yao Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei Har en pc som ikke vil slå seg på. Den har fungert veldig rart i det siste; har måttet trykke på på-knappen, for så å vente 5-10 min med å trykke igjen. Først da starter den. Kjører windows XP, og har ikke hatt noe trøbbel med maskinen, bortsett fra dette gitte problemet. Noen forslag til hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Entim Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Det er sansynligvis strømforsyningen, nærmere bestemt en kondensator i den som er tørket (eller dårlig kontakt). Istedenfor å vente kan du dra ut nettledningen å trykke inn på/av knappen i et par sek så setter du i ledningen og PCen bør starte. Har samme problem på en PC her, jeg lar bare være å slå den av Endret 25. mars 2009 av Entim Lenke til kommentar
yao Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Prøvde det du sa, men det fungerte ikke. Noen andre muligheter? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Høres ut som att din strømforskyning er defekt Lenke til kommentar
DataSkredderen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det kan være en defekt minnebrikke. Lenke til kommentar
yao Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Strømforsyningen er det nok ikke (?) iogmed diverse usb-tilkoblinger lyser hvis jeg drar inn og ut strømmen. Minnebrikke vet jeg ikke, men det virker rart, iogmed at pcen funka supert i går. ("supert", i den forstand at når jeg først fikk slått den på så gikk alt på skinner) Flere tips? Setter pris på alt av svar her Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Er problemet forsatt tilstede? Har hatt samme problemet med min modulære Tagan PipeRock på 700w. Vet ikke hva det skylles annet en at det kan dreie seg om en tidlig defekt eller dårlige kondensatorer. Min strømforsyning er under en måned gammel, så er litt oppgitt. I mitt tilfelle hjalp det å fysisk koble ut alle hovedstrømkontakter fra hovedkortet for å koble de tilbake. Jeg håper at det kun var dårlig kontakt fra disse. Har du forsøkt dette? Lenke til kommentar
yao Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Takk for svar. Jeg prøvde dette, men ingenting endret seg; den slår seg fortsatt ikke på. Sier gjerne ja takk til flere tips Lenke til kommentar
yao Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Flere tips, eller bør jeg bare slenga maskina på dynga? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Flere tips, eller bør jeg bare slenga maskina på dynga? Du får ikke lånt deg en strømforsyning av noen du kjenner da? Greit å bruke eliminasjons metoden Endret 5. april 2009 av untouch4ble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå