Gå til innhold

P4 temp

rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det er akkurat ikke heldig at cpu'en din er så varm...Intel NW CPU'er skal tåle ca. 75 grader...ville hvert litt bekymra hadde jeg hvert deg! Hvilket prog bruker du til å måle tempen med? Har du bra kjøling i pc'en? pass på at kjøleribba til CPU har god "kontakt" med hverandre...neste gang du ser at pc'en er oppe i 70 grader, åpner du den og kjenner på kjøleribba til CPU'en om den virkelig er så varm...bruker du kjølepasta?

Min ligger på MAX 55 grader MAX load uten ekstra kjøling...har 2.53GHz'en jeg også... :wink:

Lenke til kommentar
Det tror jeg ikke noe på!! Min ligger på 33idle og 49på load uklokket!! Det med 4kabinett vifter på 3300rpm og en standard chieftec i døra! Så ikke F*** om jeg tror på det!!
Det varierer jo fra hk til hk da...en som posta her i går som sa at han bytta fra ett hk til ett annet...CPU ble 10 grader varmere! Jo det kan stemme at han har en slik temp :yes:
Lenke til kommentar

Jeg har en P4 2.4GHz @2.68GHz. Temp ligger vel på 57 eller noe tror jeg... eneste grunnen til at jeg ikke klokker høyere er at jeg har lest at jeg ikke burde ha høyere fsb på hk'et mitt pga at det stiller ned rammen til standard igjen da.

boxed vifte forresten, og INGEN kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Min temp med boxed fan på OC'a 1.8 ligger på 31 grader idle og max-temp på 56...

har for øvrig 5x 80mm casefans som hjelper til, god kabinettkjøling spiller en vesentlig rolle når det gjelder å få lavere CPU-temp'er og høyere stabilitet.

DataFReAk14 ::

Du får ikke en P4 til å komme ned i 20 grader idle og 30 grader load med boxed fan og en casefan... I så fall står det feil oppført i hw-monitoren din, oppgrader BIOS, det kan fikse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...