zicoz Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Tenkte jeg skulle sette opp en harddisk hvor jeg har det jeg trenger for en eventuell reainstallasjon, dvs den skal inneholde "grunnbilder" for harddisker, samt diverse programmer, drivere og lignende. Men tenkte jeg skulle prøve å sette den opp slik at jeg om plugger den inn og forteller maskina å boote fra denne disken så starter den Seagate Diskwizard eller ett lignende program. Det går enkelt og greit å lage en cd som gjør dette, men er det mulig å gjøre dette med en HD også? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Selvsagt. Du kan også gjøre det med en USB disk (minnepinne). Diskwizard er et program. Det man booter er et operativsystem, som i sin tur starter et program. Du kan f.eks installere DOS og editere Autoexec.bat til å starte Diskwizard. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Har du en guide som forklarer hvordan jeg gjør dette? Kan det være så enkelt som at jeg først lager en boot-cd for Diskwizard for så å bare overføre dette til HDen? Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Da fant jeg en god løsning. Bruk Boot Disk Creator (følger med Acronis 09/Disk Wizard) og lag en boot disk på en USB-penn. Bruk så Acronis 09/Disk Wizard til å ta ett bilde av denne pennen. Opprett dette bildet på harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå