Gå til innhold

Trenger hjelp i forbindelse med innkjøp av nytt objektiv!

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha klart meg siden Januar med kun 24-65mm til mitt D700 begynner jeg nå å bli hypp på et objektiv med større brennvidde. Har sett litt rundt både her og der og syntes blant annet Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro II HSM N ser ganske interessant ut. Det er ihvertfall i denne prisklassen jeg ønsker å ligge og hvis noen har noen erfaringer med dette objektivet eller har anbefalinger til andre fullformatsobjektiver i denne klassen så hadde jeg vært storfornøyd med svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har ikke akuratt den linsa, men en Canon tilsvarende. Jeg liker det svaert godt. Bra til portretter, og litt sport. Veldig bra.

Akkurat det jeg også tenker at jeg kommer til å bruke linsen til. Kanskje mest til sport men føler også jeg trenger en god portrettlinse og jeg føler en 70-200 kan påta seg den oppgaven. Hvis det er noen som har noen andre alternativer eller direkte erfaringer å dele så er det bare å fyre løs. Klar for all input jeg kan få.

Endret av chrisbje
Lenke til kommentar

70-200 er knall til portretter, også på crop-kamera. For oss med barn er det nesten en nødvendighet for å få fanget naturlige bilder.

Sport kommer vel mye ann på avstanden til arenaen. f/2.8 er nok minimum av hva som trengs uten blits - har ikke fått prøve meg så mye her ennå.

Det er ellers et veldig okei brennviddeområde å gå på tur med. Blir nok noen ekstra kilo i sekken til sommern. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...