Gå til innhold

Fast innbrenning på px81?

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg har klart det vansklige. Fått fast innbrenning på ny tv:/

syns når det er helt mørkt i rommet og på skjermen. Det er der underteksten er så tror det er den som har skylden. men skal tven få fast innbrenning a vå se på mye tv med norsk teks`t?

Vet ikke om det er mulig at det er call of duty spillinga som skyldes, men tviler sterkt på det pga inbrenningen er ikke i samme høyde og tykkelse som statusen på call of duty. har vært der i 2 dager. La meg i natt med en hvitvask på i 90 min før tven skrur seg av og har ikke fått sjekket om det er helt vekk pga mye lys nå. men om det ikke er vekk må jeg prøve hele natt med hvitvask.

Men om det ikke går vekk så lurer jeg på hva jeg har rett på`? Har ikke brukt tven mye på statiske ting som er på et sted hele tiden og dette stammer fra undertekster i filmer ser det ut som.

Chris:(

Edit: kan være vanlig IR? Hvis det er det er det rart det går ikke går vekk like raskt som alt annet. så på film i går og etter det så tven slik ut:

web.jpg?ver=12348940450001

Den kreftige IRen her gikk vekk iløpet av sekunder etter filmen. så da er det rart det andre sitter igjen. skal se om jeg får bilder i kveld_

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som jeg har klart det vansklige. Fått fast innbrenning på ny tv:/

syns når det er helt mørkt i rommet og på skjermen. Det er der underteksten er så tror det er den som har skylden. men skal tven få fast innbrenning a vå se på mye tv med norsk teks`t?

Vet ikke om det er mulig at det er call of duty spillinga som skyldes, men tviler sterkt på det pga inbrenningen er ikke i samme høyde og tykkelse som statusen på call of duty. har vært der i 2 dager. La meg i natt med en hvitvask på i 90 min før tven skrur seg av og har ikke fått sjekket om det er helt vekk pga mye lys nå. men om det ikke er vekk må jeg prøve hele natt med hvitvask.

Men om det ikke går vekk så lurer jeg på hva jeg har rett på`? Har ikke brukt tven mye på statiske ting som er på et sted hele tiden og dette stammer fra undertekster i filmer ser det ut som.

Chris:(

Er da merkelig hvor mye tull du skal få da.

Vel 90 min med hvitvaks hjelper ikke hvis du har fått skikkelig IR/helling mot innbrenning da må du regne timer over en natt 8-10.

Det finnes ikke garanti mot innbrenning dette må du stå for selv men jeg tror vel også få er så grundige som deg selv så de vil trolig aldri vil oppdage dette...

Skulle ikke du levere denne inn til bytting? Tror vel det alikevel begynner å bli vanskelig men nok om dette.

Jeg tror ikke du har fått "varig innbrenning" for dette skal ikke skje ved vanlig bruk og jeg har aldri hørt om det heller men kraftig IR derimot har du da sannsynelig fått.

Kjør hvitvask i 8 timer og slutt å lete etter feil ellers blir du vel snart smårar av dette her...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Skjønner. den bildet ivser hvordan det er etter 1 film. men det går vekk etter 5 sek på tv kanal. derfor jeg syns det er rart det andre blir lengre (bilde kommer)

jeg er prikette ja. men hvis jeg har fått varig innbrenning pga vanlig tvbruk må vel loven kunne brukes. jeg har fått nytt panel, derfor IR går vekk etter noen sekuner maks minutter. men undertekstinnbrenninga varer lengre. skal la det stå på hele natt:)

jada-jada: Tusen takk for svar:).

Jeg så fast and furius tokyo drift i går. for en film å se på plasmatv:D mye fine farger på biler og damer:D er ikke det samme som jeg så på min brors lcd som var blass mot min

Lenke til kommentar

Hvis man ser mye på tekstet tv, eller bruker dette på film så kan det nok på sikt bli innbrenninger og i allefall skikkelig IR i form av to smale striper der tekstene kommer.

Tekstene er helt hvite og de skifter ganske konstant.

Min PX80 er også litt følsom på dette, men den siste tiden har det forsvunnet fortere og fortere.

Det meste jeg får av IR utover det kan jeg ikke se før jeg stikker nesa rett opp i skjermen så det er ikke så mye å bry seg med egentlig. Ved bruk av PS3 kan det komme en del hvis jeg ikke kan stille HUD på spillene. Dette kan du begrense ved å skru av "full range RGB" på Playstation. Om X-Box har noe slikt vet jeg ikke.

Ellers har jada-jada er godt poeng med at du snart må lene deg tilbake og ikke tenke så mye på de potensielle feilene.

Trolig får du vekk IR etter en lengre runde med hvitvask. I starten tar det noen ganger lang tid å få dette bort.

Hold kontrasten nede og kjør et vaskeprogram hver kveld en times tid før du legger deg de første 200 timene du har tv-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...