Gå til innhold

[løst] Ny skjerm 24 info

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en ny skjerm til gaming/filmer, og har funnet denne:

http://www.pcutstyr.no/PartDetail.aspx?q=p...90;c:36167;gr:0 , lurer bare på om dette er et godt kjøp, eller om det er noe annet å anbefale? For meg virker det som det beste alternativet i forhold til pris/specs. Har den noen negativt ved seg jeg ikke ser her?

På forhånd takk

Endret av nermzor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den har hvertfall gode spesifikasjoner sammenlignet med mange andre skjermer. Men det er fortsatt bare en NT-skjerm. Likevel er det et godt kjøp til den prisen.

Jeg ville derimot valgt å kjøpe LG W2452T-PF fra pixmania akkurat nå. De har den SINNSYKT billig nå! Sjekk her:

Pixmania: 1780kr

Siba: 2395kr

Amentio: 2750kr

NetShop: 2925kr

Ifølge pricerunner.com er den billigste butikken i utlandet B4U Direct, og der går den for 1850kr. Amazon selger den for 2260kr.

I tillegg får du en bedre oppløsning på 1920 x 1200, og spesifikasjonene på denne er også meget bra. Asus er dessuten ikke kjent for å være noe bra på monitor. Derimot er LG det. Bang for the buck, vil jeg påstå i dette tilfellet ;)

Lenke til kommentar

Takker, det var nyttig info, men hva mente du med NT skjerm? Har lest en god del komentarer om ASUS skjermen, og de fleste hadde kun 1 negative ting å si, og det var at de kjøpte kun 1 av den :x

Men det med NT bekymrer meg, på hvilken måte er det ille?

Lenke til kommentar

Gikk litt fort i svingene. Skulle være TN (Twisted Nematic). Det er skjermtyper som har meget rask responstid, men sliter med fargegjengivelse som kan måle seg mot de aller beste skjermene med S-PVA/MVA teknologi. Men du kan trøste deg med at slike skjermer har en startpris som en ca dobbelt så høy som TN-teknologi.

Dessuten er TN best for gaming, da de har raskest responstid. Jeg kommer nok helt sikkert også til å gå for TN når jeg skal kjøpe. Og da blir det enten den du sikler etter, eller den LG'en jeg nevnte ;) Spørs nok bare om Asus-skjermen er det beste kuppet, i og med at den er 2 tommer større. I tillegg fronter den jo med YPPERLIGE spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Men da må man som sagt ta høyde for det faktum at prisen er over det dobbelte. Vil tro en TN-skjerm i samme prisklasse ville fungert bedre på mange områder. Men alt faller ned til personlige preferanser. Noen liker skarpe og dype farger, mens andre foretrekker et kaldt og luftig skjermbilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...