Romhelten Spiff Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Skal kjøpe kamera til bruk i skole/barnehage/ungdomsklubb/friluftssituasjoner etc. Kameraet bør altså tåle allsidig bruk og være økonomisk tilpasset en anstrengt budsjettsituasjon, max 2500,- kanskje? grensener kanskje ikke nødvendigvis absolutt... Kameraet MÅ: * ha god ladekapasitet, altså man trenger ikke fly rundt for å lade kameraet hele tiden (må holde til en dag med fotografering, gjerne flere) (heter det ladekapasitet forresten?) Kameraet bør: * tåle å bli brukt litt røft, selv om vi ikke trenger noen panservogn. * liker seg godt utendørs. Tåler rått vestlands-klima (fukt, men ikke vanntett kanskje). * tar ok bilder innendørs. Kameraet trenger ikke: * ta supergode enorme bilder i hyperkvalitet. * ta HD-film (eller film i det hele tatt) * gjengi fargenyanser med superpresisjon. * ha mange valg for manuell fininstilling. Auto gjør susen. * Og mange ting jeg ikke vet om + + + Satt og vurderte http://www.akam.no/artikler/pentax_optio_w60/67186/1 men jeg ble plutselig så usikker på om innebilder i varierende belysning blir noe tess? pluss at det er vel kanskje litt overkill ift "toughness" ? Jeg er ganske blank på fotoapparater, så all hjelp og alle tips blir tatt i mot med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå