Gå til innhold

Qtek 7070

Anbefalte innlegg

Noen som fikk lyst på denne mobilen??

Den er jo ganske stilig, men er litt skeptisk til dette Windows operativsystemet.

200 Mhz!!!! Det er jo mer en pc'en jeg skriver på nå.

Synd med det dårlige kameraet.

I testen stod det att det gikk ann å lese vanlige web sider med IE. Det må jo bli svindyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Check me!

Starta denne med en gang artikkelen var ny... Meninger kan fortsatt postes der :)

Vel. Fortsetter å poste her, jeg. Den andre tråden var litt vel bråkete etter min smak.

Angående 7070: Så lite batteri at den må lades hver natt? Ikke særlig bra. Jeg synes at en telefon burde klare seg over en helg uten lading (uansett hvor spekket av finesesser den skulle være).

Dette med en egen kameramodul er jeg ikke sikker på er så praktisk. Det positive er at telefonen kan bygges mindre, og at den ikke har noen kameralinse som kan bli ødelagt i lommen. Men hvor mange kommer egentlig til å gå rundt med kameraet liggende i lommen til daglig? (Noen S55 brukere her som har erfaring med dette?) Hvis en skal begynne å fikle i lomma etter et lite kamera, montere det, starte det opp, vente på at søkeren skal oppdatere seg slik at en ser hva en skal ta bilde av, så er jo det du skal ta bilde av borte for lengst.. :roll: Da har jeg mer tro på innebygde kamera som en alltid har med seg.

Og at den kjører windows er det siste argumentet jeg ville ha brukt for ikke å kjøpe den, så lenge det fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg støtter ikke Windows av to ganske viktige grunner:

- De er evrdens største softwareselskap, og har dermed mer lugubre tanker enn feks. Symbian.

- Deres operativsystem for PC er ekstremt ustødig i forhold til feks. mac, og vil helst ikke snakke i telefonen for så å plutselig få blåskjerm hvor det sies at samtalen må "terminates"!

Dessuten tror jeg at konkurrentene vil komme med bedre muligheter i fremtiden enn microsoft.

Lenke til kommentar

Bla bla bla...

Jeg har en p800, og har bestillt en Neonode N1, og jeg MÅ kjøpe denne også.. så tar jeg beslutning etter å ha testet dem alle sammen.. om hvilken som er best!

P800 er OK!.. veldig bra! Det med penn var jeg skeptisk til en stund, men når jeg lærte meg å bruke pennen så går det faen meg unna.. hehe.. MEN.. man er avhengig av å ha begge hendene tilgjengelig for å bruke p800. Neonode N1 blir samme greia tror jeg.. men den er mindre, og har utrolig bra skjerm og bra kamera.. og bla bla.. windows shell osv..

Men Qtek 7070 SER jævlig bra ut, og den er jo spekket av finesser! Og kameraet er MYE bedre enn p800 sitt uansett! Kamera i p800 stinker med mindre det er dødsmye sollys.

Qtek 7070 ser ut som en vinner spør du meg! Jeg har brukt Mac i 10 år jeg nå i musikksammenheng... og jeg personlig driter i om det er windows eller mac eller symbian på mobilen min, bare den mobilen funker bra.. at man kan laste ned mail, evt. surfe en webside om det skulle være et akutt behov for det FRA mobil. Avtalebok, og at skjermen er bra. og at kamera tar rimelig ok bilder. da har man alt.. og Qtek 7070 ser ut som en vinner...

Whatever you say...

STay black

hehe

Lenke til kommentar
Jeg støtter ikke Windows av to ganske viktige grunner:

Deres operativsystem for PC er ekstremt ustødig i forhold til feks. mac, og vil helst ikke snakke i telefonen for så å plutselig få blåskjerm hvor det sies at samtalen må "terminates"!

Jeg regner derfor med at du bruker linux eller noe slikt?

Windows XP f.eks, er dønn stabilt, hvis du vet litt om hvordan du bruker en PC.

Lenke til kommentar

Hvorfor dette maset om at Qtec 7070 kan surfe websider?

Det kan P800 også, med Opera-browser (gratis til P800). At det er vanvittig dyrt er en annen sak, men det vil jo være det samme fra en 7070.

Fordelen med Microsoft er at de endelig har lært seg å lage brukervenlige grensesnitt, bakdelen er at OS-ene deres har en tendens til å bruke voldsomme mengder RAM i forhold til konkurrentene. Det store volumet og de mange funksjonene gjør også disse OS-ene tregere og mer hjemsøkt av bugs.

Personlig liker jeg åpen kildekode best, men jeg vil ikke påstå at Microsoft lager dårlige produkter. Deres tilnærmede monopol på hjemme-PC OS skremmer meg imidlertid litt, derfor håper jeg Symbian vil holde stand på mobilfronten. Deres OS er iallefall ikke underlegent Microsofts på noen måte.

Kjøp telefoner med Symbian!

Lenke til kommentar
200 Mhz!!!!

Feil.

Telefonen drives av en kraftig 120 MHz OMAP-prosessor fra Texas Instruments.

Så det så..

Hvorfor dette maset om at Qtec 7070 kan surfe websider?

Det kan P800 også, med Opera-browser (gratis til P800). At det er vanvittig dyrt er en annen sak.

:lol:

Så lite batteri at den må lades hver natt?

Vel, skulle da ikke tro det.. 100 timer stand-by tilsvarer jo nesten 4 døgn..

Hmm, jeg fikk enormt lyst på denne mobilen selv...

Sitat fra TadComp: Har den ikke Bluetooth? WTF? T610, here i come! (noe i den duren :))

Du kan installere BT på minnekortet senere (når det har kommet)...

Kan bli spennende å se hvordan den utvikler seg.

og JA WinOS er et bra OS! :p

Lenke til kommentar
Så lite batteri at den må lades hver natt?

Vel, skulle da ikke tro det.. 100 timer stand-by tilsvarer jo nesten 4 døgn..

Jo, men hvis en skal bruke den til noe annet enn lommefyll blir tiden kraftig redusert... Jeg tenkte på det som stod i artikkelen:

... dette er en telefon du må regne med å lade opp daglig.
Lenke til kommentar

Litt kjipt å måtte velge om du skal bruke Blåtann eller ha ekstra minne i da... Det er jo bare den ene slot-en.

- Hmm, hva skal jeg bruke i dag da? Blåtann eller ekstra minne?

Uansett så koster den jo nærmere 6000, så da burde det nesten være et krav at Blåtann er inkludert, i stedet for å betale ekstra for det! Til og med en Nokia til under 4000 har Blåtann i, og da synes jeg at det burde være med på en til 6000 :grumpy:

Lenke til kommentar

Tviler på at nokia er en av de første mobilprodusentene som kommer til å praktisere de nye tråløse USB komunikasjonsmuligheten i mobilene sine. De er ikke akkurat kjent for å være først ute med det folket vil ha (f.eks. polytoner, fargeskjermer, kamera, mp3...)

Lenke til kommentar

Når Nokia først skulle lage en mobil med mp3-spiller, måtte de gå hen å lage den enormt svære og stygge 5510...

Når Nokia først skulle lage en mobil med polytoner, måtte de gå hen å nøye seg med 4-stemmers...

Når Nokia først skulle lage en mobil med fargeskjerm, måtte de være så treg at de skulle være rask. Mao.: De slapp den alt for tidlig, men allikevel sent :wink:

Når Nokia først skulle lage kamera på en mobil, måtte de gå hen å lage en svær styggsak, dog med en god fargeskjerm og mange feil...

Nokia er aldri først ute med noe som helst!

(Bortsett fra Nokia Smart Mesaging, oioioi, som jeg har benyttet meg av det!!! NOT!!!)

Lenke til kommentar
Murmeldyr skrev:

http://mobile.burn.com

hvis du går inn på Snapshots og ser nederst på siden står det en artikkel om en Microsoft telefon som er mye bedre en Qtek 7070. Får endelig håpe denne kommer til Europa og Norge.

Med Xscale prosessor på 200 MHz begynner man å nærme seg den HW som telefoner med MS-OS må ha for å få et akseptabelt tempo. Hvis de klarer å få med trykkfølsom skjerm, bluetooth og mulighet for å redigere og opprette word- og Excel-dokumenter vil de dessverre overgå P800, med forbehold om at OS-et er like stabilt som Symbian da :wink:

Lenke til kommentar

Jeg antar det var Mitac Mio det var snakk om:

http://www.amobil.no/index.php?article=557&visual=1

Denne telefonen kommer til Norge en gang i tredje kvartal, og ser ut til å inneholde alt vi savnet i Qtek 7070 - Java (MIDP 2.0 faktisk), GPRS Klasse 10, 40-stemmers polyfoniske ringetoner og integrert kamera. Eneste savnet måtte vel være Bluetooth. Men så spørs det jo om du gidder å vente på den da... :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...