vargaz Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Mottar snart et lass av klientmaskiner som skal installeres med Windows XP og noe software office, adobe reader mm. Spørsmålet er da hvordan vi skal installere disse, har dere som jobber i bedrifter rundt om noen faste løsninger på dette? å sette opp maskinene manuelt går rett og slett for tregt + at det blir en feilkilde ekstra.. Har dere noen programmer kan brukes til dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Et lite spark i riktig retning -> Spark. Har ikke testet det selv da behovet ikke har vært til stede, men hvis den fungerer like bra som det andre prosjektet dems (ping) så kan det være noe å satse på. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Ser på Microsoft system center configuration manager, den ser jo veldig lovende ut da... er det noen som har noen erfaringer med oppsett av den? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vi skal over på SCCM, har ikke helt lagt planen for dette enda. I mellomtiden bruker vi MDT 2008, og er meget fornøyd med det. Brukte Symantec Ghost før, men sparer endel lisenspenger på å bruke MDT, som forøvrig er gratis. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Men den MDT 2008, det er bare for OS, eller får du også til drivere og programvare? Vi har per i dag SMS 2003, lurer på om det finnes noen gode "addons" til denne... mulig jeg fant en nå, er det noen som har erfaringer med http://technet.microsoft.com/en-us/sms/bb676770.aspx ? Endret 26. mars 2009 av vargaz Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ser på Microsoft system center configuration manager, den ser jo veldig lovende ut da... er det noen som har noen erfaringer med oppsett av den? Vi kjører det, ikke satt opp selv, men av ekstern konsulent. Drifter det dagling og det er stort sett smertefritt. Har byggde det opp slik på os deployment siden: Har 2 image et for interne maskiner og eksterne Har pakker med applikasjoner, office, trend, adobe, ect ect. Satt meg opp en liste over hva alle pcer bør ha og litt til. Så har kanskje 2-3 applikasjoner som blir lagt på installasjonen som jeg vet ikke alle bruker, men en dag nok kommer å spør om. Ellers har vi pakker utenom som blir distrubuert etter bruker login. Bruker ca 40 minutt på nye maskiner. Tar 10 om gangen og peaker ca på 500mbit på nic på distrubution serveren. Vi brukte ghost image tideligere, var raskere siden alt låg i image, men er mye mindre dynamisk. Kjøre sysprep på sysprep er vist nok ikke anbefalt heller. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Har lyst på denne SCCM jeg også, vet du noe om hva dere betaler for denne? evnt. hva dere betalte for å få det satt opp? Mulig jeg må prøve å kontakte noen i MS på mandag for å høre litt om priser. Så får jeg kontakte noen virkelig kan, dette for å sette det opp til oss. Per i dag har vi SMS, som tydligvis er den "eldre" versjonen av SCCM. Fant en update til SMS som gjør at vi kan kjøre deployment av OS, lurer om jeg skal prøve det først nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå