Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En mann som slår en gang vil slå igjen?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For noen månder siden flyttet jeg sammen med typen min, vi hadde bare hvert sammen 1/2 år men var utrolig glad i han og trodde at dette skulle gå kjempe fint.

For noen månder siden hadde vi en ganske stor krangel og jeg sto og skreik til han(jeg var ganske frekk...) Han fikk nok og slo til meg en gang for at jeg skulle holde kjeft (det er egentlig ganske forstålig for jeg var utrolig bitch da..) Jeg ble såklart utrolig sjokka og gikk til et annet sted av leiligheten. etter en stund kom han inn til meg og begynte og forklare seg han sa han ikke mente det. jeg tilga han nesten med engang, jeg hadde ikke oppført meg jeg heller så det var greit.

Han er ganske "styresyk" så en gang kom jeg litt sent hjem fra en veninnekveld. Han satt oppe og spurte hvorfor jeg kom så sent. Jeg hadde litt alkohol i blodet så jeg var bare kjempe blid og sa at det ble litt senere en jeg hadde trodd. Han ble litt sint men jeg valgte å bare overse det og begynte heller å "erte" han litt. Han var fortsatt sur så jeg spurte hvorfor han var så jævlig styresyk, valgte bare å overse han og gikk mot rommet. Han ropte etter meg og ba meg vente, begynte å fortelle at han ikke likte at jeg løy for han. Jeg så litt dumt på han og sa at jeg ikke alltid klarte og beregne helt riktig tidspunkt. Han sa det ikke akkurat var første gang og hva jeg egentlig drev med, jeg ga han bare ett stygt blikk og gikk. han tok tak i skulderen min, men jeg rev meg unna. Han tok tak i meg og dro meg tilbake, jeg skrek at han skulle slippe meg men i stedet dytett han meg hardt inn i veggen og skrek at jeg måtte slutte å være så jævlig frekk mot han. han holdt meg så hardt at jeg hadde merker dagen etter.

Den sistnevnte episoden er den som har skremt meg mest for han var så utrolig sint, hvis jeg ikke hadde gitt etter og bett om unskyldning og at alt skulle endre seg hvet jeg ikke hva som hadde skjedd for han var KJEMPE sint. Skal sies at jeg er ganske frekk iblant og sier mye galt, men jeg begynner å bli redd han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
At du ikke ser løsningen på dette problemet er rimelig rart for min del.

Hva med å faktisk ikke lure kjæresten din? Være ærlig med han, gjøre som avtalt osv.

lure? jeg har ikke lurt han... ?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_GJEST_*

han kommer nok til å blir mer og mer sinna, tilslutt så eksploderer det for han og hvem vet hva som kan skje..

dump han

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

det er jo ikke så lett da... jeg er utrolig glad i han og har ikke lyst til det. Han er virkelig drømmetypen når han ikke er sinna. Samtidig så trenger jeg kanskje egentlig en som setter meg litt på plass når jeg er frekk, men vet liksom ikke om det er helt måten for han blir så utrolig sinna, helt uforklarlig hvordan han er da. Blanda med alkhol blir det hvertfall ikke bra, da er det bare å være snill jente samme hva det skulle være....

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

selfølgelig skal du være snill mot han, men han skal jo ikke overreagere som han gjør det er bare feil, prøver han å slå så ser jeg ingen grunn til at han kan gjøre det igjen!

hvor gamle er dere da ?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
selfølgelig skal du være snill mot han, men han skal jo ikke overreagere som han gjør det er bare feil, prøver han å slå så ser jeg ingen grunn til at han kan gjøre det igjen!

hvor gamle er dere da ?

Jeg er 18 og han er 23. Jeg vet ikke om det er overreaksjon jeg, får jeg kan være virkelig frekk! Må jo nesten bare si at begge disse gangene har det jo faktisk hvert min skyld at han har blitt sint. Men samtidig føler jeg at noe er feil.... huff, utrolig vanskelig situasjon....

Lenke til kommentar

Da du var frekk kan jeg forstå at han ble skikkelig irritert. Han overreagerte når han slo. Han skulle ikke ha slått! Han burde tenkt seg om og bare gått ut av rommet eller noe. Den andre episoden er litt verre siden han blir sur for at du kommer litt for sent. Vet ikke hva jeg skal si.. han burde hvertfall ikke gjort det han gjorde.

