Giddion Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jupp da er OpenGL 3.1 ute og de deprecation funksjonene fra 3.0 er borte for all tid Khronos sin pressemelding Nvidia har kommet med drivere som støtter 3.1 til FreeBSD, Linux, Solaris og Windows. Nvidia sin pressemelding Av nye ting finner vi: Støtte for OpenGL Shading Language 1.30 and 1.40. Instance rendring med pr. instanse teller som vertex shadere kan bruke (ARB_draw_instanced) Muligheten til å kopiere data mellom ulike buffer objekl ter (GL_EXT_copy_buffer) Pga noen endringer fra 3.0 kommer en ny primitive restart (til bruke i vertex array) (NV_primitive_restart). Minimum 16 teksturer tilgjengelig for vertext shadere. Texture buffer objekter (ARB_texture_buffer_object). Mulighet for rektangulære teksturer (ARB_texture_rectangle). uniforme buffer objekter (ARB_uniform_buffer_object). SNORM texture komponent formats.... jeg fant ikke helt ut hva SNORM er men hvis noen andre vet det vær snill å post litt info. Endret 25. mars 2009 av Giddion Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Altfor mange fristelser. Føler jeg har sløst vekk altfor mye tid på 3d-grafikk. Uansett bra at de begynner å få fart på sakene, men føler de gikk glipp av en gyllen mulighet når Microsoft låste Direct3D 10 til Vista. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det er faen meg på tide at instancing kommer i OpenGL, det har vært tilgjengelig i D3D siden 8.0. OpenGL begynner å henge ganske langt etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå