Gå til innhold

BK: Tre må man være

Anbefalte innlegg

Tittelen er ikke spesielt dypt ment. Den dukka liksom bare opp når jeg kom på at ett ord er to for lite.

Bildet er heller ikke så forferdelig alvorlig ment. Men av en eller annen grunn liker jeg det. Poster det mest for å sjekke om min kritiske sans er inntakt, eller om jeg er blitt bløt fordi jeg er trøtt.post-70335-1237933713_thumb.jpgGjør seg best på mørk bakgrunn, men siden dette er BK får dere tenke dere den :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fargene, sånn som dere ser de, er faktisk ikke farger, men et resultat av en Antique Grayscale preset i Lightroom. Interesant at det blir oppfatta som farger.

Kvisten opp i hjørent har jeg sett. Men er så trøtt at jeg nesten ser dobbelt, så alternativene var å la det være sånn, vente til i morgen, eller levere et smørete kloneforsøk. Vær glad for at jeg ikke valgte det siste alternativet :)

Lenke til kommentar
Uffda.. :no: ..har du vært ute og trikset til fargene ja :hmm:
Egentlig ikke. Antique Grayscale er en slags paralell til s&h i sephia.

Desverre fungerer det dårligere på hvit bakgrunn enn på svart bakgrunn. Forskjellen er ganske markert faktisk. Lurer på om det bare er bakgrunnen, eller jeg kan ha problemer med profilering.

Her er orginalfila, med kun moderat oppskarping. Også den framstår som mye lysere og lettere, enn bildet vist i Lightroom.

post-70335-1237974834_thumb.jpg

Som du ser Randi, så er det ikke voldsom triksing, mer en forenkling.

Uansett så er ikke dette ment som banebrytende kunst :)

Mer noe å hvile øyet på.

Bildet er forresten tatt med 510mm, altså 300/2,8 x 1,7. Satt og småkoste meg og lekte meg litt med kontrasten mellom harde linjer mot myk bakgrun, mens jeg venta på noen småpipper.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Bildet er forresten tatt med 510mm, altså 300/2,8 x 1,7.

Det forstår jeg godt. Nesten umulig å ta bilder av trær med kortere brennvidde. Siden det lengste jeg har av brennvidde er 200mm + 1.4x konverter så vurderer jeg det ikke en gang.

Ellers så sa vel Tom det som er å si. Komposisjonsmessig har jeg ikke noe å utsette heller. For øvrig synes jeg stammene kom bedre til sin rett i den "antikke" s/h-varianten. Men selv om det var behagelig og fint så var det vel dog ikke direkte banebrytende nei.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Det forstår jeg godt. Nesten umulig å ta bilder av trær med kortere brennvidde. Siden det lengste jeg har av brennvidde er 200mm + 1.4x konverter så vurderer jeg det ikke en gang.
Å fotogafere trær med kortere brennvidder er en kunst. Men det er mulig. Det krever bare masse tålmodighet og god kamuflasje.

Hvis du virkelig er interesert i å fotografere trær, kan det svare seg å etablere en foringsplass. Da kommer trærne til deg, i stedet for at du behøver å snike deg innpå dem.

Dette treet er forresten en sibirertebusk. De etablere seg relativt raskt. En fordel for nybegynnere som meg.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...