Selvfølgelig er det ikke greit å bruke vold! Selv om han er "drømmemannen" når han ikke er sint, er det ikke greit.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Selv om du kan være frekk, så synes jeg ikke det er akseptabelt å bruke vold. Har du forsøkt å prate med han om det? Fortalt at du blir redd han, at du vet du kan være frekk etc.

ja, det har jeg. Har forklart hvor lei jeg er for at jeg er så vanskelig å ha med å gjøre, men at jeg begynner å bli litt redd han, at jeg syntes han er skummel når han blir så veldig sinna. Han blir helt fra seg og forklarer at det ikke er meningen.

jeg merker jeg blir frustrert når jeg sitter å skriver dette, for jeg hvet ikke helt hvodan jeg skal sette ordene og ikke helt hva jeg mener. Han er egentlig ikke problemet, jeg lager omtrent alle krangler og det er derfor han blir så sint. Men jeg syntes det er trist å være redd for en jeg er så glad i... skjønner?

Lenke til kommentar
ja, det har jeg. Har forklart hvor lei jeg er for at jeg er så vanskelig å ha med å gjøre, men at jeg begynner å bli litt redd han, at jeg syntes han er skummel når han blir så veldig sinna. Han blir helt fra seg og forklarer at det ikke er meningen.

jeg merker jeg blir frustrert når jeg sitter å skriver dette, for jeg hvet ikke helt hvodan jeg skal sette ordene og ikke helt hva jeg mener. Han er egentlig ikke problemet, jeg lager omtrent alle krangler og det er derfor han blir så sint. Men jeg syntes det er trist å være redd for en jeg er så glad i... skjønner?

Jeg skjønner hva du mener. Har du noen andre å prate med? Mamma, venninne... Noen som kjenner han? Høres ut som ganske heavy greier det her....

Lenke til kommentar
Gjest ingen sympati

Slutt og oppføre deg som en umoden tøs da, de fleste modne menn blir forbanna på frekk/utakknemmelige/egoistiske kvinnfolk. Hva var det store problemet å si at du var på jentekveld og forklarer han hva dere gjorde i detlaj? Da blir han fornøyd og kan gi deg tillitt. Jeg tror han er forbanna fordi du missbruker den lille tillitten han gir deg. Du får huske på at det begynner i det små for det som senere vil bli stort. Og bare slutt med å være frekk, bare drittunger er frekke.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

nei, det har jeg ikke så veldig lyst til. Foreldrene mine kommer garanter til å Be meg om å komme hjem igjen. Vi lever et "perfekt" forhold i følge andre ( De misunner meg og mitt "perfekte" forhold...) så føler ikke at det passer seg og prate med veninner om det egentlig

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Slutt og oppføre deg som en umoden tøs da, de fleste modne menn blir forbanna på frekk/utakknemmelige/egoistiske kvinnfolk. Hva var det store problemet å si at du var på jentekveld og forklarer han hva dere gjorde i detlaj? Da blir han fornøyd og kan gi deg tillitt. Jeg tror han er forbanna fordi du missbruker den lille tillitten han gir deg. Du får huske på at det begynner i det små for det som senere vil bli stort. Og bare slutt med å være frekk, bare drittunger er frekke.

Hmm... kune godt fortalt han det om har spurte meg, men han ble mistenkelig med EN gang. Jeg reagerer jo ikke sånn i det hele tatt de gangene han har vært ute uten meg! Kommer han sent hjem kanskje jeg sier det, men etter det spør jeg bare om han har hatt det gøy, jeg mistenker jo ikke at han har vært med noen andre! aldri....

Jeg er enig i at jeg er utrolig umoden i blandt, jeg må klare å kontrolere sinnet mitt jeg også. for det gjør jeg ikke bestandig. Skjønner ikke helt hvorfor han gidder å være sammen med et frekk/utakknemmelige/egoistiske kvinnfolk egentlig men.... ikke at du kjenner meg og har noen grunn til å skrive sånt men....

Lenke til kommentar
Gjest ingen sympati

Alle har sine grunner, du har jo også de 30+ åringene som står med bilene sine utenfor ungdomskolene og håper for et billing knull av dumme og nysgjerrige tenåringer. Jeg tror rett og slett at han kanskje sliter med å få seg damer rundt sin egen alder og derfor går for de som er yngre og har mindre erfaring.

Men for å være en smule mer konstruktiv, fokuser først på deg selv og fine feil før du går løs på han. Mange menn takler ikke frekke folk, har selv en venn som er en skikkelig kremkar, men da noen er frekke, så klasker han til dem i trynet med neven. Jeg ser ikke på han som en idiot eller psycho for det, er litt enig med han.

PS: Vil du ha tillit, så start i det små.

Lenke til kommentar

Virker for meg at han er skikkelig sjalu, og hvis han er det så bør du ikke (erte, svarer stykt eller noe, da gjør du det bare verre). Hvis du virkelig elsker han bør du sette deg ned og prate om det forklare han hva dere har gjort, hvorfor du har blitt sen og si beklager til han, det hjelper ihverfall ikke å plage han, da blir han bare mer irritert.

Nøkkelen ligger i kommunikasjon, sett dere ned og snakk med hverandre om dette. Få han til og føle at han kan stole på deg. Før dette skjer en gang til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...