FlowerEye Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Oppretter en samletråd for meg selv, jeg. Håper det går bra? Jeg har så mye å spørre om, så mye jeg trenger hjelp til, at jeg ser liten vits i å opprette tråd på tråd hele tiden. Greit å samle alt på et sted. Håper bare noen i det heletatt orker å kikke innom for å lese, eventuellt svare på (de helt sikkert dumme) spørsmålene mine. Første problemet jeg har er at jeg ikke får hentet inn informasjon fra databasen og vist det med php. Sånn er det satt opp i databasen under brukertabellen: bosted varchar(100) latin1_swedish_ci Nei kjonn varchar(100) latin1_swedish_ci Nei Sånn blir det printet: print "<strong>Boplass:</strong> " . brukerBoplass . "<br />\n"; print "<strong>Kjønn:</strong> " . brukerKjonn . "<br />\n"; Sånn kan brukerene endre: print "<strong>Bosted:</strong> Aktiv boplass: " . brukerBosted . " <br />\n"; print "<input type=\"text\" name=\"bosted\" size=\"43\" value=\"Ditt bosted\" /><br /><br />\n"; Istedenfor at boplassen og kjønn blir printet, så kommer bare teksten "brukerBosted" osv.. opp. Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
OIS Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du bør lære kordan $variabler skrives i PHP (med $ foran). Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Men det funker jo på andre variabler jeg kjører? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Men det funker jo på andre variabler jeg kjører? Tviler sterkt I tillegg er det unødvendig med båe 100 i lengde på kjønn og bustadplass. For kjønn holder det vel med 6 eller noko? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 I tillegg er det unødvendig med båe 100 i lengde på kjønn og bustadplass. For kjønn holder det vel med 6 eller noko? Strengt tatt så er det bare to valg for kjønn, er det ikke? Holder det ikke da med en variabel som har to mulige innstillinger? (Hvis ikke "udefinert" skal være et mulig valg, da) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 I tillegg er det unødvendig med båe 100 i lengde på kjønn og bustadplass. For kjønn holder det vel med 6 eller noko? Strengt tatt så er det bare to valg for kjønn, er det ikke? Holder det ikke da med en variabel som har to mulige innstillinger? (Hvis ikke "udefinert" skal være et mulig valg, da) 0 = Udefinert 1 = Kvinne 2 = Mann Er enklere med tall, siden du kan endre til andre språk uten så mye jobb (endre en variabel isteden for å endre hver linje i tabellen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå