abene Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Brukere av Last.fm må snart betale for å høre på streamet musikk. Les mer Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Først Pandora, så Spotify, og nå Last.fm. Nei, nok er nok! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Streaming, the way of the future. Har en sterk mistanke om at det er i den retningen man fra kommersiell side ønsker å gå. De sikrer seg inntekter gjennom "leie" av databasens innhold, men du kan ikke laste den ned. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 http://blog.last.fm/2009/03/24/lastfm-radio-announcement These are the countries in which we have the most resources to support an ad sales organization, which is how we earn money to pay artists and labels for their music. We are focused on the US, UK, and Germany as key markets, with the help of the CBS Interactive salesforce and our own sales team here in London. Our headquarters are in the UK and we’ve always had a strong presence in DE. And so we’ve made the decision to focus on these markets for free streaming radio. We are still available worldwide and while listening is subscription, all the other rich content on the site is still free. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Fail, fail, fail, ingen som kommer med noe jeg vil ha. Gi meg en side/tjeneste der jeg kan laste ned sanger for 1-3 kroner i FLAC format plz! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Kort sagt: streaming er den veien som bransjen ønsker å gå, bl.a. fordi de ønsker å sikre seg mot piratkopiering Dette her er spillbransjens våte drøm som også Dagbladet.no skriver om. Musikk- og filmbransjen ønsker seg akkurat samme løsning, og den kommer nok om ikke altfor lenge. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det er vel bare rett og rimelig det. Har vel ikke benyttet meg noe særlig av tilbudet, så blir vel ikke noe savn. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Først Pandora, så Spotify, og nå Last.fm. Nei, nok er nok! Under 30NOK er da ikke akkurat dyrt for en så bra musikktjeneste. Slutt å klag, bortskjemte drittunger. Endret 25. mars 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Selv har jeg prøvd tjenesten en gang. Så for meg blir det ikke noe savn. har uansett spotify som jeg fant invite til. Men er forståelig at de ønsker at brukerne betaler litt for tjenesten da det, som dem selv skriver, ikke er gratis og drifte. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Takk og farvel til last.fm. 30 NOK for å "leie" en musikk-stream? Lite aktuelt. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Last-FM var jo ikke så fantastisk. Når man bare ville høre på 1 artist så var jo det helt umulig. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hmm, noen med oversikt over størrelse på musikkbibliotek på last.fm i forhold til Spotify Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Først Pandora, så Spotify, og nå Last.fm. Nei, nok er nok! Under 30NOK er da ikke akkurat dyrt for en så bra musikktjeneste. Slutt å klag, bortskjemte drittunger. Ja, for alle som prioriterer annerledes enn deg pengebruksmessig er bortskjemte drittunger... Hva med å ha et fnugg av saklighet i innlegget ditt, og forholde deg til at andre folk kan mene noe annet uten å være hverken bortskjemte eller drittunger? Personlig tror jeg ikke jeg orker å bruke last.fm om det blir betaltjeneste, brukte det til å få tips om ny musikk. AtW Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Satser på at spotify kommer til å koste om ikke så lenge når man kommer ut av betaperioden. Slik som nokia, netcom og snart aspiro sine løsninger med rundt 100kr måneden for omtrent ubegrenset musikk. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Fail, fail, fail, ingen som kommer med noe jeg vil ha. Gi meg en side/tjeneste der jeg kan laste ned sanger for 1-3 kroner i FLAC format plz! Enig i den! De kjøpemulighetene som finns idag er altfor dyre, og har altfor dårlig kvalitet .. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Så lenge jeg kan bruke tjenesten med streamingen avslått, feller ikke jeg en tåre. Bruker ikke Last til å lytte uansett. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Bruker de IP-adressen til å finne ut hvilket land man kommer fra? Da er det vel ikke bare værre enn å bruke en proxy med britisk, amerikansk eller tysk IP-adresse. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Først Pandora, så Spotify, og nå Last.fm. Nei, nok er nok! Under 30NOK er da ikke akkurat dyrt for en så bra musikktjeneste. Slutt å klag, bortskjemte drittunger. Ja, for alle som prioriterer annerledes enn deg pengebruksmessig er bortskjemte drittunger... Hva med å ha et fnugg av saklighet i innlegget ditt, og forholde deg til at andre folk kan mene noe annet uten å være hverken bortskjemte eller drittunger? Personlig tror jeg ikke jeg orker å bruke last.fm om det blir betaltjeneste, brukte det til å få tips om ny musikk. AtW Var ikke ment som personangrep, var vel heller et lite utbrudd av oppgitthet fordi mange klager på at spotify minsker utvalget (det er jo vitterlig en gratistjeneste, og ikke spotify sin skyld at plateselskap griper tilbake lisensene), at last.FM krever 30kroner i måneden for et bra utvalg av musikk som er konkurransedyktig mot dyrere tjenester (husker dere når det kostet 200 for et album i sjappa?), og at Pandora må stenge på grunn av amerikanske lover. Edit: beklager til de som ble støtt av å bli kalt bortskjemt. Endret 25. mars 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva med å kjøpe CD'er, slik som i gamledager? Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Personlig tror jeg ikke jeg orker å bruke last.fm om det blir betaltjeneste, brukte det til å få tips om ny musikk. AtW Leste du artikkelen? Funksjoner på Last.fm som scrobbling, anbefalinger, låtlister, biografier, begivenheter og videoer skal fortsatt være gratis i alle land. Syns det er dumt at det skal fremstilles som om hele tjenesten ikke lenger er gratis. Det er bare streaming det er snakk om. Men, ikke noe problem for meg i hvert fall. Bruker det bare til anbefalinger og for å følge med på hva jeg faktisk hører på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå