iMono Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 1/1000 lagg og dere tror at FPS ikke går bra? Vet dere hvor nøyaktige kroppen deres er? Like nøyaktig som at jeg kan vise dere en video med 40 ms mellom hvert bilde og dere hadde ikke lagt merke til noe. Interessant tjeneste. Jeg har absolutt troen på at vi i dag med så raske linjer har muligheten til å utføre noe slikt. Husk at det ikke er grafikken som må skaleres ved overføring, men oppløsningen. Dette gjøres dynamisk. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her har diskusjonen vært i gang en stund: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1090484&hl= Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 1/1000 lagg og dere tror at FPS ikke går bra? Vet dere hvor nøyaktige kroppen deres er? Like nøyaktig som at jeg kan vise dere en video med 40 ms mellom hvert bilde og dere hadde ikke lagt merke til noe. Interessant tjeneste. Jeg har absolutt troen på at vi i dag med så raske linjer har muligheten til å utføre noe slikt. Husk at det ikke er grafikken som må skaleres ved overføring, men oppløsningen. Dette gjøres dynamisk. Feil, dvs, du kan jo vise en med 40 ms mellom hvert bilde som er spesiellagd slik at man ikek merker noe (alle bildene er like feks), men det er enkelt å sette opp en video med 40 ms mellom hvert bilde der man lett legger merke til det. Og hvor for du "1/1000 lagg" fra? 1 ms blir det ikke, de som har systemet snakker om 80 ms round-trip. AtW Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Til alle dere som vil ha en liten smak av OnLive's konsept. anbefaler jeg dere å prøve ut QuakeLive. (www.quakelive.com). Spillet kjøres laggfritt i nettleseren med imponerende bra grafikk, dette vil kanskje få dere til å innse at dette faktisk kan bli en realitet Nei. Quakelive laster ned game filene. Det er et helt annet konsept. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Er jo bare å se på spill som CS. Spillet 2 likeverdige motstandere og den ene har 100ms i ping og den andre 40ms, så sliter den med 100ms i ping. Tror nok at denne tjenesten kan fungere på enkelt sjangre. Men tviler selv at jeg kommer til å bruke dette med det første.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Er jo bare å se på spill som CS. Spillet 2 likeverdige motstandere og den ene har 100ms i ping og den andre 40ms, så sliter den med 100ms i ping. Tror nok at denne tjenesten kan fungere på enkelt sjangre. Men tviler selv at jeg kommer til å bruke dette med det første.. Og dette er jo bare i forbindelse med data som sendes til andre, spilelr man rent online får man denne forsinkelsen i forbindelse med input også, noe som kan være ganske forstrrende. AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tviler på at du vil få noen alvorlige problemer med delay om du har en skikkelig linje og en server som ikke ligger i Afghanistan. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tviler på at du vil få noen alvorlige problemer med delay om du har en skikkelig linje og en server som ikke ligger i Afghanistan. Spørs jo hva du legger i "alvorlige problemer", input lag har jo visst seg å være et problem allerede. Mao så er lagg et problem, og dette kommer oppå eksisterende input-lagg. At det forringer opplevelsen for en del type spil er så godt som 100% sikkert. AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tviler på at du vil få noen alvorlige problemer med delay om du har en skikkelig linje og en server som ikke ligger i Afghanistan. Spørs jo hva du legger i "alvorlige problemer", input lag har jo visst seg å være et problem allerede. Mao så er lagg et problem, og dette kommer oppå eksisterende input-lagg. At det forringer opplevelsen for en del type spil er så godt som 100% sikkert. AtW Jeg streamer over lokalt nettverk, der har jeg liten forsinkelse, kanskje ikke godt nok til FPS. Om de finner en bedre enkoder enn Mpeg4 så skal det vel gå fint med FPS o.l i tillegg (men der bare gjetter jeg). Jeg tror at det vil gå greit for enkelte personer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tviler på at du vil få noen alvorlige problemer med delay om du har en skikkelig linje og en server som ikke ligger i Afghanistan. Spørs jo hva du legger i "alvorlige problemer", input lag har jo visst seg å være et problem allerede. Mao så er lagg et problem, og dette kommer oppå eksisterende input-lagg. At det forringer opplevelsen for en del type spil er så godt som 100% sikkert. AtW Jeg streamer over lokalt nettverk, der har jeg liten forsinkelse, kanskje ikke godt nok til FPS. Om de finner en bedre enkoder enn Mpeg4 så skal det vel gå fint med FPS o.l i tillegg (men der bare gjetter jeg). Jeg tror at det vil gå greit for enkelte personer. Lokalnett har en forsinkelse på godt under 1 ms, her er det snakk om en roundtrip på 80 ms. Enkoderen hjelper ingenting med tanke på forsinkelsen over nett. AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvis du tenker på fiberoptikk, er det så mye forsinkelse der? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvis du tenker på fiberoptikk, er det så mye forsinkelse der? Det er mindre, men neppe mye mindre, en roundtrip på 50 ms kanskje? Dette avhenger av mye mer enn bare hva slags linje som går ut til forbruker, men der det er slike linjer er det ofte i praksis litt mindre forsinkelser. Uansett er det veldig få som har det i dag. AtW Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 SINTEF jobber jo med å lage superledere som har vist seg å være langt raskere enn fiber http://www.sintef.no/Olje-og-energi/SINTEF...t-superledning/ Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) SINTEF jobber jo med å lage superledere som har vist seg å være langt raskere enn fiber http://www.sintef.no/Olje-og-energi/SINTEF...t-superledning/ Dette håper du på å få lagt ned mellom deg og serverparken midt i europa? :\ Og større strøm mengde er vel ikke lik hutigere rundetid. Endret 26. mars 2009 av Zappy Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Ideen er faktisk ganske genial, og syns ikke vi skal avskrive dette med det samme. Per i dag så vil det nok være for mange problemer til at løsningen skal funke, blant annet på båndbredde delen. Men husk..det er ikke SÅ lenge siden vi satt med 64kbs dial up internett alle sammen, og senere var vi alle i ekstase da vi endelig oppgraderte til ISDN med 128kbs, og det var liksom lynraskt. Så man skal på en måte ikke avskrive noe som helst. Dette vil nok gå litt utover hardware bransjen og spill bransjen, og for å vekte opp så vil nok ikke tjenesten være gratis. Men folk ønsker jo også å eie spill og ha det på Pcen sin, det blir som at man må logge seg inn på spotify og streame musikk hver gang man skal høre på musikk. Det er jo ikke alle som gidder det. Men en annen ting, er ikke dette egentelig på en måte en vidreutvikling av hvordan dagens mmo spill funker? world of warcraft foreksempel. Alt du gjør på tastaturet, alt data osv blir sent til en server, så blir det gjort tusenvis av beregninger sammen med tusen vis av beregninger av hva andre gjør, så blir dataene send over tilbake til deg, slik at du ser spillets handling som den er. eneste forskjell er jo at selve grafikken blir rendret på din egen PC. Er det ikke sånn det funker da? Endret 26. mars 2009 av janern21 Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hjelpes.. Båndbredde har lite å si med latency/ping.. Det har mer å si med hvor mange hops det er mellom start og slutt.. Stream my game krever jo at du har en pc som kan kjøre spillet i den oppløsningen du vil ha samt streaming/encoder/receiver programmet samtidig.. dvs en enda dyrere løsning enn å ha en spill pc alene.. Denne tjenesten er en hype, det er laget for å selges til investorer som ikke vet bedre. Ideén er fin, men ikke klar enda. For det første vil deres maskiner kreve MER enn om du skulle spilt med samme oppløsning og detaljnivå på din pc.. hvorfor? De skal kode dette, og ta i mot signaler, dvs kjøre ekstra programmer som din pc ikke hadde trengt å kjøre. En god gaming pc koster under 10 lapper, spiller du i 1680x1050 så holder den pc'n i 3-4år uten at du går glipp av så mye. Har en kompis som har sittet på en 3-4 år gammel pc med 7950gx2 kort, og det har gått knirkefritt intil grafikkortet sa takk for seg.. Så, du trenger kun en dvask pc for å kjøre detta? Hva slags pc'er kjørte de demoen på? Hva kostet de? Uansett vil du trenge en pc, du har 0 fleksibilitet, du eier ingenting, du leier alt. Hva om du slutter å abonere, men vil starte igjen om 5år, av nostalgiske årsaker? Vel, er spillet et mmo så er det ikke sikkert du kan, er det ikke så er det stor sannsynlighet for at du kan.. Med slik en tjeneste fordrer det #1 at de eksisterer, #2 at de fører slike gamle spill. Du kan sikkert sitte å spille på en laptop i 640x480, men det blir forstyrrende lite når oppløsningen på skjermen din er 1920x1200. Jeg liker heller dårlig at jeg ikke eier noe, men bare leier. Jeg liker enda værre at jeg har 0 kontroll over tilgjengelighet. Går nettet ned så sitter du der med en fjong boks eller en laber pc med kabal eller minesveiper... Nei, takk som byr. Dette er laget for investorer som ikke vet bedre.. Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Kom nettop over denna: http://www.eurogamer.net/articles/gdc-why-...ly-work-article Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Håper nå at tjenesten vil fungere for å få fanboys til å tie stille. Lurer på hva de skal "prate om" når plattformen ikke har noe å si lengre? Kunne kanskje blitt noe som "kvisene mine er større enn dine så det så" Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) ati,amd,intel,nvidia going down. Endret 26. mars 2009 av geedoo Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Nå har jo onlive blitt testet og skrevet om flere steder så man trenger ikke spekulere på om det funker eller ikke. Her er et kjapt sammendrag av hva Shacknews synes om tjenesten: - signs of blocky compression -- not entirely distracting from gameplay, but worse than expected- disappointing moments of hitching here and there + interface slick in motion + brag replay feature works well + spectator mode works well + visual quality is high + response time mostly unnoticeable + service delivers on its key features Jeg er overbevist om at dette kan bli stort nå, men helt klart i fremtiden. Men det er likevel en del faktorer som kan gjøre at dette kan bli vanskelig og en del ting som jeg synes bør løses før noe slikt er aktuelt for meg. F.eks nå så snakker jo mange internett-leverandører om å sette sperrer på hvor mye man kan laste ned, dette skjer jo allerede manger steder i verden og vil sette en kraftig demper på en tjeneste som Onlive. Ting jeg ser som positivt med en slik tjeneste: - Slutt på piratkopiering - Mulighet for business models ala spotify. Ja, spotify er gratis nå, men vil helt sikkert finansieres av reklame eller abonnement i fremtiden. - Kan spille på hva som helst bare linja er kraftig nok og system kraftig nok til å vise streamen, noe som ikke krever all verden av noen av delene. - Mye lavere spillpriser generelt Ting jeg ser som negativt med en slik tjeneste: - 720p er ikke all verden, og skal man opp i 1080p så snakker man store mengder data. - Skal man få 720p eller 1080p ukomprimert snakker man mye mer. - Det blir tjenesten og ikke du som bestemmer hva du spiller. Plutselig kan favorittspillet ditt fjernes fra tjenesten eller kanskje det aldri blir tilgjengelig i ditt område. - Du blir avhengig av tjenesten. Går den ned så kan man ikke spille. Går de konkurs så har man tapt alt. Dette gjelder selvfølgelig steam og lignende tjenester også og de går så det suser så tydligvis tør folk å satse uansett. - Mest sannsynlig bundet til en framerate som er lavere enn det enkelte ville foretrukket. Kanskje mulighet for å betale mer for økt framerate? Og det helt klart viktigste som MÅ løses for min del: Mods og custom content, hvor blir de av? Se på Xbox live. Den eneste muligheten man har til å modde noe er dersom utviklerne og tjenesten aktivt legger opp til det og likevel vil det bety enormt mye styr for alle parter i motsetning til slik det er i dag. Jeg bruker mye mer tid på modding og mods enn på selve spillene, og enormt populære mods (mange som senere ble spill) som DOTA, Counter-Strike, GunGame, Red Orchestra, Alien Swarm, Desert Combat, Garry's Mod, Team Fortress etc. ville mest sannsynlig aldri eksistert med en en slik tjeneste. Nå spiller jo selvfølgelig så godt som hele denne generasjonen på Xbox live og lignende lykkelig uvitende om mods så for de aller fleste har det nok ikke så mye å si, men på en annen side så spiller de spill som faktisk startet livet som mods eller spill basert på mods. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg