Erlend0_o Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Fikk meg ny pc i går "Acer aspire 6530".Og som de fleste nye pcer så følgte vista med noe jeg ikke vil ha, så jeg la inn den gode gamle XP cden men når jeg kommer fram til der jeg skal velge HDD å formatere kommer det opp "Det finnes ingen partisjoner på dette maskinen" Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
ways Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Fikk meg ny pc i går "Acer aspire 6530".Og som de fleste nye pcer så følgte vista med noe jeg ikke vil ha, så jeg la inn den gode gamle XP cden men når jeg kommer fram til der jeg skal velge HDD å formatere kommer det opp "Det finnes ingen partisjoner på dette maskinen" Hva skal jeg gjøre? endre hvordan disken oppfører seg i bios. nå oppfører den seg som en sata-disk. du vil ha emulering av ata. husker ikke hva det heter, men du finner det. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Prøvde dette, skjer akuratt det samme... Lenke til kommentar
troari Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Da regner jeg med at du har downloadet XP drivere? Ellers så finner du dem her! http://komku.blogspot.com/2008/11/acer-asp...ows-xp-and.html Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Da regner jeg med at du har downloadet XP drivere?Ellers så finner du dem her! http://komku.blogspot.com/2008/11/acer-asp...ows-xp-and.html Har slipstreamed CD med drivere, dere tror ikke det skal ha noe å si? Kan prøve når jeg kommer hjem men hørres veldig rart ut. Men takk for linken Lenke til kommentar
troari Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Tenke bare hvis du formaterte uten å ha hentet drivere. Drev en stund for å hente drivere til en som hadde gjort akkurat det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Drivere er noe du trenger når du har fått installert XP, så det behøver du ikke tenke på ennå. Problemet er nok at Vista har lagt inn et eller annet på disken (i partisjonstabellen?) som XP ikke skjønner på grunn av sin høye alder. Løsningen er å slette alle partisjoner på disken ved hjelp av et egnet verktøy. GPartEd eller en "partition manager" på The Ultimate Boot CD burde gjøre susen. (Men det fins mange alternativer.) Hvis XP får se en "tom" disk vil den nok ikke være så forvirret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå