Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En mann som slår en gang vil slå igjen?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For meg virker det som om han er irritert, fordi han tror at du er utro. Hans oppførsel er uakseptabel, men du må også ha et åpent forhold til han. Hvis han er mistenksom, så er det din skyld fordi du har ikke vært åpen nok. Har du vært borte, så fortell han hva dere gjorde og bygg tilitt. Det er tydlig at han vil vite hva som skjer, og du forteller han ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Alle har sine grunner, du har jo også de 30+ åringene som står med bilene sine utenfor ungdomskolene og håper for et billing knull av dumme og nysgjerrige tenåringer. Jeg tror rett og slett at han kanskje sliter med å få seg damer rundt sin egen alder og derfor går for de som er yngre og har mindre erfaring.

Men for å være en smule mer konstruktiv, fokuser først på deg selv og fine feil før du går løs på han. Mange menn takler ikke frekke folk, har selv en venn som er en skikkelig kremkar, men da noen er frekke, så klasker han til dem i trynet med neven. Jeg ser ikke på han som en idiot eller psycho for det, er litt enig med han.

PS: Vil du ha tillit, så start i det små.

??? hvordan kan du si noe sånt! det er 5 år mellom oss, det er helt normalt! vi elsker hverandre og det er jeg helt sikker på! vi har det utrolig fint sammen når vi ikke krangler. Det har han også sagt til meg og jeg stoler på det! hva mener du egentlig? at jeg burde være sjalu?? Jeg sier også at jeg gjør mye feil, og jeg har virkelig prøvd å forandre meg, det har gått ganske bra og vi krangler mindre. Men jeg er fortsatt redd han!Han blir en annen person når han blir sint. Det er det som bekymrer meg! jeg har jo skrivd hele veien at i nesten alle krangler er det jeg som har starta den!

ikke har jeg sagt han er en idiot eller pshyco heller.... har tilogmed sagt jeg har skjønner han.... les innlegg før du svarer.....!

Lenke til kommentar
Gjest Lundefugl
ikke at du kjenner meg og har noen grunn til å skrive sånt men....

Kjære venn.. Du er på et forum. Hvis du ikke takler å høre andre folks meninger, foreslår jeg at du rett og slett drar hjem til moren din og gråter istedet, hvis det er medlidenhet du er etter.

Vold mot kvinner er bare utrolig galt, på så mange plan. Det eneste jeg synes er rart med denne tråden, er hvorfor du oppfører deg som en liten fjortis, og bytter mening i hver andre post.

"Han elsker meg jo, det er jo greit at han slår meg når jeg fortjener det..."

"MEN HERREGUD, HAN SLÅR MEG JO FOR FAEN! HVA SKAL JEG GJØRE?"

Jeg mener at svaret er gitt. Dump han. Uansett hvor frekk du er, er det ingen unnskyldning for å bruke vold mot deg.

Du kan også gjøre som mange andre har foreslått, å snakke med han. Men hvis du ikke tør det engang... Forhold er bygd opp av tillit, kommunikasjon og gjensidig respekt. Uten noen av delene er dere dømt til å feile.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
For meg virker det som om han er irritert, fordi han tror at du er utro. Hans oppførsel er uakseptabel, men du må også ha et åpent forhold til han. Hvis han er mistenksom, så er det din skyld fordi du har ikke vært åpen nok. Har du vært borte, så fortell han hva dere gjorde og bygg tilitt. Det er tydlig at han vil vite hva som skjer, og du forteller han ikke.

Du sier noe der, jeg tenkte bare ikke på det fordi han ikke spurte og angrep med engang. Men ja burde helt klart fortalt at jeg bare hade det gøy med jentene og at det derfor ble litt senere.. enig.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
ikke at du kjenner meg og har noen grunn til å skrive sånt men....

Kjære venn.. Du er på et forum. Hvis du ikke takler å høre andre folks meninger, foreslår jeg at du rett og slett drar hjem til moren din og gråter istedet, hvis det er medlidenhet du er etter.

Vold mot kvinner er bare utrolig galt, på så mange plan. Det eneste jeg synes er rart med denne tråden, er hvorfor du oppfører deg som en liten fjortis, og bytter mening i hver andre post.

"Han elsker meg jo, det er jo greit at han slår meg når jeg fortjener det..."

"MEN HERREGUD, HAN SLÅR MEG JO FOR FAEN! HVA SKAL JEG GJØRE?"

Jeg mener at svaret er gitt. Dump han. Uansett hvor frekk du er, er det ingen unnskyldning for å bruke vold mot deg.

Du kan også gjøre som mange andre har foreslått, å snakke med han. Men hvis du ikke tør det engang... Forhold er bygd opp av tillit, kommunikasjon og gjensidig respekt. Uten noen av delene er dere dømt til å feile.

hehe... kanskje det som er litt av problemet egentlig, jeg beskytter han og sier han bare er snill selv om jeg innerst inne hvet han blir en annen person i det han blir sint.

Bare reagerte på det ene innlegget for h*n mener at jeg faktisk bare er sammen med samboern min fordi han ikke finner noen andre... syntes det er litt rart og usakelig og skrive i et forum... ;)

Lenke til kommentar

Bare for å få litt klarhet i den ene situasjonen. Når du sier du kom hjem sent, var det snakk om mange timer? Type skulle komme hjem 23.00, men kom hjem 01.30?

Til dere som sier voks opp, du er umoden etc.. Hun er 18 år! Ærlig talt, klart man er mer eller mindre umoden når man er 18 år. Har ikke gått ut av VGS enda engang. Allikevel, ren frekkhet og "usympatisk egoisme" er ekstremt lite sjarmerende, og provoserende. Så om du går inn i forsvarsmodus med en gang noen retter kritikk din vei er det noe du burde jobbe med. Tirre folk med klart voldsomt temperament er veldig lite lurt. Som sakt, du er enda ung. Alt for ung til å ha slike problemer etter min mening.

Klassisk eksempel på mentaliteten til kvinner/menn som har opplevd diverse grader av konemishandling, for å sette det veldig på spissen. De har alltid en unnskyldning og skal aldri gjøre det igjenn, de mente det ikke, mistet bare kontrollen etc.. Offeret skylder også på seg selv, men jeg gjorde han sint da, jeg hadde ikke gjort som vi avtalte.. Når det er snakk om slag og dytt som setter merker er det ikke bagateller etter min mening. Om han ikke skjerper seg veldig er terapi muligens veien å gå, i verste fall forlate han. Ingen enkle svar på dette desverre.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

En gang voldelig, alltid voldelig...

Personer på 18 og 23 år er på helt forskjellige stadier i livet, et slikt samboerskap er dømt til å mislykkes.

I tillegg er alt du nevner klassiske eksempler på at han ikke får seg noen på sin egen alder og er supersjalu og redd for å miste deg.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Bare for å få litt klarhet i den ene situasjonen. Når du sier du kom hjem sent, var det snakk om mange timer? Type skulle komme hjem 23.00, men kom hjem 01.30?

Til dere som sier voks opp, du er umoden etc.. Hun er 18 år! Ærlig talt, klart man er mer eller mindre umoden når man er 18 år. Har ikke gått ut av VGS enda engang. Allikevel, ren frekkhet og "usympatisk egoisme" er ekstremt lite sjarmerende, og provoserende. Så om du går inn i forsvarsmodus med en gang noen retter kritikk din vei er det noe du burde jobbe med. Tirre folk med klart voldsomt temperament er veldig lite lurt. Som sakt, du er enda ung. Alt for ung til å ha slike problemer etter min mening.

Klassisk eksempel på mentaliteten til kvinner/menn som har opplevd diverse grader av konemishandling, for å sette det veldig på spissen. De har alltid en unnskyldning og skal aldri gjøre det igjenn, de mente det ikke, mistet bare kontrollen etc.. Offeret skylder også på seg selv, men jeg gjorde han sint da, jeg hadde ikke gjort som vi avtalte.. Når det er snakk om slag og dytt som setter merker er det ikke bagateller etter min mening. Om han ikke skjerper seg veldig er terapi muligens veien å gå, i verste fall forlate han. Ingen enkle svar på dette desverre.

Jeg kom litt under en time forsent hjem. Takk for svaret ditt, det hjalp, og ja jeg har helt klart noe å jobbe med.

Lenke til kommentar

Overhengende stor sjanse for at han kommer til å slå igjen. Får bli opp til deg om offeret blir deg selv eller den neste han finner seg. En voksen mann skal klare å holde seg for god til å ty til vold. Så med mindre mangel på selvkontroll er en god egenskap i dine øyne, tenk over hva du har i vente neste gang du er frekk eller bryter en avtale.

Lenke til kommentar
Gjest Lundefugl
Ingen enkle svar på dette desverre.

Pussig, jeg har et svar som skinner klart som sola oppe i hodet mitt.

Kvitt deg med han.

Uansett hvor umodent du oppfører deg, rettferdiggjør det ikke oppførselen hans. Klart du kan være hans livs kjærlighet og han er redd for å miste deg, men litt av en måte å vise deg på.

Men som sagt: Kan du ikke snakke med han engang..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Personer på 18 og 23 år er på helt forskjellige stadier i livet, et slikt samboerskap er dømt til å mislykkes.

I tillegg er alt du nevner klassiske eksempler på at han ikke får seg noen på sin egen alder og er supersjalu og redd for å miste deg.

Kan du værsåsnill og forklare meg hva du mener med at han ikke får seg noen på sin egen alder? tror du han bare har meg for å ha noen, og bare kaster meg når han finner noen på sin egen alder? for i såfall tror jeg ikke egentlig han er typen til det...

Lenke til kommentar

Kan du værsåsnill og forklare meg hva du mener med at han ikke får seg noen på sin egen alder? tror du han bare har meg for å ha noen, og bare kaster meg når han finner noen på sin egen alder? for i såfall tror jeg ikke egentlig han er typen til det...

Jeg vet lite om han, men en del på 23 år klarer ikke å få seg kjæreste på sin egen alder, og prøver på yngre folk som er enklere. Han vil selvfølgelig ikke dumpe deg hvis han støter på en annen jente, men han er redd for å miste deg fordi han antar at han ikke vil få en kjæreste til på lenge.

Jeg vil foreslå at du setter deg ned sammen med han og forteller at du skal være mer åpen med han i fremtiden og at han skal slutte å slå øyeblikkelig, eller slår du opp.

Lenke til kommentar

At han fremdeles er 17-18 år mentalt. Jenter på hans alder er stort sett mer modne og ser etter andre kvaliteter enn hva han kan tilby.

Lenke til kommentar
Jeg kom litt under en time forsent hjem. Takk for svaret ditt, det hjalp, og ja jeg har helt klart noe å jobbe med.

Om du kom en knappe time for sent hjem etter en jentekveld ser jeg på som helt naturlig. Når man er i en sånn setting, som jentekveld som varer utover kvelden, sier det seg selv at man kansje blir lenger enn avtalt om det er hyggelig. Du er ikke en robot med innebygd klokke heller. Om det alene var grunnen til at han ble så sint er det noe veldig galt. Nå vet jeg lite om forhistorien her, om du veldig ofte kommer for sent hjem? Og muligens ikke vil fortelle hvorfor, eller bagatelliserer det veldig. Så kansje det har ballet seg litt på for han. Er du også sikker på at han ikke hadde planlagt noe, feks lage mat eller noe i den duren? Blir man for sen er det veldig greit å sende en sms eller ringe å si du blir litt sen, det kan løse mye av disse problemene.

Siden han da ikke trenger å sitte å vente på deg. Slik jeg forstod det tirret og ertet du han også litt når han spurte deg ut om hvorfor du var for sent. Dette er nok ikke så lurt med tanke på hvordan han kan bli når han er sint, men det er absolutt noe man burde tåle. Såfremt man greier å gi seg mens leken er god (som nok er veldig individuelt og vanskelig å vurdere til tider, har selv problemer med det innemellom. hehe)

Jeg sier igjenn, du er 18 år. Du er enda i tenårene. Godt mulig dette er din første ordentlige kjæreste. Så du er naturlig nok ganske uerfaren, så pass på at det ikke er hele settingen du er forelsket i. At folk rundt deg syntes du har et perfekt forhold som du sier, alle sier hvor søte dere er sammen etc.. Det er ikke sunt om du må velge ordene dine med omhu så han ikke skal bli sint, siden du er redd for hva han kan gjøre.

Alle blir sinte, alle krangler. Det er naturlig, men du skal ikke være redd for partneren din. Hjelper ikke at han sier unnskyld og angrer etterpå, om dette ikke er helt spesielle enkeltilfeller.

Lenke til kommentar
Å fysisk volde sin kjæreste er et utrolig lavmål, og bør absolutt ikke aksepteres. Du bør nok ta en prat med ham om det, der du fremhever at du ikke akspeterer å bli behandlet slik under noen omstendigheter...

Ja, "konebanking" er ikke kult. Mye mer artig å syke dem ut så de begynner grine, eller hva?

Men dette er jo en klassiker av et mislykket forhold:

Han slår, han blir "kjempe lei seg" etterpå, hun tilgir for hun er så glad i ham, og han så glad i henne. Og sånn går årene sammen med blåmerkene som kommer og går... Run for the hills!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Om du kom en knappe time for sent hjem etter en jentekveld ser jeg på som helt naturlig. Når man er i en sånn setting, som jentekveld som varer utover kvelden, sier det seg selv at man kansje blir lenger enn avtalt om det er hyggelig. Du er ikke en robot med innebygd klokke heller. Om det alene var grunnen til at han ble så sint er det noe veldig galt. Nå vet jeg lite om forhistorien her, om du veldig ofte kommer for sent hjem? Og muligens ikke vil fortelle hvorfor, eller bagatelliserer det veldig. Så kansje det har ballet seg litt på for han. Er du også sikker på at han ikke hadde planlagt noe, feks lage mat eller noe i den duren? Blir man for sen er det veldig greit å sende en sms eller ringe å si du blir litt sen, det kan løse mye av disse problemene.

Siden han da ikke trenger å sitte å vente på deg. Slik jeg forstod det tirret og ertet du han også litt når han spurte deg ut om hvorfor du var for sent. Dette er nok ikke så lurt med tanke på hvordan han kan bli når han er sint, men det er absolutt noe man burde tåle. Såfremt man greier å gi seg mens leken er god (som nok er veldig individuelt og vanskelig å vurdere til tider, har selv problemer med det innemellom. hehe)

Jeg sier igjenn, du er 18 år. Du er enda i tenårene. Godt mulig dette er din første ordentlige kjæreste. Så du er naturlig nok ganske uerfaren, så pass på at det ikke er hele settingen du er forelsket i. At folk rundt deg syntes du har et perfekt forhold som du sier, alle sier hvor søte dere er sammen etc.. Det er ikke sunt om du må velge ordene dine med omhu så han ikke skal bli sint, siden du er redd for hva han kan gjøre.

Alle blir sinte, alle krangler. Det er naturlig, men du skal ikke være redd for partneren din. Hjelper ikke at han sier unnskyld og angrer etterpå, om dette ikke er helt spesielle enkeltilfeller.

Jeg har kommet endel sent hjem ja, skal være ærlig på det. Jeg har ikke vært den beste på å komme tilbake til han på tider jeg har sagt. Det meste er 3 timer over tiden, men da sendte jeg han en melding. Jeg pleier ikke å fortelle alt, for jeg har ikke engang tenkt på at han tror jeg har en annen. Han spurte en gang men da understreket jeg det helt tydelig at det bare hvar han.

Om han hadde planlagt noe annet aner jeg ikke. Jeg erter kanskje i litt feil sitvasjoner ja, men jeg syntes bare at det var en idiotisk tanke om han trodde noe sånt...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært den beste på å komme tilbake til han på tider jeg har sagt.

Han er ikke faren din. Har han ikke noe bedre å finne på enn å sitte oppe å vente på deg?!

Slenger meg med på den. Om han tidvis er asosial og heller vil sitte hjemme å se på tv får det være hans "problem". Han kan ikke forvente at du er en nikkedukke som alltid gjør det han vil, eller følger alle tidsplaner etc slavisk etter hans ønske. Du er en ung jente med hele livet foran deg, ikke la en sjalu og kontrolerende mann herske over deg. Jeg sier dette mer generellt enn nødvendigvis direkte ment mot din samboer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...