nixxan Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei, jeg lurer på om dette oppsettet passer som en kontor PC som skal brukes til filmvisning, nedlastning, musikkavspilling og administrering av nettsider. Det hadde vært greit om ikke oppsettet bråker for mye. Komplett Office i30 Strømkabel PC m/Jord 2m Støtsikker PC-eske Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Cooler Master Elite 335, Sort, Corsair Powersupply 450W, 120mm Vifte, MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2, Intel Pentium Dual Core E5200 2,5GHz, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, HIS Radeon HD 3650 256MB GDDR3, IceQ, Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB USB2 multikortleser 3.5" sort for Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, PC Uten OS, White Box PC Creative Inspire T3100, 2.1 Høyttaler CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Noe å utsette på dette oppsettet? Og bør man helst ha 64-bit windows for å kunne utnytte 4GB ram? Og tilslutt, noen som har noen erfaringer med Hitachi harddrive vs Samsung spinpoint? Setter kjempepris på svar! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Til enkle oppgaver som kontorarbeid og video/lyd avspilling, er det et helt greit oppsett. Når det gjelder støynivå, så havner den vell helt på normalen. Ingen bråkebøtte, men heller ikke noe direkte støysvak løsning. Du kan eliminere en støykilde, ved å bytte til PowerColor Radeon HD 4650 "SCS3" skjermkort. Dog om dette gjøres, bør du også kjøpe en ekstra kabinettvifte for å få nok luftflyt. Og da vil du egentlig bare bytte en vifte med en annen, en støykilde med en annen. For å legge til, er HD 4650 et bedre skjermkort enn HD 3650. Når det gjelder HDD, kan jeg dessverre ikke uttale meg. Hitachi er nå ingen walkover i Harddisk bransjen, dog ville jeg satt mine 5 cent på Samsung Spinpoint om jeg skulle tippet hvilket av de to som er best. Når det gjelder opperativsystem, så kan man vell godt si du MÅ ha 64-bit for å kunne utnytte 4GB ++ med Ram. Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Når det gjelder opperativsystem, så kan man vell godt si du MÅ ha 64-bit for å kunne utnytte 4GB ++ med Ram. Faktisk er det verre enn det: Windows kutter av vanlig RAM inntil den får plass til alt annet minne (eks. skjermkort, cache o.l) inntil den kan bruke 100% av alt det andre bortsett fra hovedminne fordi det er stort sett det eneste den kan kutte på, noe som betyr at du ender opp med circa 2.1-2.2 GB RAM om du bruker ett GTX295. Lenke til kommentar
nixxan Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Når det gjelder opperativsystem, så kan man vell godt si du MÅ ha 64-bit for å kunne utnytte 4GB ++ med Ram. Faktisk er det verre enn det: Windows kutter av vanlig RAM inntil den får plass til alt annet minne (eks. skjermkort, cache o.l) inntil den kan bruke 100% av alt det andre bortsett fra hovedminne fordi det er stort sett det eneste den kan kutte på, noe som betyr at du ender opp med circa 2.1-2.2 GB RAM om du bruker ett GTX295. Hei og takk for svar begge to. Vurderer vel kanskje å heller gå for en Samsung Spinpoint harddisk i stedet da tenker jeg. Dette sier seg vel kanskje selv når valget står mellom: Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB 7200Rpm, 16MB Cache, SATA og Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM @Multiverse: Føler meg ikke så veldig smart når jeg spør om dette men hva mente du med GTX295? Er dette ram'en eller eventuelt hovedkortet som bør byttes ut for å få utnyttet 4 GB RAM? Endret 25. mars 2009 av nixxan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå