FrekkMedJekk Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har en 91 mod saab 900. jeg vil bytte til turbo motor:) men det jeg lurte på var om 93 mod 2.0l 16v t passer ned i 91 mod? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 hvis karroseriet ser likt ut, så lar det nok seg gjøre hvis du har en donorbil. du trenger i tillegg til motoren; elektronikk fra turbobilen og sannsynligvis bensinpumpe og/eller bensintank. nå er ikke jeg så inne på saab, men er dette disse med 150hk, så er vel ikke det verdens vanskeligeste jobb Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Den skal passe fint, men du må bytte hele ledningsnettet til motoren også Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 bremser og dempere/fjærer er sikkert annerledes også, hvis du skal godkjenne dette da... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Karosseri og bremser er helt identisk. Dempere er ulik. Girkassa er like sterk på begge, men utvekslinga er forskjellig. Uansett er det like greit å flytte motor og girkasse i ett på disse bilene, da kåpa på girkassa utgjør bunnpanna til motoren. Det er mulig du må flytte over absolutt hele innsprøytningssystemet, avhengig av hvilket system donorbilen har. 2,0 har Bosch LH2,4. 2,1 har LH2,4,2. 2,0 turbo har LH2,4 eller Lucas. APCen må du også flytte over. Det blir et ganske omfattende prosjekt. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 hvilket minner meg om; hvis du må spør, så har du ikke kunnskapen som trengs jeg har aldri byttet motor i noe større enn en moped, men jeg vet likevel hva som må gjøres. skaff deg litt teknisk kunnskap først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå