uranus Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg kjøpte en Aiptek DV2 video/bilde kamera i USA ikke så lenge siden, og jeg lurte på om hva dere syntes om kvaliteten på bildene? Dette bildet er komprimert med 50% da. Men hva syntes dere? ...................... Editert av MLW: Bildet fjernet pga. størrelse, dere kan se bildet her: http://members.lycos.co.uk/bronken/Nevlunhavn.JPG MLW Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei, for det første er det fint om du ikke legger ut så store bilder i forumet. Bildet er heller ikke særlig godt egnet til å vurdere bildekvaliteten til kameraet. MLW Lenke til kommentar
V2003 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Bildet var vel en link ..... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg gjorde det om til en link ved å moderere innlegget. MLW Lenke til kommentar
uranus Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Skal jeg ta et bilde av landskapet eller noe slikt eller? Og ikke komprimere den?? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Imaging Resource har jo sin test-motodikk klar, for eksempel her. En annen forklaring på hvilke motiv en kan benytte for å teste bildekvaliteten ser du f.eks. hos megapixel.net i deres tester (bl.a. en test med mange forskjellige farger i, og en med skygger på bygningsdetaljer). Best er det nok om du beholder fila som den er ut fra kameraet, og lager en web-side hvor små-bilder (thumbnails) linker til bilden. Angi gjerne filstørrelsen i teksten under de små. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå