Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP! Jeg nettet ble borte! Ikke kontakt med ruter.

Anbefalte innlegg

Nettet gikk så himla tregt, så jeg trygte repair. Dette har jeg gjort i alle år, og om det ikke har virket, har jeg tatt ut strøm på modem og ruter.

Denne gangen gikk det galt. Veldig galt! Nettet sluttet å virke rett og slett. Jeg finner ikke engang ruteren fra maskinen min. Maskinen jeg sitter på nå er en bærbar som er koblet på samme ruter.

Ergo, stasjonær maskin finner ikke ruter, mens laptop finner ruter og er på nett.

Har reinstallert Linksys wlan programmet uten hell. Når jeg åpner Mozilla så får jeg hvit skjerm uten noe bilde, mens andre ganger får jeg opp kun startsiden, og der det er bilder står det "innholdet er offline" eller noe slikt.

Under trådløs nettverks tilkoblings status på denne bærbare får jeg:

IP, (192.168.1.100)

Subnet mask, (255.255.255.0)

Default Gateway. (192.168.1.1)

I de samme innstillingene på den stasjonære maskina er disse feltene blanke. Jeg fikk satt de inn manuelt (funket ikke å skaffe de automatisk, virket som jeg fikk feil info og IP) men det virker ikke :(

Nå aner jeg rett og slett ikke hva jeg kan prøve for synes jeg har forsøkt det meste, det er sikkert noe jeg fyller inn på Linksys settingsene som er gale.

Ruteren er en Linksys wrt 54 eller noe. Typisk Linksys sak, liten og grå.

Setter utrolig stor pris på om noen kan hjelpe meg her. Er helt satt ut!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...