Gå til innhold

LOST 5x10: "He's Our You" (USA)

Anbefalte innlegg

Her skal det bare diskuteres episoden "He's Our You" som utgjør årets tiende episode. Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd (spoilere helst i spoilertråden for sesong 5) SPOILERTRÅD

Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8f49b8da86f7f1a93cd27d8.jpg

Han er våres du?

En grei enkel karakter-episoden denne sesongen siden This Place is Death og Littel Prince med tanke på fokusering på karaktern som episoden tilhører. Vi har hatt både svake sterke episoder denne sesongen. Kate og Sun-episodene var svake fordi de på en måte fokuserte mer på andre ting. Mens både 316, Life And Death Of Jeremy Bentham og LaFleur var alle sterke episoder, og denne klarte ikke å toppe det spør du meg.

Oldham hadde den beste karakterintroduksjonen på lang tid. Uansett om det var det bisarre teltet, den gamle platespillern, sannhets serumet/dopet. Vi, hvertfall jeg ble gangske opptatt av karaktern. Mer av han vil være en god ting. Her har castingen også gjort et utrolig bra valg. William Sanderson er en klassik HBO-skuespiller som har vært med både i True Blood og Deadwood. To andre serier jeg liker godt, dog ikke så godt som Lost da.

800px5x10justenough.jpg

Iraqi boy, Sayid killed the chicken?

Ble litt sjokkert over at Sayid faktisk skøyt unge Ben. Men at han faktisk gjorde det var noe helt annet

Vi vet liksom allerede at mord og tortur ligger i naturen til Sayid Jarrah, dette er på en måte ikke noe annet enn en påminner av dette. Men Sayid er på topp10 når det kommer til bakhistorie på Lost, denne hadde en grei ting til å tilføye og det var det lille om faren til Sayid.

Det var godt at vi hvertfall fikk bekreftet i flashbacket at Iilana ikke er leid inn av Benjamin Linus. Selv om hvis det hadde vært det hadde vi ville fått et hint på det i "Namaste", når vi så Ajira overlevende på stranda sammen med Ben og Co. Flashbacket forklarte også hvordan Sayid kom i håndjern og hvordan han endte opp på Ajira-flyet. Likte det, da er det et mindre spørsmål hvertfall.

Episoden var den beste prestasjonen til Naveen Andrews(Sayid) siden tilbake i sesong 2 episoden "One of Them" hvor Ben først blir introdusert i serien. Dog under navnet "Henry Gale". Da han "ble gal" var nesten høydepunktet i episoden.

cusersjeremyvideoscaptu.jpg

Ingen kid, ingen kos?

Episode 2 med både unge Ben og Ben i den aldern vi kjenner han best. Forrige uke var gamle Ben såklart i fokus, han var litt denne uka og men lille Ben var mer i fokus og i tilegg stjal showet veldig. Jeg liker veldig Sterling Beaumon som unge Ben, castingen er veldig bra fordi den unge skuespillern passer utrolig godt til rollen spør du meg.

Jeg følte også litt med Ben, skjønner hvorfor Ben senere velger å drepe faren sin. Kommentaren til Sayid var priceless.

Whats up Next

Jeg har tror at Richard faktisk er den som hjelper lille Ben å overleve hvis han har noen sjanser. Men at han ender tilbake i Dharmaville en stund til, vi vet hvertfall at Ben er sammen med Dharma i Dharmaville til 1992 hvis jeg husker riktig.

Mer Jack-Kate-Sawyer-Juliet baahhh....

Noe bedre bruk av bra karakterer som Horace og Marty Radzinsky?

O Brother, Where Art Thou?

Litt off-topic. Men dette er forresten den femte episoden uten Desmond David Hume. Når kommer han tilbake i serien? Han er trossalt forsatt hovedkarakter?

Og hvorfor ikke noe Miles i episoden?

I tilegg ikke noe Daniel eller Locke.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

jeg forstår ikke hvordan de skal nøste opp i alle trådene i denne serien med så få episoder som er igjen.

Lenke til kommentar

Nøster de opp Dharma, Smokey og Christian denne sesongen så er det god margin til å ta resten av spørsmålene neste sesong. I tilegg er ikke dette Prison Break eller gamle Lost lenger, ting har blitt avslørt denne sesongen som vi trodde vi aldri skulle se igjen.

Lenke til kommentar

Nå snakker vi gammel og god sesong 1 episode!

Starter med et flashback som ofte ble brukt i sesong 1. Flashet viser oss at Sayid faktisk har holdt på med tullet sitt fra barndommen. Følte det kanskje var litt for likt Eko sitt flash, men eller kult.

Oldham. Kul fyr, vil gjerne ha mer info om han senere. Håper han er med på en del av Dharma mytene.

Den brennende bilen. Trodde først at "the Others" faktisk kom for å få ut Sayid. Fiendens fiende er ens venn? Men går ut i fra det er mini Ben som lekte med fyrstikker i faren sin bil. Eller?!

Så over til unge Ben som blir skutt. Har sagt det før; dør Ben, slutter jeg å se lost. Men går ut i fra mini Ben ikke er død. Siden jeg tror på teorien om at man ikke kan forandre på fremtiden; men det betyr ikke at man faktisk har allerede gjort det som har skjedd. At supermann-Richard kommer å redder Ben er vel ikke så usannsynlig(eller at Sayid møter på Richard). Kanskje dette skuddet som Ben har fått nå, har noe med hans "bånd" til Smokey? Noen som forresten husker å ha sett et skuddsår på Ben når han blir operert av Jack?

Som sagt; god gammel lost epiosde med en fin fin cliffhanger!

Lenke til kommentar

Skvatt litt da Sayid skjøt Ben, han kan da umulig dø?

I Moskva da Sayid går ut av døren etter å ha drept den fyren står det ""Олдхэм Фармасьютикалс" overfor døren, som oversatt til engelsk blir "Oldham Pharmaceuticals".

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...