Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommer ikke over henne!

Gjest Bare-meg

Anbefalte innlegg

Gjest Bare-meg

Hei.. Er en gutt på 17 år som er sinnsykt fortvilt her.

For noen måneder siden holdt jeg på med en jente, jeg var så forelsket at jeg faktisk ikke visste at jeg levde. Det var nesten skummelt hvor forelsket jeg var, jeg var helt sikker på det skulle bli oss, men hun valgte en annen. Noe som knuste meg helt. Jeg har aldri vært så langt nede da dette skjedde. Tror jeg gråt i 2 uker i strekk og klarte ikke engang å se på henne uten at jeg ble kvalm og lei meg.

Jeg har enda ikke klart å komme meg over henne, uansett hvor mye jeg prøver. Hadde ikke vært noe problem om jeg bare kunne kuttet kontakten med henne, men jeg klarer det ikke på grunn av at hun er så søt og snill, samtidig er veldig vanskelig siden vi bor veldig nært og vi går på samme skole så jeg ser henne hver dag.

Og hver gang jeg ser henne sammen med typen så kjenner jeg bare at jeg blir ødelagt innvendig og dagen min blir helt ødelagt også.

Dette har gått utover så mye i livet mitt. Både når det gjelder skolegangen og alt annet.

Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil komme meg over henne, men klarer aldri å miste følelsene mine for henne. Jeg klarer heller ikke å prøve å finne meg noen andre fordi det er hun jeg er forelsket i enda + selvtilliten min er helt på bånn for tiden og jeg er redd for å oppleve en slik hjerteknus en gang til, for det tror jeg ikke at jeg takler.

Håper på å lese noen gode tips når jeg våkner imorgen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt suger hardt. Jeg gikk på en heftig smell i november da jeg ble dumpet av dama jeg hadde vært sammen med i over tre år, og jeg er fremdeles langt fra kommet over det.

De eneste tipsene jeg har til deg er følgende:

1 kutt kontakten så mye du kan for å slippe alle små påminnelser om henne. Fjern henne fra Facebook, MSN etc. så du slipper å tenke på henne når du ikke er på skolen.

2 Ikke fokuser så mye på å få ny dame, men pass på at du har det gøy og tar vare på deg selv. Jeg aner ikke hvilke hobbyer du har, men heng sammen med venner, kjente og familie. Inviter over folk til filmkveld, dra på bowling, ha LAN-party etc.

Vet denne jenta at du har følelser for henne? Har dere en god dialog? I så fall, fortell henne at du trenger å trekke deg litt unna for din egen skyld. Hvis ikke, bare trekk deg unna uten noen forklaring. Hvis du er heldig kan dere bli venner igjen senere. Hvis ikke er det viktig at du tar vare på deg selv. Hun har kjæreste og har det sikkert ganske bra; du har mer å tjene på å "kvitte deg" med henne enn hun har å tape på å miste deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hei.. Er en gutt på 17 år som er sinnsykt fortvilt her.

For noen måneder siden holdt jeg på med en jente, jeg var så forelsket at jeg faktisk ikke visste at jeg levde. Det var nesten skummelt hvor forelsket jeg var, jeg var helt sikker på det skulle bli oss, men hun valgte en annen. Noe som knuste meg helt. Jeg har aldri vært så langt nede da dette skjedde. Tror jeg gråt i 2 uker i strekk og klarte ikke engang å se på henne uten at jeg ble kvalm og lei meg.

Jeg har enda ikke klart å komme meg over henne, uansett hvor mye jeg prøver. Hadde ikke vært noe problem om jeg bare kunne kuttet kontakten med henne, men jeg klarer det ikke på grunn av at hun er så søt og snill, samtidig er veldig vanskelig siden vi bor veldig nært og vi går på samme skole så jeg ser henne hver dag.

Og hver gang jeg ser henne sammen med typen så kjenner jeg bare at jeg blir ødelagt innvendig og dagen min blir helt ødelagt også.

Dette har gått utover så mye i livet mitt. Både når det gjelder skolegangen og alt annet.

Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil komme meg over henne, men klarer aldri å miste følelsene mine for henne. Jeg klarer heller ikke å prøve å finne meg noen andre fordi det er hun jeg er forelsket i enda + selvtilliten min er helt på bånn for tiden og jeg er redd for å oppleve en slik hjerteknus en gang til, for det tror jeg ikke at jeg takler.

Håper på å lese noen gode tips når jeg våkner imorgen!

Hadde en situasjon som dette for et par år siden, da hun valgte en annen, en jeg kjenner faktisk. Jeg var delvis deppa i 3 måneder, før jeg begynte å skjønne at jeg var mest deppa fordi det ikke gikk som jeg hadde håpet, i stedet for at jeg ikke var sammen med henne. Så plutselig mye av det som jeg syntes var søtt da jeg var forelska, som jævlig irriterende.

Kom deg ut og prat med nye kvinnfolk. Om det så kun er venninder. Om vår situasjon er lik, vil du snart slutte å tenke på hva som skjedde hver dag, og du vil se fremover. Gjerne ta deg selv i nakken og start så snart som mulig, for du trenger ikke henne, du trenger bare deg selv.

EDIT: Jeg er enig med G2Petters første poeng, slett msn, mobilnummer osv. Du har ikke bruk for det lenger, og det vil bare få deg til å synes synd på deg selv.

Endret av Leper
Lenke til kommentar

Du har løsningen selv, og du vet det (du nevner det jo selv i posten din!). Kutt kontakten, ikke heng rundt hun og typen, finn noen andre og ha det moro med. Hvorfor straffer du deg selv på denne måten? Du fortjener det sannsynligvis ikke.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

har vært i akkurat samma situasjon kompis! faktisk, med samma jenta over 4 år.. tragisk når jeg tenker på det, men mitt chapter of love i alderen 13-19 dreier seg om samma jenta, ingen andre.. det værste var jeg jeg blei dumpa gjennomsnittlig en gang i året:p

uansett, som folk sier: dropp kontakt og hold deg opptatt! vær overgira på å henge med venner, engasjere deg i prosjekter i lokalsamfunnet, alle arenaer du kan. Bygg/vedlikehold alle sosiale nettverk du har!

Ikke steng deg inne, gråt, se på bilder av'a osv. Bare gå ut, vis ansikt og vær mann!

om kveldene når du legger deg for kvelden, roen tar deg igjen og hun popper opp i tankene og kvalmen følger deg og holder deg våken halve natta.. tving deg selv til å tenke på noe annet, eller si til deg selv:

"her loss, plenty more fish in the sea"

Veit at det høres hælvette ut og at det er tungt, men jeg klarte å komme over det uttallige ganger. Riktignok endte deg med at vi prøvde på nytt og at det blei på'n igjen, men fikk taket på det etterhvert:p

Til slutt, det har løst seg for oss. Plutselig kom hun krypende tilbake og vi prøvde igjen, nå har vi vært sammen i snart 2 måneder.. riktignok holder jeg på å fucke det til igjen, men shit au! (her loss, plenty more fish in the sea)

Kom over henne, og evt. slipp henne inn når hun skjønner at hun dumpa feil fyr!

...her loss, plenty more fish in the sea... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...