hopless Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har litt problemer med kvaliteten på filemene jeg lager.. Når jeg har overført dem til pcen, via firewire til dv.avi, så blir det noen steder en stripe effekt, dette er når jeg beveger kameraet fort. Vanskelig å forklare, men har lagt til ett bilde som viser problemet. http://www.home.no/hopless/solberg.jpg "feilen" varer bare ett sekund av og til, men burde ikke være der.. hva kan jeg gjøre for å få vekk dette? Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Dette er ett helt vanlig "problem" med DV (firewire) overføring. Vet ikke hvilke programmer du har tilgang til, men med Adobe AfterEffects (som jeg bruker til dagen), er det minst to løsninger på dette "problemet". Kan gi deg en liten innføring (i aafx) om dette er ønskelig. Om du allikevel skal tilbakeføre filmen til DV, har det liten hensikt å fjerne denne "interlace" effekten - ettersom det er slik DV-film "oppfører" seg. Er nok sikkert mange løsninger i andre programmer, men da får ev. andre hjelpe til. http://www.dvdmagasinet.no/san/solberg.jpg Pixlete pga. din egen jpg komprimering Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Nice! Visste ikke at det var en enkel løsning på det der... Lenke til kommentar
hopless Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Er det noen mulighet for å løse dette i premiere 6.5? Filmene blir komprimert til divx, og selve råfila går tilbake på dv kassett etter jeg er ferdig med hele filmen.. bare jeg kan finneut hvordan man overfører film tilbake... Har dv in, noen som veit hva man må gjøre? Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 I Premiere6.5 kan du legge på "Reduce Interlace Flicker", som du finner under "Video Effects - Video". Sett "Softness" til 1.0. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Er det noen mulighet for å løse dette i premiere 6.5?Filmene blir komprimert til divx, og selve råfila går tilbake på dv kassett etter jeg er ferdig med hele filmen.. bare jeg kan finneut hvordan man overfører film tilbake... Har dv in, noen som veit hva man må gjøre? 1. Slå på kameraet (i avspillingsmodus), sett inn en DV-kassett og koble kamera til firewire inngangen før du starter Premiere. 2. Når du har åpnet prosjektet, slå på device control under "edit-preferences-scratch disks and device control". 3. Har du Pinnacle system vil du kanskje ha en boks som heter "Instant video RT". Klikk på pilen, velg settings og sett DV som output. Har du ikke pinnacle vet jeg ikke hvordan du får tilgang til dette, men du må ihvertfall sette DV som output. 4. Nå kan du velge "file-export timeline-export to video". Da vil du få opp ett lite kontrollpanel. 5. Velg hvor på tapen du vil at prosjektet ditt skal lagres. 6. Velg "activate recording deck" og du er klar til å overføre filmen til DV (tror du må velge "record" eller noe i kontrollpanelet du har fått opp). Etter ca 5-10 sekunders pause starter opptaket på dv-kameraet samtidig som filmen starter å spille av. Merk at det er kun work area som spilles over, så hvis filmen stopper midt i, må du dra work area linjene så den dekker hele filmen. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Prøv dette: Når du skal eksportere filmen, går du inn i SETTINGS, og til menyen som heter KEYFRAME AND RENDERING, der setter du FIELDS til No Fields. Dette er visst du skal lage en vanlig AVI-fil... Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 men dette er helt vanlige interlacing, er det ikke? Video bruker interlacing for at bildet skal gli bedre på TVen. Om du spiller over til DV, og så spiller av på TVen igjen, vil du se at du ikke har disse stripene. Hvorfor? Fordi TVen oppdaterer bare annenhver del av bildet av gangen. Det er ikke så vanskelig å gjøre noe med. Bare høyreklikk på videoen i tidslinja -> video options -> field options -> always deinterlace. Huske at dette er systemkrevende, siden videoen i originalt format lagres med disse "stripene", det vil si at dataen må rendre om videoen som om du la på en effekt. EVENTUELT: kan du laste ned virtualdub med det samme og gjøre det på den fila du allerede har. Kvaliteten blir så god som det går an å få deinterlacing. (Altså: du gjør ikke videoen merkbart dårligere på denne måten). Lenke til kommentar
klatt Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hvis du har LCD skjerm, kan de oppstå at filmen blir stripete akkurat som på bildet. Da er det skjermen din som tuller, prøver du på enn annen maskin med det opptaket du har tatt, vil det se helt normalt ut... www.100fps.com "NICE" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå