Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbandsguiden.no = telefonsalg?

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i kontakt med dem?

Jeg registrerte meg for noen uker siden hos demfor å få oversikt over evnt. bredbåndsleverendører siden jeg flytter om et par måneder, men usikkert hvor.

For å bruke tjenesten dems må jeg oppgi e-post(helt greit), men også tlf.

Var litt skeptisk til det og kunne ikke skjønne hvorfor... men etter en dag eller to begynner de å ringe meg.

Da skal de selge meg diverse tilbud fra kjente leverandører. Jeg forklarer at det er usikkert hvor jeg flytter, så jeg får heller finne det ut selv hvilken leverandør jeg velger.

Men det virker som det var litt vanskelig for ham å ta hintet, så jeg blir litt irritert og forklarer at jeg synes det er litt frekt å bli oppringt på denne måten.

Etter litt frem og tilbake ender det med at jeg blir fjernet fra listen dems og at de ikke skal ringe meg mer.

Jeg synes det blir litt 'telefonsalg' over det hele. Hvis jeg ønsker å kjøpe noe finner jeg det ut selv, og har ikke behov for å få tilbuder over telefonen.

Noen andre med denne erfaringen?

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nesten ikke forvente annet når du registrerer interesse for bredbåndstildbud. Men når du sier nei så burde de ikke ringe igjen, gjelder dette kun en telefon er det ingenting galt.

Det er faktisk en tjeneste de gjør for deg ;)

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Ja, de ringer, og ringer, og ringer (!) når du har registrert deg der. De ringer rett og slett helt til du tar telefonen. Kan nesten kalle det telefonterror.

Liten avsporing..

De anbefaler uansett Ventelo eller NextGenTel, Ventelo først og fremst. Aner et godt sammarbeid mellom denne siden og Ventelo.

De anbefaler ikke andre mindre ISP'er, f.eks den jeg har. Jeg har vært i samtale med en konsulent der, og han kunne ikke skjønne at jeg har valgt akkurat denne ISP'en.

Og på toppen av frekkhet hadde denne konsulenten lagt inn en bestilling på meg, uten mitt samtykke. Så STYR unna er mitt råd.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Bredbåndsguiden er en salgsorganisasjon, og de har avtaler med de fleste store utenom Telenor såvidt jeg vet. De har en egen avdeling for privatmarkedet, og en liten for B2B.

Poenget er at de faktisk får til bra priser for kundene, grunnet avtalene som ligger i bunnen med ISPene. Får mao bedre priser ved å ta det gjennom bredbåndsguiden enn å kontakte ISP direkte. De vil naturligvis aldri anbefale noen andre ISP'er enn de de har avtale med. De har full oversikt over max hastigheter som er tilgjengelig ved å sjekke opp adressen din.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...