Gå til innhold

Nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Mitt "gamle" GF2pro kort tok helt kvelden i går. PC'en sto og koda en divx-film og jeg var ute en tur, når jeg kom inn hadde den restarta seg, og flere ikoner manglet. Merkelig tenkte jeg, og restarta. Da kom det masse vertikal striper på skjermen men s XP lasta, og idet den gikk over til 1024*768 (eller hva det nå er) så restarta PC-en seg igjen. Jeg gikk inn i bios og klokka ned bus-hastigheten, men samme resultatet... KOrtet er en smule modifisert med vannkjøling på både ram og gpu, så jeg tviler på at jeg får noe som helst på garantien :sad:

Jeg må altså ha et nytt skjermkort og lurer litt på hva jeg skal velge. Kriteriene er:

1. MÅ ha TV-ut med brukbar kvalitet

2. Bra ytelse (spiller en del)

3. Ikke over 2200 (eller helst ikke over 2000, men det blir kanskje vanskelig)

4. Brukbart overklokkingspotensiale

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... virka som det gamel skjermkortet begynte å leve igjen på mystisk vis... Ihvertfall så lenge jeg ikke klokker det på noen måte... Da venter jeg så lenge som mulig med å kjøpe nytt tenker jeg. Kanskje holder det ut til geforce4 kommer, og da går vel prisene på "eldre" geforce3 og radeon8500 ned tenker jeg, så får jeg se da :smile:

Men takker for hjelpen ihvertfall.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 09:06, CSSSK skrev:

Jeg må altså ha et nytt skjermkort og lurer litt på hva jeg skal velge. Kriteriene er:

1. MÅ ha TV-ut med brukbar kvalitet

2. Bra ytelse (spiller en del)

3. Ikke over 2200 (eller helst ikke over 2000, men det blir kanskje vanskelig)

4. Brukbart overklokkingspotensiale

Topline.no Geforce 3 Ti 200 med 128 MB DDR og TV-ut til 1.990,- Vi hadde 64 MB utgaven til test og den ble forøvrig klokket til Ti500 hastighet og mer (240/550).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 15:25, CSSSK skrev:

Et problem er at det kortet ikke finnes på lager da, og jeg trenger nytt nå... Dessuten er ikke databutikken verken raske på leveringer eller særlig villige på retursaker... Har noen testa daytona kortet eller?

har 64MB versjonen... Grei 3d ytelse, har selv klokket fra 175/400 til 250/550 i et kjølig rom...(og blueOrb)

2D er sikkert grei i oppløsninger under 1200x960, men 1200x960(og over) er ikke bildekvaliteten helt topp. Skulle selv hatt Ati Radeon 8500 hadde d bare eksistert i norske webshoper så..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...