Gå til innhold

Xbox nekter å reparere konsollen

Anbefalte innlegg

Hei sitter nå med en konsoll som låser seg og klikker hele tiden.

Jeg var selfølgelig så lur å fjerne garanti seglet da jeg trodde garantien var utløpt.

Xboxen ble aldri åpnet da det krever endel spesial verktøy som jeg ikke hadde tilgjengelig. teknikerne kan væll se om den er åpnet eller ikke.

Jeg tenkte at det kanskje var mye støv å dritt på laseren som jeg kunne fjerne selv.

Jeg har tilbudt meg å betale selv for reperasjon men de nekter plennt.

Synes dette er helt latterlig kunde service.

Blir nå å gå over til sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke latterlig kundeservice. Du fjernet det eneste tegnet på at garnatien ikke er brutt, og Microsoft er nødt til å følge policyen sin.

Gå bare over til Sony, men fjerner du garantiseglet på PS'en vil du få nøyaktig samme beskjed hos dem.

Siden du tilbød deg å selv betale for reperasjonen, burde de kanskje vurdert det. Men når du har fjernet seglet, så er ikke maskinen din Microsofts ansvar lengre.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Er klar over at det er min egen feil.

Som sagt trodde jeg garantien var utløpt.

Synes det er tåpelig når jeg tilbyr meg selv å betale for reparasjon.

Teknikerne kan væll se at den aldri har vært åpnet.

Men men kanskje like greit. Da har man endelig unnskyldning til å kjøpe en ps3.

Lenke til kommentar

Selv om du sier du kan betale for den selv, så er det ikke lengre Microsoft sitt ansvar.

Jeg foreslår at du sender den inn, og legger ved brev om at de legger ved regning når maskinen er ferdig reparert :)

Er veldig enig i at de burde fikse den, selv om de har juridisk rett til å si nei

Lenke til kommentar
Hva har du fått som begrunnelse da når du selv tilbyr å betale for reperasjonen?

Så lenge garanti stickern er fjernet gjør de ingenting med maskina.

Selv om du sier du kan betale for den selv, så er det ikke lengre Microsoft sitt ansvar.

Vet at det ikke er deres ansvar. Men når jeg tilbyr meg å betale for reparasjon Synes jeg det er teit av dem å bare si nei.

Jeg foreslår at du sender den inn, og legger ved brev om at de legger ved regning når maskinen er ferdig reparert :)

Er veldig enig i at de burde fikse den, selv om de har juridisk rett til å si nei

De ville ikke ta i mot maskina

modnet.no vil sikkert ta imot den for å reparere for en pris. Snakk med dem.

Skal ta kontakt me de.

Dessverre så blir ikke konsoller som har brutt garanti reparert.

Grunnen: man vet ikke hva som er gjort, og vet derfor ikke om reperasjonen vil fungere.

For å unngå å ta betalt for reperasjoner som ikke vil garantert bli fikset er ikke noe vi vil.

ja, dette er ikke bra i ditt tilfelle, men vi ser på det som en bedre løsning overall (Husk at vi oppererer i mer enn bare Norge.

Om man har betalt for en Reperasjon, og xboxen blir sett som modifesert på service setneret, så vil hele beløpet man har betalt for reperasjoenen bli refundert.

De ser væll på maskina om den er modifisert eller ikke. Som sagt har den aldri blitt åpnet.

Skjønner at regler er regler men å være så firkantet som microsoft er her synes jeg er unødvendig.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har erfart - iallefall her i Norge - er Sony litt sløvere enn Microsoft på reperasjoner generelt. Servicetiden deres er stort sett høyere, samtidig som det er litt mer knotete å få igang en dialog som resulterer i en løsning. Bare for å eliminere det argumentet for å bytte til PS3. Kjøp heller en ny XBox Arcade, koster sansynligvis rundt det samme som å fikse maskinen, samtidig som du får en brand new konsoll med tre nye år med garanti. Bruk bare harddisken du allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...