snakke om drivere som enda er i utviklingsfasen for Windows 7, vi husker alle de første månedene med Vista. Mye tyder på at Windows 7 trenger optimalisering før den kan benyttes som et fullverdig alternativ.

:)

Lenke til kommentar

hei, jeg har hatt samme problem som deg! Siden jeg innstallerte en driver fra tidlig i fjor fungerer alt nå helt fint. Jeg hadde sterk mistro til lanseringen av de nye driverne til ati skjermkort i februar etter å ha lest litt om akkurat den saken. Er iallefall en mulighet som er enkel å sjekke ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...