breiulf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nettet gikk så himla tregt, så jeg trygte repair. Dette har jeg gjort i alle år, og om det ikke har virket, har jeg tatt ut strøm på modem og ruter. Denne gangen gikk det galt. Veldig galt! Nettet sluttet å virke rett og slett. Jeg finner ikke engang ruteren fra maskinen min. Maskinen jeg sitter på nå er en bærbar som er koblet på samme ruter. Ergo, stasjonær maskin finner ikke ruter, mens laptop finner ruter og er på nett. Har reinstallert Linksys wlan programmet uten hell. Når jeg åpner Mozilla så får jeg hvit skjerm uten noe bilde, mens andre ganger får jeg opp kun startsiden, og der det er bilder står det "innholdet er offline" eller noe slikt. Under trådløs nettverks tilkoblings status på denne bærbare får jeg: IP, (192.168.1.100) Subnet mask, (255.255.255.0) Default Gateway. (192.168.1.1) I de samme innstillingene på den stasjonære maskina er disse feltene blanke. Jeg fikk satt de inn manuelt (funket ikke å skaffe de automatisk, virket som jeg fikk feil info og IP) men det virker ikke Nå aner jeg rett og slett ikke hva jeg kan prøve for synes jeg har forsøkt det meste, det er sikkert noe jeg fyller inn på Linksys settingsene som er gale. Ruteren er en Linksys wrt 54 eller noe. Typisk Linksys sak, liten og grå. Setter utrolig stor pris på om noen kan hjelpe meg her. Er helt satt ut! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du får konsentrere deg om trådløskortet i PC og driver til den. Sjekk enhetsbehandling og finn ut om status på kortet er OK. Deretter finn programmet du bruker for å koble deg opp trådløs og se om du kan søke inn nettverk. Vær obs på at du ikke vil få gyldig ipadresse før du har forbindelse og krypteringer er lik i begge ender. Vær også obs på at du kanskje ikke finner routeren om den sender på kanal 12-14. Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Mods: beklager, ble noe duplikater her nå av denne tråden. Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Du får konsentrere deg om trådløskortet i PC og driver til den.Sjekk enhetsbehandling og finn ut om status på kortet er OK. Deretter finn programmet du bruker for å koble deg opp trådløs og se om du kan søke inn nettverk. Vær obs på at du ikke vil få gyldig ipadresse før du har forbindelse og krypteringer er lik i begge ender. Vær også obs på at du kanskje ikke finner routeren om den sender på kanal 12-14. Trådløskortet finner nettverket via Linksys programmet som fulgte med ruteren. Jeg har prøvd å sette inn ruter info (internip, default gateway og subnetmask) på trådløs oppsettet, og jeg har forsøkt å la dette skje automatisk (obtain ip etc..) og satt inn nettverks nøkkelen (WEP) under "passphrase" (10 tall og bokstaver) Bruker 64 bits kryptering fordi den stasjonære takler ikke 128bit kryptering. Har vurdert å bruke en kabel fra ruter til maskin, vil dette overføre rett informasjon til maskina min sånn at trådløst vil virke? Skal sjekke om driver er OK på kortet senere i dag. Hvordan kan "repair" funksjonen slette - ødelegge oppsettet sånn da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nei, det er ikke så enkelt å si hvorfor det skjedde. Men du kan sette PC til å hente ipadresse automatisk, for det er nok kommunikasjon og ikke DHCP som er problemet. Slå av kryptering i router og på PC så regner jeg med at problemet er løst? Høres forresten veldig rart ut at du har et nettverkskort som ikke takler 128bits WEP :-) Flintstone-utstyr Lenke til kommentar
korp Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du har sikkert fått inn en feil i forbindelse med kryptering. Sjekk krypteringsnøkkel på router og på PC. Hvis du ikke finner noe forskjell, så gjør som en annen her foreslo: slå av kryptering for å se om det da blir bra. (men sett den på igjen etterpå). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nå er jo spørmålet om det er nettverkskortet eller OS instillinger det er noe gale med. Prøv restart av pc. Hvis dette ikke hjelper. prøv å boote maskinen opp med en Live-cd og se om du da får tilgang til nettet. Har selv testet mest med Ubuntu og Mint, der følger Firefox med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå