Gå til innhold

Youtube fjerner flere videoer


Anbefalte innlegg

orginal versjoner av feks. sanger kunne vel blitt behold vist man hadde hadde lagt til reeklame snutter forran(iriternede, men bedre enn ingenting).

 

forøvrig er det helt idiotisk, men vi snakkr om USA. de har en helt annen kultur(lovgivnig) for slike ting der borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vedder på, at om jeg legger ut at jeg synger noe av Jason Mraz, eller andre kjente artister, UTEN musikk i bakgrunnen, så blir lyden fjernet.

 

Jeg kan helt sikkert endre teksten til noe tull om handler om gale svensker og sjokolade, og få videoen slettet, fordi noen "eier" melodien...

 

Heia youtube!:)

Lenke til kommentar

De fleste bruker YouTube til å se siste klipp fra sine favorittserier og slikt. Uten profesjonelt produsert video på YouTube hadde ikke like mange besøkt siden.

 

Jeg har en del teite videoer på YouTube selv så sier ikke alt av amatørvideo er dårlig, men mesteparten er skrot. Skulle ønske flere brukte litt mer tid på det de lagde og lasta opp noe som er underholdende og givende.

Lenke til kommentar

Skrot på YouTube finnes.

Må innrømme at for meg bruker jeg YouTube mest for "Lagring" altså jeg slenger opp en film som jeg linker til kompiser over MSN.

Om jeg skal mekke sammen noe nå så blir det nok med en del ekstra linker lagt til.

 

Her skal Warner og co torpederes, usaklige kommersielle aktører fortjener å bli skadet når de opptrer slikt.

 

Har også hørt at argumentet de bruker for å gjøre slikt ofte går ut på at "Folk kan høre sangen på YouTube istedet for å kjøpe den, og dette er tapt inntekt!" Nei de har blitt stormannsgale, send dem så mye rødt blekk som mulig, det har de godt av.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Folk kan høre den på radio uten å betale, på TV, på Spotify. Hvorfor kan ikke de bare gjøre slik som dem? Gi Warner f.eks 5 sekunder med reklame i begynnelsen eller slutten av videoen så kan du spille deres materiale :)

Radio, TV og spotify betaler for å bruke opphavsrettslig beskyttet materiale.

 

Hva er det som gjør Youtube så spesielt?

 

Ser vel egentlig ikke noen grunn til at Youtube skal tjene penger på andres arbeid uten å gjøre opp for seg.

Endret av Sajber
Lenke til kommentar
Folk kan høre den på radio uten å betale, på TV, på Spotify. Hvorfor kan ikke de bare gjøre slik som dem? Gi Warner f.eks 5 sekunder med reklame i begynnelsen eller slutten av videoen så kan du spille deres materiale :)

Radio, TV og spotify betaler for å bruke opphavsrettslig beskyttet materiale.

 

Hva er det som gjør Youtube så spesielt?

 

Ser vel egentlig ikke noen grunn til at Youtube skal tjene penger på andres arbeid uten å gjøre opp for seg.

Jo, men da inntektene uansett kan spores tilbake til reklame så kan de jo få reklame i videoen som takk for at vi får bruke materialet. Folk vil nok lage videoen uansett og de kan hoste den på andre sider enn youtube eller legge den ut på diverse torrentsider. Warner kan jo få lov til å velge hva de vil.

Lenke til kommentar
Det er fordi det er eiere bak som er komersielle aktører. De er ikke ute etrter å bryte loven, men tjene penger. De kan straffes f.eks. med bøter. Dette er ikke Pirate Bay...

 

Piratebay er ikke dekket av DMCA-notiser. Youtube og google er, DMCA notiser av direkte skadelig vis du ikke infrir kravene. Omtrent ingen rettsak og latterlig mengder med penger tatt tvert.

Liker faktisk å lese piratebay sin legal sektion siden de peker på:

*Ingen filer på serverne deres

*De er ikke dekket av DMCA og lignende

*De som sender inn klagene har ikke peiling på teknologien og masse mer.

*De ble ofte anklaget for å drive en FTP server, noe de ikke gjør.

 

Hadde google vært stasjonert i f.eks Sverige/Norge hadde de gitt faen i DMCA-notiser siden de ikke er gyldige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...