bjaa Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Qtec, er det noe berømt merke da? Det er vel ikke de samme folka som lager kabinett og strømforsyninger vel? håper ikke det, for det er noe dritt de lager! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Qtec, er det noe berømt merke da? Ikke i Norge. Men de har i hvertfall en pen PDA med mobil: http://www.idedata.no/butikk/images/1080s.gif Koster over 8000 kr i Norge.. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 :oops: Må nok beklage der KittyHawk, jeg misforsto litt der. Min feil... Lenke til kommentar
einar71 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Ser at mange tester tlf og skryter av gprs klasse 8..10..det hjelper jo lite om tlf støtter gprs klasse 8 hvis netet ikke støtter denne hastigheten...ring telenor dere...svaret blir max klasse 4...planer om å øke...da kan de ikke svare! Jeg antar det var Mitac Mio det var snakk om:http://www.amobil.no/index.php?article=557&visual=1 Denne telefonen kommer til Norge en gang i tredje kvartal, og ser ut til å inneholde alt vi savnet i Qtek 7070 - Java (MIDP 2.0 faktisk), GPRS Klasse 10, 40-stemmers polyfoniske ringetoner og integrert kamera. Eneste savnet måtte vel være Bluetooth. Men så spørs det jo om du gidder å vente på den da... :-? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Synes det er rart at ikke produsentene etterhvert kan skjønne at bluetooth begynner å bli en standard? Qtek, Neonode og Nokia blåser jo bare i det? Kanskje de heller venter på det der nye trådløs USB greiene som skal komme? Kan ikke si at bluetooth delen til P800 har vært noe å rope hurra for da Den er elendig. Nokia har vel ikke noe bluetooth som fungerer. Eksempelet er vel 7650 som ikke hadde støtte for BT-headsett. Har irritert meg grønn over dårlig bluetooth på P800. Nok var nok så nå har jeg kjøpt meg en Qtek 7070. Lenke til kommentar
Th3obald Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg er ikke spesiellt glad i MS, spesiellt Win98 og Office har fått meg til å banne høyt i både passende og upassende situasjoner, men i det siste har jeg blitt gledelig overrasket av et par ting! WinCE i forskjellige utgaver, både for Handheld PC og spesiellt PocketPC er noe jeg uten samvittighetskvaler vil anbefale fremfor det meste! Jeg hadde en P800 i 2 mnd, konge mobiltelefon, crap OS! Symbian mangler mye i forhold til PPC/HPC, i tillegg måtte jeg reset'e P800en flere ganger i løpet av de 2 mnd jeg hadde den enn min Compaq iPaq 3630 i de 2 årene jeg har hatt den! Jeg inrømmer at jeg aldri har prøvd Smartphone2002, men hvis det er halvparten så stabilt som de utgavene av WinCE jeg har prøvd til nå så slår det beina under Symbian! Hvis man skal bruke tlf til litt multimedia er SmartphoneOS overlegent! Mp3 støtter begge, men P800en bruker Memory Stick Duo som sannsynligvis er markedets dyreste og sjeldneste minnekort. Det koster ca 3 ganger så mye som SD-kort, og er til nå (18.05.03) på max 64MB med 128MB "rundt hjørnet". Video på P800 er bare å glemme! mp4 på max 176x144 eller noe i den duren er ikke akkurat imponerende, og av de freeware-konverteringsprogrammene jeg klarte å finne funket de dårlig stort sett alle sammen. SmartphoneOS har Windows Media Player som (selvfølgelig) støtter Windows Media Audio/Video. Til konvertering til de formatene kan man laste ned Windows Media Encoder fra Microsoft som er både gratis og forholdsvis brukervennlig med enormt mange instillingsmuligheter! Dessuten har PocketTV (Mpeg-1) og PocketDivX (gjett) kommet ut allerede til SP-OS SmartphoneOS kommer også med MSN forhåndsinstallert, etter å ha brukt 12planet-IM på P800 så er det ikke spørsmål hos meg, IM er "the killer-app" for GPRS-telefoner! Kombiner dette med at MS har mange sw-produsenter som lager programmer/spill for seg så tror jeg de fleste klarer seg uten java også! Kameraene jeg har prøvd til nå i mobiltelefoner har vært crap uansett hvilket merke så akkurat det ga jeg eff i! Har et 3 megapixel Kodak for å ta ordentlige bilder, og det har som mange andre (dog ikke Sony sine) gadgets, SD-kort! For å toppe det hele får man qwerty-tastatur til Qtek 7070, P800 støtter ikke engang Sony Ericssons eget Chatboard engang! Alt i alt gleder jeg meg til jeg får tak i Qtek 7070! Fant den til 5899,- hos http://www.fastshop.no/, som er billigere enn i det jeg fant i prisguiden her på amobil. Skal bli sjef å sitte å høre på mp3-er eller evt se på futurama på bussen Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Testet den litt her om dagen. Testet den bare en 15 min tid og allerede da la jeg merke til at telefonen "hang seg" noen ganger. Skjermen frøs 3-4 sekunder. Irriterende. Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Synes det er rart at ikke produsentene etterhvert kan skjønne at bluetooth begynner å bli en standard? Qtek, Neonode og Nokia blåser jo bare i det? Kanskje de heller venter på det der nye trådløs USB greiene som skal komme? Kan ikke si at bluetooth delen til P800 har vært noe å rope hurra for da Den er elendig. Nokia har vel ikke noe bluetooth som fungerer. Eksempelet er vel 7650 som ikke hadde støtte for BT-headsett. Har irritert meg grønn over dårlig bluetooth på P800. Nok var nok så nå har jeg kjøpt meg en Qtek 7070. Dårlig bluetooth på p800? Jeg synes det funger velig bra. Hvis jeg skal sende et bilde til f.eks 3650 tok det ikke ett sekund engang før den fant telefonen. Hva er det du mener var dårlig med den da? Det kan hende det bare var ett engangstilfelle, eller noe gale med telefonen du hadde. Det tok meg ca.10 sekunder for å hvite hva jeg skulle gjøre. Kan hende du synes det er dårlig, men jeg kan ikke komme på en ting som kunne vert bedre. Det med at "Nokia har vel ikke noe bluetooth som fungerer" synes jeg er merkelig. Jeg overførte menge videoer fra 3650 til p800, det tok under 10 sekunder å sende en vidoe på 94kb. Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Testet den litt her om dagen. Testet den bare en 15 min tid og allerede da la jeg merke til at telefonen "hang seg" noen ganger. Skjermen frøs 3-4 sekunder. Irriterende. Hvilken er det du snakker om? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Dårlig bluetooth på p800? Jeg synes det funger velig bra. Hvis jeg skal sende et bilde til f.eks 3650 tok det ikke ett sekund engang før den fant telefonen. Hva er det du mener var dårlig med den da? Det kan hende det bare var ett engangstilfelle, eller noe gale med telefonen du hadde. Det tok meg ca.10 sekunder for å hvite hva jeg skulle gjøre. Kan hende du synes det er dårlig, men jeg kan ikke komme på en ting som kunne vert bedre. Det med at "Nokia har vel ikke noe bluetooth som fungerer" synes jeg er merkelig. Jeg overførte menge videoer fra 3650 til p800, det tok under 10 sekunder å sende en vidoe på 94kb. Nå er vel bluettoth mer en overføring mellom to telefoner. Jeg snakker om handsfree. Bluetooth handsfree og P800 funger MYE dårligere enn på T68i. Jeg har testet SE HBH-30, SE HBH-60, Jabra BT-200 og den som fungerer best er HBH-30. Men rekkevidden på bluetooth'en er RÆVA! Har du telefonen i venstre bukselomme/bæreveske, og "proppen" i høyre øre så skurrer det noe inn i helv.. Har to andre som hadde akkurat samme problemet. Jeg og han ene bytta telefon, han andre gikk over til den gode gamle handsfree'en med ledning. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvilken er det du snakker om? Se topic Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvor fikk du teste Qtek 7070 da? Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Telekiosken i Moss fikk 2 stk på fredag. Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Telekiosken i Moss fikk 2 stk på fredag. Trodde ikke den var kommet så tidelig. Når skal den komme til salgs andre plasser? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Kommer den til å selges overalt, eller vil den være forbeholdt større og mer seriøse telebutikker, sånn som 9210 ol. Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Telekiosken i Moss fikk 2 stk på fredag. Tror du de har fått den inn over hele lannet, i telekjoskene eller telebutikkene? Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvis de ikke har den, så har de hvertfall muligheten til å bestille den. Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Tror ikke jeg vil bestille en, jeg har en ny p800 som jeg har en god stund til. Jeg ville bare se hvordan den ser ut i virkeligheter og ikke på bilde. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Tror du gjør klokt i det, men du kan jo late som du vil kjøpe en.. så tar de kanskje inn et par som du kan titte på. Personlig vil jeg ikke ha en mobil med Internet Explorer, Windows Media Player, MSN osv.. Lenke til kommentar
Mobil eksperten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvor mange mobiler har Qtek laget? Hva heter de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå