Jan-Vidar Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Føler at jeg må svare når jeg ser et innlegg med "Styr unna" som overskrift. Min erfaring med CD er stort sett ikke annet enn positivt. Oppetid på bredbåndet er meget bra i forhold til andre leverandører. Jeg har brukt dette i 2 år og har tilsammen hatt et døgn nedetid. Dette er inkludert inkompetente gravemaskinførere her i byen. Hastigheten får jeg også det som jeg betaler for. 20/3,6. Når det gjelder hdd-boksene deres har jeg hatt litt ergelser over, men ikke mer enn andre tunere jeg har vært borti, men her med paraboltunere. Totalt 15 forskjellig merker. Alle sine negative sider. I de 15 årene jeg holdt på med parabol har jeg heller ikke hatt problemer med CD. Nå skal det sies at Riks-TV's hdd-mottageren er samme Samsung-boksen som CD har. Har også kun fått opp to programmer i epg'en, men har jeg ventet et par sekunder så kommer alt opp. Langt ut i neste uke. En annen side er at viften i boksen støyer litt. Har løst dette ved å fjerne den og forlenget ledningen til hdd og lagt den åpent i en annen hylle. Støy borte. Den gamle hdd-mottageren var det en del problemer med i startfasen, og et par mandags-bokser, men dette tror jeg er ordnet nå. Her er derimot støynivået fra hdd ekstrem. Kundeservice: Ringer du mitt på dagen hvor du vet at det ekstremt mye trafikk på kundeservice kan det være litt ventetid. Ringer du utenom disse tidene kommer du rett inn. E-mail henvendelser er derimot bortkastet. Jeg har også opplevd at CD ringer tilbake å spørre om feilen er rettet,for så evt rette feilen ytterliger for så og ringe å si at feilen er rettet. Så min erfaring med CD har ikke vært annet enn fullt godkjent. Erfaringen fra min tid i parabol-bransjen var det også en del henvendelser som aldri burde vært nødvendig til kundeservice/selger. F.eks "Jeg får ikke skrudd på tuneren, den er helt død". Fra selger "Bytt batterier i fjernkontrollen." Fra kunde "Nå virker den" Eks 2: "Jeg får ikke inn kanalene som jeg har hatt tidligere" Svar fra selger "Har du abb på den?" Fra kunde "Må jeg det? De virket jo i 14 dager?" Eks 3: "Jeg får ikke inn noen kanaler. Det står bare "Intet signal" Svar "Står antenneledningen i tuneren?" Fra kunde "Nei." Har mange eksempler på slike henvendelser. Mange av de så idiotiske så man kan ikke skrive de he engang. Nå sier jeg ikke at dette har noe med din sak å gjøre, med slike henvendelser opptar kundeservice sin tid. Jeg vil presisere at dette ikke er beregnet på deg i din situasjon, men at dette er min erfaring gjennom mange år i parabol- og kabel-bransjen. OBS: Jeg tilhører IKKE CD på noen måte bortsett fra å være kunde. Jan-Vidar Endret 13. april 2009 av Jan-Vidar Lenke til kommentar
Dwarfgirl Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Skulle egentlig hatt internett i leiligheten min 15 august. Fikk det for noen uker siden trass 100 telefonsamtaler til kundesenteret Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 har selv samma erfaringene med canal digital som OP men du har glemt hvor grusomt elendig modemet for nettet er i alle fall den thomson modellen som de insisterer på at jeg må ha når de bruker andre også, og jeg må presisere at de Sagem dekoderene som både CD og rikstv bruker er et sorgens kapittel men forventer ikke mere fra fransk elektronikk. har det ikke vært for at det ikke leveres fiber i nabolaget mitt og at det er brudd i telelinja vår så har det blitt bytta til noe bedre TVERT! canal digital lever på å selge halvgode produkter spesielt til borettslag men også privatkunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå